|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
17.06.2014, 16:28 | #41 | |
Zarejestrowany: Oct 2012
Miasto: Szczecin
Posty: 341
Motocykl: RD03
Przebieg: 112 kkm
Online: 1 tydzień 4 dni 21 godz 11 min 44 s
|
Cytat:
__________________
Zwolennik głębokiego przetopu... |
|
17.06.2014, 16:35 | #42 |
nie wiem o co chodzi z moimi gaźnikami. Chyba nie da sie ich zsynchronizować. kręce tą śrubą i raz jeden raz drugi cylinder mocniej ciągnie. Tylko co jest dziwne, wkrecam srubę synchro bardziej ssa tył, wykrecam bardziej przód. Po minięciu sie słupków wakuometru znów jest kuj wie jak a zasada wkrecam-przód, wykręcam- tył nie ma zastosowania. po ustawieniu mniej wiecej na równo, wyłączeniu i powtórnym włączeniu silnika znów jest rozregulowane. Zaraz chyba ustawie zeby było jako tako i dam sobie spokój. Bo już mnie szlag trafia.
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!! Ostatnio edytowane przez szymon25 : 17.06.2014 o 16:38 |
|
17.06.2014, 16:44 | #43 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
|
Zobacz czy sprężyna pod śrubą regulacji jest prawidłowo wsadzona.
|
17.06.2014, 19:17 | #44 |
właśnie to mnie zastanawia. jak srubokręt jest delikatnie dociśniety (trzymam na nim reke np.) wtedy jest git, Równo słupki oleju, ale... jak go wyjme zaczynają sie rozjeżdzać. moze to coś z tą sprężynka jest nie tak. krecenie nie daje efektów. tylko dociskając sróbokręt mozna ustawić słupki na równo. A moze to przepustnica wyslizgana juz jest? Narazie ustawiłem na równo z dociśnietym śrubokrętem. i tak mam gazniki w ultradzwieki włożyć. Wtedy zobaczymy.
Dzieki KORNIK
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!! |
|
17.06.2014, 19:55 | #45 |
Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Frankfurt/M
Posty: 987
Motocykl: Elefant 944ie
Przebieg: 54420
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s
|
Jeszcze co do synchro to wg mojej wiedzy robi się przy około 4 tysiącach obrotów. Ja tak zawsze działam 3-5 tysięcy i wtedy.
Dodatkowo po każdym ruchu śrubą trzeba wskazówkę w obrotomierzu poganiać i od nowa patrzeć.. Jak pierwszy raz to robiłem to prawie wakuometr o ścianę uderzył. Tego się nie da zrobić w kilka minut. Weź jeszcze pod uwagę regulację składów. O poprawnych luzach zaworowych nie wspomnę.
__________________
Cagiva Elefant 944ie - jedyne co się może popsuć podczas jazdy to pogoda! |
17.06.2014, 20:00 | #46 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
|
Kiedyś miałem właśnie tak poskładane gaźniki że sprężyna była gdzie indziej włożona i był problem z synchro.
|
17.06.2014, 21:06 | #47 |
zawory regulowałem. składy wg Afripedi 2.25 obrotu. Mogą tez być gaźniki brudne po prostu. jeszcze baku założonego nie mam. sprubuje na wyższych obrotach.
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!! |
|
17.06.2014, 22:18 | #48 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Tarnowskie Góry
Posty: 241
Motocykl: TT800XC 2011
Przebieg: 147000
Online: 3 tygodni 5 dni 2 godz 37 min 6 s
|
W weekend robiłem synchro u mnie.
Bardzo długo... Z tą śrubką to są takie jaja. Lekko śrubokrętem dociśnięta od razu zmienia wskazania waku. Dlatego trzeba bardzo delikatnie, minimalnymi ruchami i czekać, aż się unormuje wskazanie. Z tym, że u mnie zmieniały się obroty, więc co chwila regulacja na 1250 i zabawa od nowa Co jakiś czas kontrolnie zamieniałem węzyki, żeby sprawdzić powtarzalność wskazań. Na jedny króćcu ciągnął lewe powietrze. Po ustawieniu synchro, jak wkręciłem zaślepki obroty były około 1000 więc musiałem podkręcić. |
17.06.2014, 23:38 | #49 |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 58 min 8 s
|
W gaźnikach afrykowych szczególnie tych z "większymi" przebiegami częstą przyczyną braku możliwości ustawienia punktu synchronizacji jest zasysanie powietrza poprzez wyrobione łożyska ślizgowe osi przepustnic.
Widoczny wtedy efekt zmian wartości podciśnienia przy dociskaniu osi przepustnic może być tego objawem.
__________________
END of TRANSMISSION |
17.06.2014, 23:58 | #50 |
własnie tego sie obawiam.
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!! |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Scottoiler- zrób to sam - Montaż | podos | Wszystko dla Afryki | 60 | 28.01.2016 23:25 |
Kuchenka Kelly Kettle - zrób to sam | Poncki | Szpej turystyczny - Produkty i Porady | 12 | 22.01.2013 11:14 |
Synchronizacja gaźników-fachowiec poszukiwany | Joncio | Uklad paliwowy i wydechowy | 3 | 27.03.2012 11:39 |
[FAQ] - Synchronizacja gaźników (co 12kkm). | newrom | Regularne czynności serwisowe | 25 | 07.06.2011 16:19 |