|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13.10.2013, 19:27 | #1 |
Kontrolki rezerwy RD04
Witam.
Jako, że dopiero obwąchujemy się z moją Afryczką, postanowiłem wypróbować zasadę i poprawność działania układu informującego o ilości paliwa w baku. Za poradą z forum zamknąłem prawy kranik traktując go jako żelazną rezerwę i po zatankowaniu do pełna jeździłem w celu zapalenia się najpierw żółtej, a później czerwonej kontrolki. Na forum wyczytałem, że znajdujące się w RD04 kontrolki rezerwy paliwa mają czujniki umieszczone w lewej części baku, czyli aktywuje je zejście paliwa w takiej konfiguracji jakiej miałem (lewy otwarty, prawy zamknięty) Po około 230 km zapaliła się żółta kontrolka - czyli ok. Ale po przejechaniu 350 km, moto zaczęło zwalniać aż w końcu zostałem zmuszony do zwiedzania przystanku PKS w jakimś Cipciburgu. Po otwarciu prawego kranika motocykl po paru cyklach kręcenia odpalił, ale martwi mnie brak czerwonej kontrolki. Dodam tylko, że czerwona kontrolka zapala się po przekręceniu kluczyków razem z pozostałymi czyli żarówka oki Czy czerwona kontrolka nie jest czasem na prawej części? Jeżeli nie, to czeka mnie randka z Afripedią i wymontowanie czujki od kontrolki. |
|
13.10.2013, 19:38 | #2 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
Ja tam się na RD04 nie znam, ale czerwona kontrolka to chyba od ciśnienia oleju jest
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
13.10.2013, 19:49 | #3 |
Ta z napisem OIL tak
ta z napisem fuel chyba nie |
|
13.10.2013, 19:52 | #4 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
No w siódemce nie ma takich bajerów, ale się dokształciłem przynajmniej
Zdrowia!
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
13.10.2013, 20:24 | #5 |
Administrator
|
CzarnyEZG , porady zostawiania sobie awaryjnej rezerwy w prawej cześci zbiornika raczej nie uważam za sensowną. No może gdzieś na pustkowiu ..... tylko czy te 1.5 litra robi rożnicę? Zawsze można w butelce te 1.5 litra wozić
Do kontroli paliwa służą dwie kontrolki ( ok 8.5 i ok 5.5 ltr) no chyba że nie masz do nich zaufania , to wtedy je skasuj i zamontuj kranik z rezerwą. Obydwie kontrolki są po lewej stronie. Skoro ci czerwona nie działa to eksperymentalnie zamień kable miedzy czujnikami i się dowiesz czy to na pewno kwestia samego czujnika a nie okablowania. Na forum masz instrukcję jak to naprawić za jakieś 10zł.
__________________
AT03 |
13.10.2013, 20:39 | #6 |
Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,343
Motocykl: LC8 SuperEnduro
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 4 godz 54 min 48 s
|
Po zalaniu do pełna pod sam korek pierwsza pomarańczowa kontrolka zapala sie po 300 km a druga czerwona po 340-350 km. Po asfalcie przy małych dziennych przebiegach.
Ostatnio edytowane przez Tomas_XRV : 13.10.2013 o 20:41 |
13.10.2013, 21:18 | #7 |
Bicio - mniej bajerów mniej do psucia Zdrowia
Dzieju - ja dzięki zamknięciu prawego kranika dziś dojechałem a nie dopchałem Afrykę do stacji. 1,5 litra wystarcza na przejechanie około 20 km - w polskich warunkach często to wystarczy. A wożenie tego w butelce? A jak z redbullem pomylę to mi dopiero doda skrzydeł Poza tym tak jak piszę dopiero się obwąchujemy a jak widać moim kontrolkom ufać można w 50% koles_02 - poruszasz inny temat - czyli spalanie. Mojej wyszło 6,8 litra na 100 km przy jeździe trasa, troche lekkiego terenu i trochę miasta. W dwie osoby. Jak będzie mniej offu, to będzie inaczej. Tak samo, jak będzie jedna osoba, cieplej itd... Wiesz - chcę, żeby te kontrolki były sprawne, bo wtedy różnica w spalaniu wynikająca z powyższych zmiennych nie będzie mnie bolała. |
|
13.10.2013, 21:37 | #8 |
HONDZIARZ
Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 368
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
Online: 1 miesiąc 3 dni 20 godz 39 min 45 s
|
Obydwie kontrolki masz po lewej stronie.
Jeżeli spalanie masz ~7l to kilometry się zgadzają - w sensie czas zapalenia zółtej i czas zapalenia końca paliwa. Najprościej to spuść paliwo z baku i zobacz czy się dwie kontrolki zapalą... |
13.10.2013, 21:48 | #9 |
No właśnie czerwona nie działa
Dzieju poddał dobry pomysł - zacznę od spuszczenia wahy i zamienienia przewodów - to mi odpowie na pytanie czy nie działa czujka od czerwonej, czy problem z kablami. (żarówka jest dobra) A właśnie - przypomniało mi się. Jak jechałem na żółtej rezerwie, to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu motocykla, rezerwa zapalała się z parudziesięcio sekundowym opóźnieniem i najpierw tylko się żarzyła. Czy to normalne? |
|
13.10.2013, 22:03 | #10 |
Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,343
Motocykl: LC8 SuperEnduro
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 4 godz 54 min 48 s
|
Tez tak mam.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Obrotomierz i rezerwy, problem RD04 | Lucky Luke | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 20.08.2013 02:11 |
kontrolki paliwa - RD04 | bartol | Układ elektryczny i zapłonowy | 1 | 02.07.2013 21:50 |
kontrolka rezerwy 07/07a | Reinchardt | Wszystko dla Afryki | 40 | 08.08.2011 11:58 |