Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19.11.2008, 19:46   #11
7Greg
 
7Greg's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,479
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
7Greg will become famous soon enough
Online: 5 miesiące 21 godz 56 min 4 s
Domyślnie

Ech, gdyby jeszcze jakiś schemacik dla ludzi Może być odręczny Albo lepiej z fotą przekaźnika, diody, aku i kabelków
7Greg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2008, 21:07   #12
Xargo1
 
Xargo1's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 60
Motocykl: RD03
Xargo1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 12 min 2 s
Domyślnie

DSCF5168 copy.jpg

Opisów chyba nie muszę rozszyfrowywać. Masę najlepiej złapać z ramy, a zasilanie po stacyjce z czerwono - czarnego przewodu, który idzie do skrzynki bezpieczników. Tylko jedna kwestia - podłączając się do akumulatora koniecznie trzeba zastosować bezpiecznik i to jak najbliżej źródła zasilania. Zwykły 5A powinien wystarczyć (o ile manety nie ciągną więcej jak ~60W). Inaczej w skrajnych warunkach można mieć trochę zabawy z dymem.

Ps. Odnośnie diody - jeżeli ktoś nie posiada jakieś w domowych zapasach to polecam zakup 1N4005 lub 1N4007 - obie są bardzo popularne a spokojnie wystarczą i to z dużym zapasem
__________________
Jak mawiał Czereśniak - trzeba orać i siać! Więc Afryką oram glebę i sieję trzodę ogólną

Ostatnio edytowane przez Xargo1 : 19.11.2008 o 21:17
Xargo1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2008, 21:44   #13
szwedzkikucharz
poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne
 
szwedzkikucharz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
szwedzkikucharz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 19 godz 35 min 12 s
Domyślnie

Dzięki Wielkie Xargo1.
Poniżej efekt mojej radosnej twórczości. Punkt X na rysunku to miejsce wpięcia się w fabryczną instalację w przewód czerwono-czarny tak jak już to zostało powiedziane.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg schemat003.jpg (37.3 KB, 47 wyświetleń)
__________________
"Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche
szwedzkikucharz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2008, 22:13   #14
7Greg
 
7Greg's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,479
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
7Greg will become famous soon enough
Online: 5 miesiące 21 godz 56 min 4 s
Domyślnie

Respect

Dzięki za schemaciki, do Afripedii z tym coby więcej nikt nie pytał
7Greg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.11.2008, 18:40   #15
szwedzkikucharz
poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne
 
szwedzkikucharz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
szwedzkikucharz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 19 godz 35 min 12 s
Domyślnie

A więc......, połączenie ze schematu wygląda tak jak poniżej, przynajmniej mi tak wyszło
Większe czarne puzdereczko to zwykły przekaźnik samochodowy z podstawką. Mniejsze to obudowa bezpiecznika manetek (będąca z nimi w komplecie)
Jako, że podstawka przekaźnika nie była wyposażona w diodę prostowniczą (można podobno i takie kupić) ten element został wpięty własnoręcznie w konektorki cewki przekaźnika w kierunku zaporowym (zob. schemat)
Czarne kabelki to minus instalacji, czerwony-plus. Konektorki typu „oczko” czy jak to się prawidłowo nazywa podłączamy bezpośrednio do akumulatora. Zielony kabelek (sterujący cewką przekaźnika ) będzie wpięty w fabryczną instalację w przewód czerwono-czarny.

P1010507opt.jpg

Manetki Saito II są do Afryczki nieco za długie, jakieś 0,5 cm (może nieco więcej), ale nie jest to specjalny problem (obejdzie się bez przesuwania przełączników a trzeba by powiercić nowe otwory w kierownicy). Wystarczy nieco powiększyć otwór w manetce, ale tylko na tyle aby zmieściło się przetłoczenie obciążnika kierownicy. Nie wiem jednak czy tym ruchem noża nie pozbawiłem się gwarancji. Jednak jest to ingerencja w produkt. Z drugiej strony to Saito II (nie mylić z Saito I), a nie Oxfordy więc nie powinny się popsuć

P1010525opt.jpg

P1010526opt.jpg

Przy montażu na motocyklu dobrze jest odkręcić zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego. To raptem dwie śrubki, a pole manewru bardzo się powiększa. Wyciągamy także z mocowania skrzynkę z bezpiecznikami.
Całe to ustrojstwo spokojnie zmieści się pod prawą boczną osłoną. Przewód sterujący cewką przekaźnika (u mnie ten zielony) wpinamy w czerwono-czarny przewód biegnący od stacyjki do skrzynki bezpieczników. Napięcie w tym miejscu pojawia się po przekręceniu kluczyka i oto właśnie chodzi: nie będzie tak, że pozostawimy włączone manetki samym sobie. Ja swoim kabelkiem (tym zielonym) wpiąłem się przy pomocy konektorka zwanego męskim (taka wsuwka) do blaszek w skrzynce z bezpiecznikami. Nie wiem czy to najszczęśliwszy pomysł, ale siedzi bardzo ciasno. Nie trzeba przecinać fabrycznego przewodu, chociaż może tak właśnie byłoby lepiej? Regularne tszodowanie może jednak spowodować jego wysunięcie. Pomyślę jeszcze nad tym. W każdym razie nacięcie czarno-czerwonego przewodu i dolutowanie własnego ukróci temat raz na zawsze. Ponieważ podpinamy się przed bezpiecznikami dobrze by chyba było ów kabelek (sterujący cewką przekaźnika) zaopatrzyć we własny bezpiecznik. Cewka pobiera ok.150mA

Kabel zasilający do sterownika manetek puszczamy prawą stroną motocykla obok wiązki fabrycznej. Niestety bez zdjęcia baku się nie obejdzie

P1010515opt.jpg

P1010519opt.jpg

Przykręcamy do kierownicy sterownik, ściągamy stare manetki (moje zeszły nawet łatwo) zakładamy podgrzewane. Trzeba je jeszcze tylko jakoś unieruchomić: klej? taśma klejąca? Szczególnie prawa musi być porządnie osadzona. Dokręcamy obciążniki kierownicy. Spinamy łączówki manetek i sterownika, upychamy tę całą plątaninę - nawet się mieści w okolicach korka wlewu do chłodnicy, ale może jest lepszy patent? i dzida!

