|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
30.01.2009, 11:54 | #31 |
Zakonserwowany
|
Osłony zębatki nie zakładam , ponieważ jeżdżąc po krzokach gromadzi się tam syf , którego w żaden sposób nie jesteś w stanie wymyć , bez demontażu osłony , cała osłona waży z 40 deko więc ..... .
Nie zauważyłem żeby jakoś chlapało po nogach , może jest to uzależnione od smarowidła jakim oliwisz łańcuch , ja stosuje Hipol i po każdej jeździe porządnie myje ciepłą wodą z detergentem . Kokpit jest na razie ekonomiczny , docelowo bedzie inny na aluminiowej płycie z profesjonalnym radbukiem ze starowaniem , metrowmierzem , IMO i porządną maszynką do kawy , ale to w przyszłym roku w zimie , brakuje jeszcze amortyzatora skrętu z tych ważnych gadżetów , ale i to niebawem .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. Ostatnio edytowane przez Adagiio : 24.05.2013 o 07:41 |
30.01.2009, 13:07 | #33 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Oświećcie mnie. Po co metromierz? Po co zlicza się metry? Setki metrów nie wystarczą?
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
30.01.2009, 16:06 | #34 |
gsm: 512242193
Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 13 godz 7 min 15 s
|
metromierz zlicza metry według wzorca
np. wzorzec kilometra ma 900 metrów i wtedy jest klops poza tym każde naciśniecie reset przy kierownicy czyści licznik i powoduje zliczanie od nowa |
30.01.2009, 17:21 | #35 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
No ale tak szczegółowe dane dotyczące przebiegu są potrzebne do... czego? Do roadbooka?
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
30.01.2009, 17:36 | #36 |
gsm: 512242193
Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 13 godz 7 min 15 s
|
do szybkiego czytania roadbooka
dlatego metry sa wyświetlane na dużych segmentowych wyświetlaczach które widać nawet pod słonce podczas szybkiej jazdy |
30.01.2009, 17:43 | #37 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Orajt !
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
01.02.2009, 15:26 | #38 |
Zakonserwowany
|
Koncepcja przeróbki zrodziła się już jakiś czas temu, ale ze względów finansowych idea przesuwała się w czasie, były inne motocykle, duże, małe, brzydsze i ładniejsze, jednak sentyment do XRV, prostota obsługi, oraz brak elektroniki i nie podatne na zawały serca silniki były niepodważalnymi atutami. Początkowo brałem pod uwagę RD03 ze względu na mniejszą wagę, jednak z przyzwoitym przebiegiem nic nie znalazłem, koszt zrobienia od podstaw silnika to kilka tys./zł. Wtedy skierowałem moją uwagę na ostanie modele produkcji i takim to sposobem nabyłem RD07A z 2003 roku z nieznaczącym przebiegiem 16000 km .
Jednym z najsłabszych punktów większości seryjnych motocykli jest zawieszenie ( oprócz KTM-a), dlatego na tym elemencie skupiłem największą uwagę. Początkowo miało być Marzocchi Shiver 50, jednak koszt zakupu, oraz skomplikowane i kosztowne w obsłudze serwisowej zawieszenie, definitywnie zniechęciło mnie. Kupiłem, więc kompletne przednie zwieszenie od KTM-a ADV, którego adaptacja w ramie Africi wymagała nie małych przeróbek, takich jak frezowanie i dopasowanie siedziska do nowych łożysk główki ramy, wymiana łożysk kulowych na oporowe ( większa wytrzymałoś w trudnych warunkach eksploatacji), dorobienie nowej sztycy pod wymiar nowych łożysk dopasowanie główki ramy pod półki. Następnym etapem prac była adaptacja przedniego koła ( oryginalne ma kiepską obręcz i podwójna tarczę, która nie była potrzebna), wykonanie adaptera pod zacisk hamulcowy ( 3 tłoczkowy od GSX R), oraz pierścienia do połączenia tarczy hamulcowej z piastą koła ( inny rozstaw otworów). Wybór dużej tarczy hamulcowej i wydajnego zacisku, okazał się właściwy, pompę hamulcową pozostawiłem oryginalną, do tego przewód w stalowym splocie. Tylny wahacz, został oryginalny, zresztą rama w Afryce jest dość sztywna, więc nie potrzebna była przeróbka. Na tylny amortyzator wybrałem Wilbersa, nie miałem motywacji dopłacać, tylko po to żeby mieć amor w złotym kolorze i napisem Ohlins. W przypadku, kiedy inny i sprawdzony produkt w zupełności spełniał moje wymagania. Zamówiłem