|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
24.03.2015, 20:58 | #21 |
Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: Kresy
Posty: 32
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 tydzień 4 godz 57 min 18 s
|
Heeee A ja mam drewniany klin. Przypadkowo znaleziona gruba pała, zapieram ją o jakiś element, podkładam pod pałę klin przy samej feldze i naciskam pałą klin. Drewno nie uszkodzi felgi i opony a i na odludziu zdaje egzamin A takiemu namiętnemu zabiegowi, to nawet samochodowa opona się nie opiera. Może i prostackie ale zawsze zdawało egzamin
|
24.03.2015, 22:51 | #22 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Sexu i biznesu
Posty: 1,563
Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE
Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s
|
Mi najlepiej sie podoba patent ze stopka boczna innego motocykla (lub wlasna na centralce).
Ten link ze stajnimotocyklowej pokazuje zeby psikac WD40. Cos mi sie wydaje, ze to szkodzi gumie. Myle sie? Patent z woda tez nie lubie, bo chyba trzeba talkowac. Inaczej sie poskleja, bedzie tarla detka o gume itd. Ostatnio sie tak nameczylem zeby opona wskoczyla spowrotem na rant, ze skonczylem u wulkanizatora. Sam mial z tym problem. Co na to polecacie? Mydlo z woda? Szampon?
__________________
__ Golodupiec bez Afryki |
25.03.2015, 12:37 | #23 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: białystok
Posty: 2,652
Motocykl: ktm 640 adventure
Online: 3 miesiące 4 tygodni 15 godz 5 min 47 s
|
ja polecam podniesienie cisnienia do 5-6 atm - wskoczy samo.
a jak juz trzeba czyms psikac to moim zdaniem lepiej sprayem silikonowym - przyjazne to dla gumy jest a zanim wyparuje da poslizg. |
25.03.2015, 16:30 | #24 |
Zarejestrowany: Jan 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 588
Motocykl: brak
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 18 godz 2 min 36 s
|
Na sucho jest słabo. Szczególnie w trasie. Już po założeniu potrzebny jest kompresor żeby opona wskoczyła na swoje miejsce. Choćby szampon byłby dobry albo mydłem posmarować by się przydało. A z centralką to dobry patent jest.
__________________
Pełne zadowolenie składa się z małych uciech rozłożonych w czasie. https://www.facebook.com/CFact1/ |
25.03.2015, 18:41 | #25 |
Jeżeli brak dobrego kompresora to można oponę wciągnąć na felgę tak:https://www.youtube.com/watch?v=b3yvmGxJd0c
|
|
25.03.2015, 19:33 | #26 |
Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Podlasie
Posty: 2,665
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 21 godz 51 min 11 s
|
Dętkowe?
|
25.03.2015, 23:20 | #27 |
Administrator
|
Zamiast szamponów , mydeł czy innych wynalazków nie lepiej od wulkanizatora wziąć sobie w jakiś pojemniczek trochę prawdziwego smaru do montażu?
Wiadomo że gdzieś w drodze trzeba sobie jakoś poradzić ale naciskanie punktowe nóżką boczną daje nacisk średnio ze 200kg na 4 cm2 , pytanie jak długo wytrzymają nitki kordu którego na boku opony jest malutko.
__________________
AT03 |
26.03.2015, 12:18 | #28 |
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 849
Motocykl: TA
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 15 godz 6 min 17 s
|
Dzieju bo to trzeba wszystko z pomyślunkiem robić
|
26.03.2015, 14:02 | #29 |
Zarejestrowany: Jan 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 588
Motocykl: brak
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 18 godz 2 min 36 s
|
Dzieju, można jeżdżąc "dookoła komina". Bywa że jak pewnie wiesz, jadąc dalej, trzeba oszczędzić każdy skrawek miejsca. Można też zabrać ze sobą zapasowy fartuch na felgę, smar od wulkanizatora, talk, pompkę nożną i może coś jeszcze o czym nie wiem. W takim właśnie wypadku może wystarczyło by mydło albo szampon jeśli ktoś wozi i o takim przypadku pomyślałem A jak się złapie flaka gdzieś w środku niczego to nie ma sensu myśleć o nitkach kordu w oponie.
__________________
Pełne zadowolenie składa się z małych uciech rozłożonych w czasie. https://www.facebook.com/CFact1/ |
26.03.2015, 14:51 | #30 |
Zarejestrowany: Apr 2014
Miasto: Czernikowice k. Chojnowa
Posty: 189
Motocykl: RD07/LC8 950 adv/ Ogar 205
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 5 godz 34 min 22 s
|
Jeżeli opona jest oporna i nie chce schodzić to traktuję ją szpadlem zaokrąglonym. Szpadel daję blisko felgi i naciskam jak trzeba skaczę, nawet opony od busa się poddały
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przy okazji wymiany lozyska tylnego kola... | e200g_ | Hamulce, kola, opony | 10 | 09.11.2008 20:24 |