|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
24.04.2014, 09:27 | #11 |
Zrobiłem małe śledztwo.
Pożyczyłem aku od kolegi i wydawało się że jest dobrze ale po 10 minutach jazdy to samo - ładowanie spadło do 12.8 V. Wniosek: Mój akumulator jest OK. Przykręciłem dodatkową masę między aku a silnikiem - nic się nie zmieniło Znalazłem na forum instrukcję Podosa jak sprawdzić czy alternator/prądnica jest sprawna (wklejam dla potomnych): Instrukcja ala Podos "1. odetnij regler. 2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V 3. Podłącz ponownie nowy regler (do masy go przykręć) 4. zmierz napięcie (stale tym razem) na klemach akumulatora. Powinno być powyzej 14V ale nie wiecej niż 15. 5. kbedzie dalej ponizej 13-14 V to zmierz napięcia pomiędzy każdym żółtym kablem a masą (znajdz porządną). Silnik ma chodzić a regler ma być podpięty. Wskazanie powinny być kolo 15-16 v. Jesli ktorys kabel ma 2-3 V to walniete jest uzwojenie prądnicy." Pierwszy pkt potraktowałem z przymrużeniem oka i odpiąłem wtyczkę po prostu Wszystkie punkty poniższe wykazały dobre wartości i robiłem to na rozgrzanym silniku, bo właśnie wtedy mam objawy słabego ładowania. Wniosek - alternator ładuje dobrze Wpadłem na pomysł żeby zakręcić miernik bezpośrednio do aku i zamontować na zbiorniku. Tak zrobiłem i zrobiłem przejażdżkę bo na postoju raczej zawsze były w miarę poprawne wskazania woltomierza. Ruszyłem i porównywałem sobie na bieżąco co pokazuje miernik na zbiorniku i voltomierz na kokpicie i Panowie BINGO. Na mierniku ładowanie (na światłach mijania) od 13,6 - 14,1 a na moim woltomierzu 12,8- 12,9. (czyli twierdzenie moje ze wskazania miernika i woltomierza były takie same - parę postów wyżej nie do końca był prawdą - na postoju było ok., ale podczas jazdy wyszło szydło) Zrobiłem w myślach yes, yes, yes. Okazało się że mój woltomierz zamontowany na kokpicie miał słabą masę. ha ha koń by się uśmiał Wniosek ogólny: Moja wiedza na temat elektryki w AT już jest nieco większa |
|
24.04.2014, 10:57 | #12 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Najprostsze rozwiazania sa najlepsze
|
24.04.2014, 11:54 | #13 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 41 min 50 s
|
Inny wniosek: nigdy nie wierz miernikowi
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
24.04.2014, 19:44 | #14 |
majsterkowicz amator
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Galway/Wyrzysk
Posty: 2,262
Motocykl: XR650r & XRV750
Przebieg: ~50kkm+
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 4 tygodni 21 godz 6 min 18 s
|
JA miałem podobną styacje (voltomierz podłączony bezpośrednio do aku) ale miał zaśniedziały przełącznik ON/OFF - po przeczyszczeniu odczyt na Voltomierzu odpowiedni.
__________________
-=TyMoN=- _______________________________________ Moje spalanie: Mój kanał YouTube Moja "TwarzoKsiążka" |
25.04.2014, 00:52 | #15 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
Generalnie woltomierz uczula Od kiedy mam to nic tylko się lampię na te ładowania czy jest wszystko ok. Jak nie miałem, to się nie przejmowałem.
Ładowanie pomiędzy 13,2 a 14,3 jakoś tak zawsze i to jest chyba w miarę norma. Co prawda nadal nie kumam dlaczego czasem jest mniej a czasem więcej na takich samych obrotach ale..... no cóż.
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
25.04.2014, 14:45 | #16 |
Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Opole
Posty: 354
Motocykl: RD07c
Przebieg: ???
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 19 godz 44 min 13 s
|
Tak, to kolejna zaleta woltomierza. Dzięki wskazaniom łapie się na tym, że zapominam włączyć światła
|
03.06.2014, 20:28 | #17 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
|
Pytanie może banalne , ale który to kabel masy przy 07A Czy to o ten który jest dociśnięty do ramy regulatorem napięcia ?
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś |
03.06.2014, 22:01 | #18 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Jak jest docisnienty do ram to na pewno jest masa
Pozdro |
03.06.2014, 22:41 | #19 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
|
To strasznie cienki on jest . Jak zapałka . Jutro jeszcze trochę pogrzebie i opisze mój problem z ładowaniem .
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś |
05.06.2014, 19:46 | #20 |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 13 min 0
|
Ale nie jest to raczej główna masa instalacji.
__________________
END of TRANSMISSION |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kto ma dobre niskie ceny na przewody w oplocie | graphia | Wszystko dla Afryki | 15 | 21.01.2014 17:13 |
patent na niskie ciśnienie w oponach | Wojtek_K | Wszystko dla Afryki | 2 | 04.02.2013 12:57 |
Niskie obroty za wysokie. RD03 | sloneczny | Uklad paliwowy i wydechowy | 16 | 06.07.2011 23:18 |
Obroty a ładowanie | Michal | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 04.11.2010 00:35 |
Kończy się prąd, ładowanie jest - RD07 | jackhammer | Układ elektryczny i zapłonowy | 19 | 31.05.2010 13:04 |