Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.08.2013, 11:12   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,659
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 46 min 8 s
Domyślnie Leon w 03

Po 25 latach i 198000km oryginalny tłumik potroszku się starzeje choć nadal działa.
Moja 03 dostała w celach badawczych leona na którym przez ostatnie 3 dni zrobiła niecałe 900km.
Względem oryginału jest trochę głośniej przy przyśpieszaniu , jadąc równo nic nie słychać. Jeździłem z kilerem bo i tak już fajnie gada. Lubię ładny dźwięk a nie hałas
Leony montowane w 07 z kilerem parkoczą dopiero bez niego dają soczysty dźwięk.
Przebieg momentu jest trochę inny ale nie powodujący jakiś anomalii w jeździe. Pomijam tutaj wrażenia dźwiękowo/słuchowe a biorę pod uwagę stan faktyczny.
Jeźdżąc stylem takim samym jak na oryginale nie odnotowałem zmian w spalaniu oleju ani w zwiększonym spalaniu benzyny ( traska z prędkościami ok 100km/h po bocznych drogach bez szarpania dała ok 4.7-4.8/100 Pb).
Dlatego mit o zwiększonym spalaniu oleju czy benzyny na leonie się nie potwierdził.
Choć właściwie chyba jest wytłumaczenie większych spalań w niektórych motocyklach. Właściciel zakładający głośny wydech montuje go żeby mieć frajdę z hałasu a tym samym mocniej odkręca gaz dając silnikowi w palnik a to może pociagnąć za sobą zwiększone spalania oleju o benzynie nie wspominając.
Przy zachowaniu tego samego stylu jazdy nic się nie zmienia, to potwierdziła również pewna 07a w której montowałem leośka.
Mam porównanie jak jezdzi 07a na seryjnym wydechu a potem jak działa po założeniu leona i muszę powiedzieć że jest spora różnica na korzyść leonów.
Natomiast w 03 aż takiej różnicy nie ma nawet bym powiedział że inne dźwięki i mniejsza masa są niemal jedynymi różnicami.
To by potwierdzało że tłumik w 03 jest niemal doskonały skoro ciężko go czymś poprawić zastąpić.
Jak by ktoś miał na zbyciu w dobrym stanie oryginał do 03 to chętnie się nim zaopiekuję , mógłbym wtedy zrealizować pewien eksperyment na swoim tłumiku , może by to była alternatywa dla drogich wydechów.

Mam pod reką dwa wiadra , jedno na leonach drugie na pomysłowo przerobionych oryginalnych i powiem że te przerobione naprawdę dają radę nie tylko dźwiękowo ale i na drodze.

To na razie tyle z testu leona w 03.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2013, 11:42   #2
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 33 min 14 s
Domyślnie

Oryginalne wydechy w afrykach są ciężkie a dobrze zachowane wydechy oryginalne do rd03 coraz rzadsze więc przerabianie oryginałów nie bardzo się opłaca.
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2013, 13:49   #3
tomkow
 
tomkow's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Wrocław
Posty: 722
Motocykl: RD03
tomkow jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 10 godz 37 min 52 s
Domyślnie

Po kilku kkm z leonem potwierdzam, że zużycie paliwa i oleju są w normie. Natomiast u mnie charakterystyka silnika wydaje się zmieniona. Przy niskich obrotach (ok. 3-4 k) jest mocniej i równiej, ale za to jakby ciut gorzej przy wysokich (>7). Na oryginale do 5 tys. było nudno, ale potem rakieta do odcięcia. Osobiście bardzo mi to odpowiada, szczególnie w terenie silnik nie zdycha, tylko jakoś tak fajnie, "singlowo" wyciąga z problemów przy rzadszym mieszaniu biegami. Z tym, że mój leon był do jakiejś kawy 750 i ma ciut za dużą średnicę dolotu, a db kiler jest "przelotowy" i zrobiony poprzez otoczenie tej rurki drapakiem do garów. No i jeszcze wzrosły efekty WRC przy hamowaniu silnikiem. Pewnie powinienem wszystko rozebrać, powymieniać uszczelki etc., ale chyba już się przyzwyczaiłem do tych grzmotów, gdyż wsiowe burki pierzchają w popłochu, a dzierlatki się oglądają.
tomkow jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2013, 09:35   #4
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,659
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 46 min 8 s
Domyślnie

Na przebieg momentu mogą mieć wpływ nastawy gaźnika i model leona.
Ja mam taki model : http://www.sklep.tszoda.pl/214-tlumik-leo-vince.html
Przelot 50mm.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2013, 14:45   #5
Rychu72
 
Rychu72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: wilidż Opole
Posty: 2,551
Motocykl: CRF 1100
Przebieg: 0 kkm
Rychu72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 13 min 4 s
Domyślnie

Mam ten sam w 07a i potwierdzam, że ani wachy, ani oleum nie bierze ponad miarę. W pełni załadowana afra, czyli kufry i plecaczek: spalanie 5,1 - 5,3. Na szybkich przelotach na autostradzie mniej niż na oryginale, czyli około 6 l.
Rychu72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Leon z Bonjurem Truck Wszystko dla Afryki 21 17.04.2009 06:59


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.