|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
01.02.2009, 17:23 | #11 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
U mnie Agip też dość długo trzymał kolor.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
01.02.2009, 17:36 | #12 | ||
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Cytat:
De gustibus Do Ramires: zawsze zamiast lać taniego 7100 lej 300V Ogólnie 5100 motul jest mocno przereklamowany. Może nie jest zły ale po 6000 km olej jest czarny a po syntetyku nawet po 10 000km dalej jest zółtobrązowy. Cytat:
one tak mają. Trampki stare też dymią nieźle Szczególnie te z czarnymi silnikami (do 1990r) jak w vt500. Afryki czy Super tenere jak biorą olej to raczej zamyka się to w 0,5L na 1000km i nie dymią Ale jak sie obawiasz to nie ma co kombinować. Półsyntetyk i zmiana co 6000km mu nie zaszkodzi PS a ten nissan to benzyna czy diesel..? Ostatnio edytowane przez Dzieju : 28.01.2010 o 18:02 |
||
01.02.2009, 21:42 | #13 |
Administrator
|
Raczej bym nie porównywał silników samochodowych do motocyklowych, bo to zupełnie inna bajka, niezależnie przez kogo robiony.
Co do olejów, to każdy silnik ma inne upodobania i najlepiej trzymac się fabrycznych założeń bo pod tym kątem została obliczona konstrukcja pompy, magistrali i innych trących się elementów. W AT miałem zalane 3 różne półsyntetyki i każdy zachowywał się zupełnie inaczej, najgorzej wypadał castrol ( najwięcej go ubywało). Obecnie mam minerała, jest dobrze , ale prawdopodobnie wrócę do połówki.
__________________
AT03 |
02.02.2009, 09:34 | #14 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 985
Motocykl: ETV 1000
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 tygodni 6 dni 8 godz 43 min 51 s
|
Moja chodziła do tej pory na połówce Motula,ale nie mam porównania z innymi.Rzeczywiście kilka dolewek zrobiłem, ale po jakiś 2000-4000 km.Teraz zaleję pełnego syntetyka, bo widzę że u niektórych jest lepiej.Pewnie to co wlał Gregor
|
02.02.2009, 09:42 | #15 | |
Benzynka 1400 i według poprzedniej włascicielki (a kupowała nowy z salonu)od nowości miała mineralny Texaco 15w40 - teraz jej leje elfa - i naprawdę chodzi tak że czasami ucho do maski trzeba przyłożyć aby było słychać czy silnik pracuje i zero brania oleju
Cytat:
U mnie faktycznie ten Motul po 4500 km zrobił się ciemny Ostatnio edytowane przez Dzieju : 28.01.2010 o 18:03 |
||
02.02.2009, 11:39 | #16 | |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Cytat:
jak mialem MZ to tam olej do skrzyni można było nożykiem w zime przy takich temp wycinać |
|
02.02.2009, 12:26 | #17 | |
Cytat:
A tak dla ciekawości - moje poprzednie autko to był Opel Kadett 1,3 z gazem (tylko z gazem bo zbiornik paliwa przerdzewiał) - samochód przechodnio jest w mojej rodzinie przeszło 10 lat, sprowadzony z Niemiec z przebiegiem 200 tys. Obecnie ma ok 450 tys i cały czas na mineralnym elfie 15w40. Silnik nadal pracuje OK i bierze do 1l na 10 tys km . |
||
02.02.2009, 19:30 | #18 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Otwock/Warszawa
Posty: 24
Motocykl: RD03
Online: 50 min 19 s
|
Ja za namową mechanika zalałem moją babcię Agipem półsyntetycznym.
Na razie w fazie testów bo w zimę jeżdżę tylko co kilka dni i to małe dystanse Jeszcze testy.... |
03.02.2009, 09:28 | #19 |
Panowie jaki ten Agip:
http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.a...579&View=Multi czy http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.a...575&View=Multi |
|
03.02.2009, 11:51 | #20 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Na polski klimat sie leje 10w40.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Olej silnikowy | ltd454 | Regularne czynności serwisowe | 222 | 15.05.2022 21:56 |
Olej do scottoiler'a - jaki? | hans | Wszystko dla Afryki | 20 | 19.11.2012 13:49 |
Jaki olej wybrać na dolewkę??? | JarekAT | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 33 | 25.10.2012 19:32 |