|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
12.11.2008, 22:42 | #1 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 985
Motocykl: ETV 1000
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 tygodni 6 dni 8 godz 43 min 51 s
|
zawiecha TYŁ od LC4
mam zamiar zmienić amor -oryginał padł-podobno pasuje od ktm lc4.wiem że są jakieś drobne przeróbki pompy hamólcowej.proszę o jakieś wskazówki dot.zamontowania pompy ham.,no i oczywiście na co zwrócić uwagę przy zakupie jakiegoś używanego amorka
|
12.11.2008, 23:19 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: 816 Dorohusk
Posty: 4,491
Motocykl: XRV 650:)
Online: 3 miesiące 1 tydzień 4 dni 23 godz 28 min 53 s
|
ja kupilem od Lc4, troche jest problem z gornym mocowaniem, kiwaczka rownież przeszkadza, Sambor ma u siebie zalozony taki amor, bodajrze do 07. masz tu fotki.
http://picasaweb.google.pl/motocykli...morkWATLC4ADv# |
12.11.2008, 23:54 | #3 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,827
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 50 min 51 s
|
Sambor ma w Babci (RD04)
Ja zaniechałem zakładania tego typu amora, ze względu na to, że chcę mieć regulacje jak w oryginalne i mój amorek od LC4 ADV szybko sprzedałem. Teraz poluje na inny, ale już z zewnętrzną regulacją. Druga sprawa to warto sprężynę wymienić. Ta od LC4 jak chce się podzidować może nie dać rady, nawet jak będzie nowa. Trochę przegadaliśmy z Adagiio na ten temat i wiem, że to będzie prędzej czy później konieczne. Dlatego tyl jak mi się uda to jakiś Ohlins albo Kayaba + progresywna sprężyna Wilbersa i dzida. Na zimię opiszę wymianę zawiechy tylnej i przedniej (na przód Marzocci Magnum 50 idzie)
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
13.11.2008, 00:09 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: 816 Dorohusk
Posty: 4,491
Motocykl: XRV 650:)
Online: 3 miesiące 1 tydzień 4 dni 23 godz 28 min 53 s
|
ok bede śledził poczynania
|
13.11.2008, 01:23 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
progresy w teren słabo widze. mam z przodu i z tyłu i nie ma już tak długiego skoku jak w seri.
|
13.11.2008, 10:05 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,033
Motocykl: RD03
Online: 2 tygodni 3 dni 19 godz 52 min 59 s
|
Adagio ma Wilbertsa zaś w temacie Amora od Lc4 mogę powiedzieć tyle:
- Sambor ma raczej ten Amor od Lc4 w RD07 /tak wynika z fotek na których rama jest ewidentnie od modelu RD07/ - w RD04 i RD03 problemem jest sprawa akumulatora, który nieco przeszkadza /nie bardzo mieści się tam zintegrowany w przypadku Lc4 z Amorem zbiornik gazu/ choć po niewielkiej modyfikacji mocowania aku jest to do zrobienia - w RD04 i RD03 amor ten po „nieznacznej” modyfikacji ramy powinien wejść również odwrotnie czyli zbiornik gazu od strony pompy paliwa /pompę trzeba zastąpić podciśnieniową i zrobić nieco miejsca/ - temat montowania amorka WP od Lc4 w RD03 przerabiam aktualnie a o wynikach zamelduje /jak się nie da to za przykładem Adagia zamówię Wilbertsa/ - nie bardzo wiem o co Ramirezowi chodzi z ta „zewnętrzną” regulacją ale pewnie o dostęp do pokrętła /moim zdaniem regulacja z LC4 jest w zupełności wystarczająca a to, że nieco ukryta i gorzej dostępna ma dla mnie zupełnie marginalne znaczenie – Amor po kilku próbach ustawiasz raz pod swoje wymagania i w zasadzie więcej nie ma po co kręcić więc ta zewnętrzną gałka raczej daje image niż jest przydatna, no chyba, że ktoś często zmienia konfiguracje w jakiej lata czyli np. raz solo a raz z plecaczkiem i pełnym pokładem, mnie to już nie grozi bo plecaczek w kwestiach wspólnych podróży odmówił „współpracy” znaczy się woli bardziej komfortowo a ja offowo - kwestie sprawdzania się Amora od LC4 w Afri najlepiej jak omówi Sambor bo w końcu on już chyba wie jak to jest - progresy /przynajmniej te dedykowane do Afri/tak jak napisał Rambik do offu nadają się tak jak gumofilce na bal prezydencki /prędzej wybije ci kiera zęby lub kogel mogel z jajek zrobi kanapa niż nauczysz się z tym latać - Marzochi Magnum 50 mm. to chyba najlepsza zaniecha do AT ale dość ciężko osiągalna za rozsądną kasę, mam wrażenie, że montowanie tak drogiego elementu to przerost formy nad treścią /Afri i tak ma swoje obiektywne ograniczenia więc efekt może być podobny do wyniku jaki da zamontowanie odrzutowego silnika w Trabancie/ - gdybym miał nadmiar kasy to na 100% zamontował bym Ohlinsa na tył i Marzocchigo na przód z tym jednak że mi to raczej nie grozi Zdrowia życzę - jak ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia z mocowaniem amora LC4 w Rd03 ewentualnie innych koncepcji "uterenowienia" Afri to czekamy |
13.11.2008, 10:40 | #7 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 985
Motocykl: ETV 1000
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 tygodni 6 dni 8 godz 43 min 51 s
|
dzięki pawełku-tak się składa,że bozia nie dala mi 2 lewych rąk.lubię coś pomajstrować a sezon zimowy to najlepsza pora na pogrzebanie przy motorze)tak się składa, że zanim coś zacznę robić to wolę wiedzieć możliwie jak najwięcej w temacie-z tąd pytanie.mnie nie stać na drogie inwestycje i chcę to zrobić sam we własnym zakresie.zakup amora przez allegro lub inne portale to i tak jak kupienie kota w worku (oczywiście mówię tu o urzywkach).wdzięczny więc będę za każdą wskazówkę i porady
|
13.11.2008, 10:53 | #8 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,827
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 50 min 51 s
|
Właśnie kwestia tego miejsca w RD03/04 i zespolona regulacja.
