|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
24.03.2013, 22:58 | #1 |
Smarowanie tłoczków hamulcowych i prowadnic...
Jest tak: rozebrałem zaciski, wszystko w drobny mak, wyczyściłem, odtłuściłem, posmarowałem, poskładałem, założyłem, zalałem nowym DOT4 i odpowietrzyłem.
W czym problem ? Posmarowałem poleconym w Larssonie smarem ATE Plastilube gumowe uszczelki w cylinderkach i prowadnice zacisków w gumowych osłonach. Dopiero później coś mnie tknęło i doczytałem, że ATE Plastilube jest polecany do smarowania tyłu klocka i styku klocka z zaciskiem (blaszki), ale nie można go stosować w kontakcie z gumą. Na którymś z forów znalazłem też informację, że nie powinien być stosowany w kontakcie z płynem hamulcowym. No i teraz pytanie ? Czy ktoś z Was stosuje ATE Plastilube do smarowania gumek w cylinderkach i prowadnicach ? Jakie efekty ? Czy mam rozbierać zaciski, wymyć i złożyć na smar ATE Bremszylinder ?
__________________
"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles |
|
24.03.2013, 23:25 | #2 |
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Gdynia
Posty: 292
Motocykl: RD07a
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 22 godz 23 min 46 s
|
Sam odpowiadasz sobie na pytanie. Plastilube zastosowałeś nie tam gdzie trzeba! Wymyć jeszcze raz i poskładać na bremszylinder paste a plastilube na prowadnice klocków i będzie lepiej niż w fabryce Hondy
__________________
Królowa RD 07a a w razie kłopotów 601 318 347 |
25.03.2013, 11:47 | #3 |
Wygląda na to, że Larsson sprzedaje ATE Plastilube wprowadzając klientów w błąd Ciekawe ile osób kupiło to ufając sprzedawcy ? Rozłożę zaciski i zobaczę czy nie zeżarło uszczelek - jeśli tak, to Honda zarobi na mnie 196 zeta (komplet uszczelek na jeden cylinderek = 49 zeta).
Z kolei na stronie motointegratora stoi jak wół: http://www.motointegrator.pl/produkt...astilube-75-ml "Pasta montażowa ATE stosowana jest przy naprawach, montażu, bądź konserwacji komponentów hydraulicznych układów hamulcowych. Jest to produkt najwyższej jakości, zapewniający kompleksową ochronę oraz maksymalną efektywność pracy podzespołów układu hamulcowego. Cienka warstwa pasty może być stosowana zarówno do smarowania ścianek cylinderków jak i powierzchni tłoczków. Może być bezpiecznie stosowana przy układach pracujących z płynami hamulcowymi DOT 3, DOT 4 oraz DOT 5.1."
__________________
"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.03.2013 o 17:54 |
|
25.03.2013, 12:03 | #5 |
Cześć
Smaruje tą pastą tłoczki od zawsze, nigdy nic sie nie stało, nic nie zeżarło itd. Nie ma więc obaw. Przeglądając w necie to raczej tez ją używaja wszyscy do tloczkow.
__________________
Pozdrawiam Michał |
|
25.03.2013, 12:28 | #6 |
Całe zamieszanie wynika z tego zapisu: "Never apply to [...] rubber parts." Jakby nie było, uszczelki jak i mieszki prowadnic są gumowe Z kolei na niebieskim tle, stoi jak wół, że można użyć do "piston area".
No dobra, kto jeszcze tego używa i hamulce żyją - ręka w górę !?
__________________
"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles |
|
25.03.2013, 13:47 | #7 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
|
W opisach jakie znalazłem jest wszędzie napisane że to smar do klocków hamulcowych a nie do cylinderków. Smarujesz tym powierzchnie styku klocka z tłoczkiem i prowadnicą. Ale ja używam czegoś innego tak że niech wypowiedzą się ci co tego używają.
|
25.03.2013, 14:43 | #8 |
Zarejestrowany: Jun 2010
Miasto: Tychy (PL) Hannover (D)
Posty: 276
Motocykl: RD04
Przebieg: 112000
Online: 2 miesiące 14 godz 39 min 31 s
|
Plastilube znam tez tylko od smarowania miejsc w ktorym tloczki naciskaja klocki. Pasta ma zapobiegac pisczeniu hamulcow. O innych zastowoaniach jeszcze nie slyszalem.
|
25.03.2013, 14:54 | #9 |
Nie widzę całego napisu ale stawiam piwo, ze napisano tam w całości: 'pad piston area' - IMO nie powinno to wpieprzyć gum, które są odporne na płyn hamulcowy ale to są jednak hamulce.
Popracuj wyobraźnią i znajdź jednak te 2h na doprowadzenie wszystkiego do porządku. Tak już nawiasem mówiąc to naszła mnie taka refleksja: znajdź mechanika, który wystawi Ci kwit za ponowną rozbiórkę i refakturuj go na Srallson Polska - jako załącznik wrzuć ich tłumaczenie etykiety vs. instrukcja producenta preparatu. Presto - 150PLN do przodu na bank a na biednego nie trafiło. I tak we wszystkim niemal można znaleźć jakieś pozytywy matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
25.03.2013, 22:55 | #10 |
mikelos po co chcesz smarować gumowe uszczelki w cylinderkach? W ten sposób "zarzynasz" nieświadomie klocki hamulcowe. Prowadnice tak! Jak najbardziej!
Cylinderek składa się na płyn hamulcowy. Szparag zresztą ci to wytłumaczy jakby co.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Smarowanie linek | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 20 | 03.01.2016 14:36 |
Wymiana klocków hamulcowych | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 54 | 21.01.2012 11:47 |
Niejasności w/s uszczelniaczy tłoczków zacisków hamulcowych. | Artuditu | Hamulce, kola, opony | 51 | 29.12.2010 16:55 |