|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
21.01.2014, 11:17 | #141 |
Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: WWL
Posty: 84
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 2 dni 20 godz 48 min 29 s
|
O ja głupi kupując Afrykę myślałem, że zaletą jest niezawodność a tu widzę, że najważniejsze są osiągi trzeba za KTM się rozglądać
__________________
Impossibility is only one of the possibilities. |
21.01.2014, 14:31 | #142 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
To dobre jest. Zaspawać jeszcze miejsce na świece, większe dysze w gaźniku i rope tankować
|
21.01.2014, 17:32 | #143 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
Afryka ma spore rezerwy konstrukcyjne, można się pobawić nie skracając drastycznie życia takiego pieca, a próbować warto jak ktoś ma chęci i możliwości. Te głowice nie wyglądają na jakoś splanowane bardzo, po prostu po napawaniu innego kształtu komory tak to wygląda. Ja tam kibicuję domorosłym motaczom bo czasem można zaskakujące efekty uzyskać. No albo czasem silnik wybuchnie ale to chyba każdy się z tym liczy.
Zdrowia
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
21.01.2014, 23:05 | #144 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
Tak jak wcześniej wspominałem, dużo do powiedzenia w tuninguwaniu silników Afry mogą mieć wbrew pozorom Amerykanie. Wprawdzie nie mają tam Afryk, ale od lat maja tam NT650 Hawk, a że mają kasę to się bawią i dłubią. A silnik Hawka to ten znany z RD 03. Ktoś kto lubi sie w ten sposób bawić, nie przejmuje się ewentualnym spadkiem żywotności tego silnika im chodzi o konie i o moment. z tego silnika facio wyciągnął około 70 KM, a do Hawka zapakował on silnik od Afry RD 04 albo 07. AT Greg taki koleś z Australii, w swojej RD04 miał tłoki Wiseco i większe zawory, twierdził, że różnica w momencie obrotowym była imponująca. Ten koleś od Hawka miałe jeszcze na zamówienie robione wałki, eksperymentował z czasami otwarcia zaworów, odpowiednio przerabiał tłoki do zmodyfikowanych głowic. Komory w kształcie serca stosowało Ducati, Triumh tym się inspirował ów majster. Do tego gaźniki Mikunii TDMR 40 MM i filtry sportowe. Oni twierdzą, że do tych 70 KM korby i panewki spokojnie wytrzymają, sprzęgło w zależności od stylu jazdy swoje też wytrzyma.
Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 21.01.2014 o 23:10 |
22.01.2014, 01:08 | #145 |
Administrator
|
Ciborze , te wyimaginowane rezerwy mocy to pic na wodę fotomontarz
Owszem większość silników posiada takowe ale po to by sobie robiły duże przebiegi. Prosty przykład , silnik duży nie wysilony robi sobie spokojnie pół miliona km a taki karłowaty potworek 1.4 zaturbiony już po stu tyskm wykazuje podobne zużycie. Prawa fizyki są nieugięte. Zabawa w wydawanie pieniędzy w kręcenie mocy połączona z tłumaczeniem że silnik na pewno to wytrzyma i mu to nie zaszkodzi jest dobra dla łatwowiernych młodych. Kojarzycie Vectrę C 2.0T seria ma 175KM i 265Nm , chłopaki u nas na forum dociągają do 275KM i 419Nm ( max było 450Nm ale niezbyt linniowo). Takie silniki są też w Saabach z nieco innym osprzętem i dochodzą do 320KM. Nieźle co? tylko pozostaje pytanie jak długo wytrzymają dynamiczną eksploatację. W mechanice nie ma nic za darmo. Nie neguję zabawy w ulepszanie ale jak już to ze świadomością skutków.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 22.01.2014 o 01:10 |
22.01.2014, 01:19 | #146 |
Ale jak ktoś robi 5 tys rocznie to po co mu pół miliona ?
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
22.01.2014, 08:33 | #147 |
Cytując klasyka: "Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb"
|
|
22.01.2014, 09:03 | #148 |
Administrator
|
Nie załapałeś porównania.
Zachwianie równowagi miedzy wysileniem a żywotnością obserwujemy w różnych podkręconych pojazdach. Wspomniane pierwsze 5 tys po przeróbce może zrobisz choć bez gwarancji powrotu a kolejne ? Jeśli masz np wysilonego wścieklaka do zabawy co go przyczepką wozisz to czemu nie najwyżej zapakujesz zwłoki i do domu przywieziesz. Jak chcesz mieć sprzęt na wypady typu Mongolia czy Kamczatka to raczej takie wynalazki mogą sobie nie poradzić. Jak zwykle wszystko zależy co kto chce i do czego potrzebuje. Ktoś tam kiedyś przesiedział wiele godzin by policzyć mechanikę pojazdu żeby działało ....... no ale to pewnie był głąb bo nie wyśrubował więcej koni jak przecież Ziutek ze spawarką w garażu dał radę.
__________________
AT03 |
22.01.2014, 11:42 | #149 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
Już w szkole na pojazdach (taki miałem przedmiot) pan mówił.. "Synkowie, nie ma srania bez pierdzenia" oczywiście nawiązując do tematu wysilenia silników spalinowych i ich wytrzymałości. Ale nie dla wszystkich priorytetem jest walnąć 400 tys na jednym silniku. Owszem można wypyrkać gigantyczny przebieg Afrą, ale gdzie tu emocje w pyrkaniu. Ja wolałbym zrobić 100tys, ale nich to będzie jazda dająca więcej frajdy. Jak padnie mi silnik (chociaż do tego chyba jeszcze daleko) i trzeba będzie robić remont, to zrobię go ale z rozwiertem i większymi zaworami. Koszt może będzie trochę większy jak robienie na oryginał, ale dodatkowym momentem obr. i kilkoma kuńmi nie pogardzę. A przy takiej przeróbce gdzie procentowy wzrost mocy i momentu jest nie wielki nie będę raczej martwił się czy zrobię 50 tys więcej czy mniej. Chociaż i tak bardziej bezpieczną opcją będzie zakup silnika od Trapa 700 ku czemu bardziej jestem skłonny. 60 KM w stosunku do oryginalnych 50 KM w RD 03 to bardzo pozytywna opcja.
Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 22.01.2014 o 11:50 |
24.01.2014, 18:47 | #150 |
Zarejestrowany: Jul 2013
Miasto: WSCHOWA
Posty: 213
Motocykl: TT600R,XT660Z
Online: 3 tygodni 2 dni 23 godz 48 min 55 s
|
Ramoneza-jakieś postępy w remoncie,czy prace wstrzymane?
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Mały adventure od BeeMWe... | majki | Inne - dyskusja ogólna | 47 | 08.05.2013 17:05 |