Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ chlodzenia

Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.02.2015, 18:17   #21
maciej33


Zarejestrowany: Dec 2012
Miasto: sulechow-londyn
Posty: 277
Motocykl: RD04
maciej33 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 8 godz 15 min 48 s
Smile

A probowales wlaczyc I wylaczyc
maciej33 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.02.2015, 18:30   #22
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,302
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 14 godz 50 min 52 s
Domyślnie

Rozszerzalnoc objetosciowa oleju silnikowego wynosi 0,00093/K
Afryka ma 2.5 litra oleju, roznica temperatur oleju to 80 - 20 = 60K.

2,5 litra x 0,00093/K x 60K = 0,1395 litra czyli na cieplym silniku jest poltorej setki wiecej. Zwazywszy na to ze olej cieply szybko splywa na dol zasilajac pompe o tyle olej zimny klei sie do kartera i powoli idzie na dol i tak dobrze nie zasila pompy. Moim zdaniem na zimnym silniku potrzebujemy wiecej oleju niz na cieplym.
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.02.2015, 23:23   #23
bass


Zarejestrowany: Aug 2012
Posty: 663
Motocykl: RD07&1000RR
bass jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 3 godz 26 min 56 s
Domyślnie

bass jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2015, 00:58   #24
strobus1
 
strobus1's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,406
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
strobus1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 5 godz 53 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał fassi Zobacz post
Zwazywszy na to ze olej cieply szybko splywa na dol zasilajac pompe o tyle olej zimny klei sie do kartera i powoli idzie na dol i tak dobrze nie zasila pompy. Moim zdaniem na zimnym silniku potrzebujemy wiecej oleju niz na cieplym.
Znaczy sie mam zalewać więcej zimą a mniej latem
A ja gupi robiłem na odwrót - zimą zadowalam się mniejszą objętością a latem stanowczo więcej potrzebuję płynów
__________________
Nie ważne gdzie, nie ważne czym.
Ważne z Kim.
strobus1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2015, 12:48   #25
Arovka
 
Arovka's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2012
Miasto: Kraków
Posty: 11
Motocykl: RD04
Arovka jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 22 godz 34 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bass Zobacz post
Hahaha!!
Miaełm tak w aucie powodem była spękana głowica.
Arovka jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2015, 18:16   #26
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Masz fajny profil Arovka
Przystojniak
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 14.02.2015 o 18:20
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2015, 21:52   #27
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,001
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 4 godz 31 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Fizolof Zobacz post
Poziomu oleju na bagnecie. Na ciepłym jest go mniej, na zimnym więcej.
Rozgrzany olej się rozszerza a tym samym jest go więcej.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2015, 12:22   #28
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 53 min 57 s
Domyślnie

Fassi, az poszukam kalkulatora bo w Twoje wyliczenia trudno mi uwierzyc.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2015, 19:42   #29
kjakub


Zarejestrowany: Jun 2014
Miasto: Tychy
Posty: 43
Motocykl: RD07 + PD06
Przebieg: 77777,7
kjakub jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 37 min 37 s
Domyślnie

Obliczenia są poprawne przy założeniu, że wszystkie oleje mają taką samą rozszerzalność termiczną i jest ona stała w zakresie 10-100 stopni C (co w praktyce rzadko ma miejsce). Jednak ja bym założył wyższą temperaturę oleju w nagrzanym silniku - jakieś 90 stopni, co przekłada się na objętość większą o trochę ponad 150 ml.
Żeby było ciekawiej, to trzeba pamiętać o rozszerzalności aluminium, przez co w nagrzanym silniku miska olejowa (karter) ma trochę większą objętość - poziom oleju będzie niższy niż na zimno, po dolaniu tych 150 ml.
Przy zimnym silniku wcale nie musi być więcej oleju, gdyż ze względu na większą lepkość lepiej przylega do smarowanych powierzchni i w ten sposób spełnia swoje zadanie.
Oczywiście pisząc o zimnym silniku w domyśle wypowiadam się o przypadku, gdy motocykl został pozostawiony gorący i nie uruchamiany do pomiaru poziomu oleju na zimno - póki silnik był ciepły i tak znakomita większość oleju zdążyła spłynąć z głowic do miski i tam pozostała.

Ostatnio edytowane przez kjakub : 15.02.2015 o 19:47 Powód: uzupełnienie
kjakub jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2015, 22:47   #30
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 53 min 57 s
Domyślnie

Sprawdziłem obliczenia. Faktycznie olej ma sporą, dla mnie zaskakującą, rozszerzalność cieplną.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
HELP - cieknie płyn z pompy.... ??? Ropuch Układ chlodzenia 52 02.10.2018 00:35
Płyn chłodniczy temp. wrzenia 180 st. płock1964 Wszystko dla Afryki 19 17.06.2016 14:27
Jak wymienić płyn hamulcowy w DL650A? krzysiek_m Inne - dyskusja ogólna 4 28.09.2014 22:56
Płyn do czyszczenia układów hamulcowych mihoo Hamulce, kola, opony 6 31.08.2013 07:33
WODA PŁYN MIESZANKI w tropiki chomik Układ chlodzenia 4 22.09.2008 09:20


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.