P1010521opt.jpg

Dziękuję za okazane wsparcie w tym temacie
__________________
"Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche

Ostatnio edytowane przez szwedzkikucharz : 21.11.2008 o 18:44
szwedzkikucharz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2008, 00:38   #16
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,786
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 3 godz 23 min 2 s
Domyślnie

Czy idąc za tym przykładem należy w AT wlutować diody do wszystkich przekaźników?
W autach też są diody?
Jestem nieukiem z elektroniki, ale wydaje mi się, że dioda ta ma sens tylko kiedy jak napisał słusznie Xargo1 cewka przekaźnika jest sterowana "czystą elektroniką"
Te napięcie kiedyś mierzyliśmy w pracowni elektronicznej z kumplami potrafi się wyprodukować 400V
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2008, 14:38   #17
szwedzkikucharz
poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne
 
szwedzkikucharz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
szwedzkikucharz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 19 godz 35 min 12 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Jestem nieukiem z elektroniki, ale wydaje mi się, że dioda ta ma sens tylko kiedy jak napisał słusznie Xargo1 cewka przekaźnika jest sterowana "czystą elektroniką"
Kazmir, ja tam także nie wiem. Kiedyś skończyłem zawodówkę elektroniczną, ale nic już prawie nie pamiętam
Miałem diodę pod ręką to wsadziłem, nie będę się jednak upierał przy jej obecności w układzie. Dwie rzeczy są na tę chwilę pewne a jedna niepewna. Pewne jest, że układ będzie działał i bez diody oraz, że ten element nie powoduje żadnych niepożądanych skutków ubocznych. A czy coś daje, skoro jest w układzie czysto elektrycznym a nie elektronicznym? dalibóg nie wiem
__________________
"Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche
szwedzkikucharz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.11.2008, 22:10   #18
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,786
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 3 godz 23 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szwedzkikucharz Zobacz post
Pewne jest, że układ będzie działał i bez diody oraz, że ten element nie powoduje żadnych niepożądanych skutków ubocznych. A czy coś daje, skoro jest w układzie czysto elektrycznym a nie elektronicznym? dalibóg nie wiem
I tak jestem pod wrażeniem !!! Nie wiedziałem że tak ładnie rysujesz schematy (bez ironii - znasz mnie)

Dioda jeśli ulegnie "awarii" albo nie ma przewodzenia w obydwóch kierunkach, albo jest zwarta i przewodzi również w dwóch kierunkach. Co się stanie jeśli zwarta?- po włączeniu zapłonu wyleci bezpiecznik od jakiegoś obwodu pod którym się podpiąłeś.(patrz schemat)
No i problem teraz trzeba robić dochodzenie co jest przyczyną wywalania bezpiecznika w skrzynce - czy manetki czy jakiś element obwodu?
Co ty na to? a może to moja bujna wyobraźnia tylko.....jeśli tak to nie ma sprawy.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.11.2008, 01:11   #19
szwedzkikucharz
poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne
 
szwedzkikucharz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
szwedzkikucharz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 19 godz 35 min 12 s
Domyślnie

Racja Kazmir! Teoretycznie, hipotetycznie jest możliwe zwarcie diody i mój pogląd o braku skutków ubocznych można o kant d..... potłuc
Jak zawsze są dwa wyjścia
1. Podejście minimalistyczne - wywalić tę diodę. Wiadomo to czego nie ma się nie popsuje.
2. Wstawić niewielki bezpiecznik w obwód cewki przekaźnika. Jak padnie dioda to wywali tylko on. Właściwie bezpiecznik i tak będzie potrzebny bo przy podłączeniu do fabrycznego przewodu czarno-czerwonego idącego od stacyjki nie korzystamy z żadnego bezpiecznika w skrzynce. Obwód cewki przekaźnika jest więc niezabezpieczony
Edit: znaczy się jest jeszcze w odwodzie bezpiecznik główny, ale lepiej nie ryzykować nagłego unieruchomienia motocykla z jakiegoś błachego powdodu
__________________
"Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche

Ostatnio edytowane przez szwedzkikucharz : 23.11.2008 o 10:29
szwedzkikucharz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.11.2008, 19:19   #20
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,786
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 3 godz 23 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szwedzkikucharz Zobacz post
Racja Kazmir! Teoretycznie, hipotetycznie jest możliwe zwarcie diody i mój pogląd o braku skutków ubocznych można o kant d..... potłuc

1. Podejście minimalistyczne - wywalić tę diodę. Wiadomo to czego nie ma się nie popsuje.
Podejście minimalistyczne to jest to czego AT najbardziej potrzebuje

Powodzenia rozumiem że próba tych manetek w najbliższy czwartek w 200
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.