amortyzator montowany w miejsce oryginalnego z pełną regulacją ( odbicie, dobicie i regulacja momentu początkowego naprężenia sprężyny) wykonanego pod wagę motocykla i długością proporcjonalnie do skoku przedniego zawieszenia, pod moją wagę i + 30 kg na bagaż, ponieważ jeżdżę sam i w zasadzie muszę trochę schudnąć, wtedy mógłbym zabrać ze sobą więcej gratów. Silnik pozostał bez ingerencji w oryginale, ponieważ jest to jedyny niepodważalny atut tego motocykla, montując tylko akcesoryjny wydech dedykowany do Africi Highasi Racing. Gadżety typu dynodżety czy sportowe filtry, KN, zapewne sprawdzają się do jazdy po asfalcie, ale nie do tytłania w piochu i błocie. Zresztą ten sam efekt osiągnąłem poprzez dobranie odpowiedniego przełożenia, oraz zastosowanie filtra gąbkowego z wkładką pyło-chwytającą, co nie przydaje się do jazdy, na co dzień. Do piasty tylnego koła, zleciłem wykonanie nowych szprych na wymiar żeby móc zastosować felgę 18 calową, pokierowane było to możliwością wyboru odpowiedniego ogumienia, które w rozmiarze 17 cali nie występuje. Został wykonany adapter, przykręcany do piasty koła, pozwalający stosować zębatki tylne w pełnej gamie wymiarowej ( inny rozstaw otworów w stosunku do oryginalnej), warunkiem było zastosowanie łańcucha i zębatek w rozmiarze 520, ponieważ w oryginalnym rozmiarze 525 max dostępna ilość zębów tylnej zębatki to 48. Przednia zębatka nie występuje w rozmiarze 520, więc zaszła potrzeba jej przetoczenia na odpowiedni wymiar do łańcucha ( zrobiłem kilka szt. za jednym razem i mam na wymianę). Wyeliminowałem zbędną część instalacji elektrycznej, tripmaster, podświetlanie, kontrolki i pozostałe niepotrzebne mi wtyczki i przewody. Zamontowałem najprostszy uniwersalny licznik z kontrolkami ciśnienia oleju i temperaturą cieczy, inne funkcje, posiadam w GPS. Dodałem niezależny od czujnika temperatury włącznik wiatraka chłodnicy i miernik ładowania. Owiewka jednoczęściowa z predyspozycją do zabudowy, oraz osłony, dźwignie i różnego rodzaju mniej lub bardziej potrzebne częsci i akcesoria, na ten temat nie będę się rozpisywał, każdy wie co chce tam mieć . Wrócę jeszcze na moment do zawieszenia, ponieważ jest to jeden z najważniejszych argumentów oprócz wagi w tego typu przeróbce. Po kilku tygodniach jazdy w różnych warunkach terenowych i ciągłych próbach regulacji, oraz zmianach gęstości oleju, doszedłem do wniosku, że chyba wyrzuciłem w błoto kupę kasy, ponieważ przednie zawieszenie nie spełnia założonych rezultatów, krótko mówiąc nie jest precyzyjne w ustawieniu i miałem wrażenie, że pracuje pod dużym obciążeniem w związku, z czym ma zasadniczo stłumioną progresje, kiedy najbardziej jest potrzebna. Analizując problem i związane z tym poszukiwanie informacji nie przyniosły jednoznacznych rozwiązań, rozjaśniły jedynie pewne przypuszczenia. Wtedy trafiłem do firmy w okolicach Rzymu, gdzie właścicielem jest ex zawodnik, pól godzinna rozmowa i kilka stówek euro rozwiązały mój problem, po 2 tygodniach nowe sprężyny, były gotowe. Na pożegnanie wyraziłem ogromną chęć pomocy z mojej strony gratis w jego firmie, niestety właściciel powiedział mi, że to tak jak z Coca Cola, jest kilka podobnych napojów, ale inaczej smakują, więc coś robi różnicę. No właśnie ta różnica jest porażająca. Masa bez gmoli : 180.5 Kg , zapominasz że jedziesz Africą Prześwit zwiększył się 110 mm . Lampy z żarówkami H4 świecą super, zrezygnowałem z xeno. Wyregulowane odpowiednio zawieszenie pracuje znakomicie, nowe sprężyny i olej 15-tka. Znacząco poprawiła się widoczność w stosunku do oryginalnej owiewki. Reszta to mniej lub bardziej ważne gadżety. Po powrocie z Afryki podzielę się wrażeniami z jazdy po prawdziwym piochu.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
01.02.2009, 21:21 | #39 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Haj, a czy ja jezdzilem na niej po wymianie sprzęzyn w amorach? Czy przed?
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
01.02.2009, 21:39 | #40 |
Zakonserwowany
|
Przed wymianą
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
wyższa owiewka do drz | everybike | Inne - dyskusja ogólna | 11 | 22.02.2015 10:58 |