|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
23.01.2015, 21:16 | #21 |
Fazi przez Zet
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
|
Hundy dobre Panie, mowie orka bedzie. I tak te problemy z walkiem to pikus w porownaniu z naprawami srutownikow srubek
Tak se mysle, ze jak ktos zmienia pomiedzy firmami zebatek to mu zezre to szybciej niz uzywanie jednej firmy caly czas. Zebatka sie dotrze i pasi
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
23.01.2015, 22:23 | #22 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 45 min 39 s
|
Dotrze czyli zwiększy luz?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
23.01.2015, 22:30 | #23 |
Fazi przez Zet
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
|
No tak, ale zeby sie dopasuja do zebow i bedzie mniej zuzywac. Ale dalej zuzywac. Napewno mniej jesli co chwile bedziemy zmieniac kat nachylenia zebow
Ten kto naprawial te glebogryzarki wie o co chodzi
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
23.01.2015, 22:38 | #24 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 45 min 39 s
|
W Polsce już dawno takich nie mamy. Wpadnij kiedyś do nas to zobaczysz czym się tu glebę gryzie
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
23.01.2015, 22:39 | #25 |
Administrator
|
Wiele zależy od powierzchni roboczej styku elementów , kątów stykających się płaszczyzn no i twardości.
Generalnie w takich połączeniach celowo daje się jeden z elementów słabszy by oszczędzić ten drugi-droższy. Ale to wie każdy. Na zdjęciach widać które zębatki są korzystniejsze dopasowaniem i takie należy stosować.
__________________
AT03 |
24.01.2015, 18:37 | #26 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
|
Cytat:
dokładność obróbki zębatki twardość, pasowanie (luz) smarowanie i nawet gdyby zębatka była przykręcana śrubą wkręcaną w wałek to byłoby tylko trochę lepiej, bo wtedy zębatka przynajmniej nie będzie tańczyć po wałku, ale taka śruba z podkładką nie przeniesie momentu obrotowego praktycznie wcale bo docisk jest zbyt mały, jedynie śruba nakręcana na wałek dość mocno usztywnia połączenie, tylko po co? przecięż ten motocykl ma 60KM i niewiele więcej momentu a, że jeździmy nimi po 200.000km no to nasz problem i nie ma się co oszukiwać ma to też sens bo po tych 15-20 latach aż się prosi o wymianę wszelkich uszczelnień gumowych w silniku, a do tego i tak trzeba rozebrać silnik. Przypuszczam, że wybrano takie połączenie ze względu na łatwy montarz/demontarz w trasie, chociaż nie wiem czy ktoś to robi wjeżdzając na dłużej w trudniejszy teren.. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 24.01.2015 o 18:40 |
|
24.01.2015, 18:48 | #27 |
Panie i Panowie jak to w austryji się dzieje to na pewno na wałek z katełoma próbowujom wsadzić zembatkie z hundy
Ot taka austryjacka herezja na nowy rok.
__________________
Stary nick: Raviking GSM 505044743 Żądam przywrócenia formuły "starego" Forum AfricaTwin...... |
|
24.01.2015, 21:33 | #28 |
Administrator
|
Mdxmd , każdy z parametrów jest istotny ale też jeśli coś jest tanie i łatwe do wymiany w tym wypadku zdawcza to w razie potrzeby można to zrobić wszędzie nawet daleko od domu.
Wałka już tak nie naprawisz. Weź pod uwagę myśl techniczną która była przewodnia w latach 80 przy opracowywaniu Afryki i nie myl jej ze współczesnością lub innymi zwykłymi motocyklami. Mój wałek ma ponad 200tyskm i ma się nadal dobrze a przeżył pewnie z 15 lub więcej zdawczych które mu w żaden sposób nie zaszkodziły.
__________________
AT03 |
24.01.2015, 22:11 | #29 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 45 min 39 s
|
Ale co jest przewodnią myślą? Kiepsko zaprojektowane połączenie wałek-zębatka? Daleko od domu naprawdę łatwiej zmienić niż "normalną" na jedną śrubę? Z tak zwanych zwykłych motocykli?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
25.01.2015, 20:59 | #30 |
Administrator
|
Trzeba by spytać inżynierów Hondy , skoro to niby kipskie chybotliwe połączenie wytrzymuje 200 czy 300tyskm to chyba nie jest źle.
A co do myśli technicznej to chodziło o ogólne zalożenia konstrukcyjne.
__________________
AT03 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wałek zdawczy | Tolecki | Rama, zawieszenia, napęd | 312 | 27.12.2017 09:08 |
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? | tomozdyn | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 28 | 12.07.2017 08:46 |
"pimp my" walek zdawczy-czy tak moze byc? | betu | Rama, zawieszenia, napęd | 52 | 01.11.2012 20:39 |