Pisząc o zewnętrznej regulacji miałem na myśli tak jak oryginalnie jest w AT. Wspominając o progresach byłem już po rozmowie z Adagiio, jaki właśnie je zalecał. Zobacze co pokażą oryginalne sprężyny, ale obawiam się, że prędzej czy później założe odpowiednie pod mase AT. Zawieche wyrwałem za dobre pieniądze wraz z zaciskiem i tarczą i kołem więc się nie przejmuje nawet wydaniem kolejnych 800 na sprężyny Wilbertsa. Przerabiać praktycznie nic nie musze w sztycy, inne łożyska zakładam i mam spokój. Dla potomnych mają one jedną wadę, mianowicie jeden zacisk. W moim przypadku nie trace tarczy bo mam też teraz jedną tarczę. Z czasem rozwojowo chce iść i 320mm tarcze od SM wsadzić na przód co w zupełności wystarczy.
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
13.11.2008, 12:26 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
może wilbersa progresy są inne niż wirtha. Hubert Ci może zrobic wykład jak sie montuje owe i jaki i ile oleju leje sie inaczej jak na seriach. temat wałkowany. generalnie 5cm oleju mniej i żadszy, bo na 10w to tak jak Paweł z Masła pisał
|
22.11.2008, 14:20 | #10 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,033
Motocykl: RD03
Online: 2 tygodni 3 dni 19 godz 52 min 59 s
|
No więc tak to na dzisiaj wyglada:
Nie jest to jeszcze specjalnie imponujące ale efekty powoli już widać. Przód spasowany i poustawiany /zawias Kayaba 46 mm. z pełna regulacją/, kiera o zmienny przekroju Pro-Taper, koło przeplecione na felge 1,65. Tył złożony, amor z Lc4 ale sprężyna choć wygląda na oryginał jest nieco dłuższa i mocniej „poskręcana”. Spasowanie amortyzatora jest pewnym problemem, trzeba użyć przy górnym mocowaniu Boscha i wyciąć około 1,5 cm. miejsca w uchwycie ramy ale w miejscu gdzie nie ma to dla wytrzymałości samego mocowania najmniejszego znaczenia. Przy dolnym mocowaniu należy opracować pewien system pozwalający na swobodna pracę sworznia i zmieszczenie tego wszystkiego pomiędzy „podciągami” dźwigni w taki sposób aby przy maksymalnych dobiciu nie „ścięło” lub nie zblokowało zawieszenia /rozwiązanie tego technicznego elementu pozostaje tajemnicą, w końcu za coś pić trzeba więc chętnych poproszę na a hehehehehe – tak po prawdzie to po prostu bez fotek tego nie rozkminisz a Ja ich po prostu zapomniałem dziś zrobić/. Generalnie sprawa osadzenia Amora z Lc4 w RD03 jest opracowana i już „stestowana”, teraz jedynie pozostaje wykonanie prób terenowych ale wstępne oględziny i testy pozwalają na pozostawanie w tej kwestii optymistą. Na tyle siedzi już zapleciona na piaście z Trampka felga 18” /zaletą tej piasty jest to, iż można do niej założyć zębatkę 52 a w oryginalnej piaście z RD04 – RD07A nie założysz nic ponad 48/. Co do sprawy tylnego hebla i aku to powiem, że w RD03 amor z Lc4 mieści się bez mydła choć pompę hebla trzeba wywalić na zewnątrz lub zdrobnić tak jak w moim przypadku czyli założyć inną /czytaj nieco „niższą” czy też „krótszą”/. W każdym razie prace postępują i mam nadzieję, że kole stycznia księżniczka będzie prawie gotowa /piaskowanie i malowanie ramy oraz prace wykończeniowe polegające na nadaniu jej zewnętrznej politury pewnie pozostawię na przyszły rok jak testy techniczne zostaną pomyślnie zakończone/ - POZDRAWIAM |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
zawiecha na tył z pełną regulacją !!! | zibiano | Rama, zawieszenia, napęd | 9 | 21.01.2010 21:54 |