Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.04.2015, 12:43   #201
matti
 
matti's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 231
Motocykl: 07z różowym napisem
Przebieg: 70000
Galeria: Zdjęcia
matti jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 19 godz 43 min 20 s
Domyślnie

Cześć

Podpytają sie Gajowego. Miał wcześniej trampka 600 z velorexem (chyba)600.
http://jakubdr750.blogspot.com/p/dzi...motocyklu.html
Pozdro
__________________
To co? Śmigamy ?


RD11A -> Black 690SM-> RD07
matti jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2015, 08:52   #202
grad74


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Wrocław & okolice Strzelina
Posty: 28
Motocykl: życie podsuwa różne propozycje...
grad74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 17 godz 2 min 46 s
Domyślnie

Hej Wszystkim, EX1 , ja wózek Velorexa już mam, ale dzięki. Matti , z Gajowym już i pisałem i gadałem, faktyczie bardzo dyżo mi wiedzy przekazał , ale on miał sztywny zestaw , który faktycznie podłączyć lub odłączyć to pół dnia babrania. Ja usilnie szukam planów i know-how do zaczepi wahliwego. Ale powoli oglądając fotki z wykonania ram pomocniczych innyh moto już mi się obraz klaruje. Ale dzięki za info i sznureczek do bloga Gajowego
grad74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2015, 22:04   #203
wasilczuk
dziad barowy
 
wasilczuk's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: bielsk podlaski
Posty: 1,987
Motocykl: RD07a
wasilczuk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 8 godz 57 min 30 s
Domyślnie

Wahliwie to mocuje się na drążkach kierowniczych od samochodu. Przy tym sposobie mocowania rama pomocnicza nie jest konieczna. Doczytałem, że chcesz mocować velorexa wahliwie do transalpa. Pominąłbym ramę pomocniczą. Przednie mocowanie zrobiłbym pod 4 śruby mocujące silnik od dołu (przynajmniej w Afryce są tam takie trójkątne blaszki z trzema otworami-nie wiem czy w trampku jest tak samo ale zakładam, że jest) a tylne mocowanie dałbym w ucha centralnej stopki. Wózek wahliwy nie daje takich obciążeń na ramę jak zaprzęg klasyczny.
__________________
Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje.

rolnik-kaskader
RD 07A '96

na starym forum w szóstej linijce

Ostatnio edytowane przez wasilczuk : 16.04.2015 o 22:11
wasilczuk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.04.2015, 08:41   #204
Kristos
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Wahliwe mocowanie mocowanie dla mnie ma trzy wady:
1. nie można podczas jazdy dźwignąć wozu w górę - uważam, że to najważniejsza sprawa.
2. podczas dojścia do punktów granicznych podczas wychyłu tracimy panowanie nad zestawem (staje się niesterowny)
3. o ile tylne mocowanie nie stanowi problemu, to przednie ciężko ustawić - podczas pochylania powinno działać mimośrodowo - powinno zmieniać geometrię w sposób pożądany (ma pomagać podczas skrętu). Tak jak z kołami skrętnymi w aucie - zawsze jedno skręca bardziej (tak po chłopsku). Zbieżność (pozioma) pomiędzy wózkiem, a motocyklem (neutralnie +- 2% o ile pamięć mnie nie zawodzi) powinna się zmieniać. Skręt w lewo zwiększać; w prawo zmniejszać do wartości rozbieżnej.

Piszę to z własnego doświadczenia - z wózkiem latam od początku lat 90-tych zeszłego...
Długo i niech tak zostanie.

P.S.
Ta skleroza...
Pierwszy zaprzęg kupiłem w lipcu 1986...
Co to były za wspaniałe wakacie...

Ostatnio edytowane przez Kristos : 17.04.2015 o 09:32 Powód: uzupełnienie
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2015, 23:47   #205
grad74


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Wrocław & okolice Strzelina
Posty: 28
Motocykl: życie podsuwa różne propozycje...
grad74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 17 godz 2 min 46 s
Domyślnie

Kristos, czytałem Twoje artykuły, bo mi chłopaki na FTA podali "sznureczki" i są one baaardzo ciekawe. Może jakby Trampiszon miał taką pancerną ramę jak BĘW czy "Ruski" to bym sobie głowy nie zawracał. Ale właśnie ponieważ rama Trampka jest delikatna to tak sobie wymyśliłem. Dodatkowo nie chcę , przynajmniej na razie jeździć docelowo z zestawem na stałe i z większymi prędkościami, i w ogóle moj styl jazdy nawet na solówce jest raczej baaardzo emerycki, więc nie planuję walić motocykla na zestaw , albo co gorsza w drugą stronę. Co do ustawienia geometrii to właśnie wiem że ważne jest ustawienie geometrii i doczytałem gdzieś, że różnica jest taka że mimośród ma być względem tyły ustawiony wyżej o około 3-5 cm od poziomu ( w zależmości od długości subramy) i przesynięte w lewo na godzinę 11-tą. I to ma zapewnić taki efekt o jakim piszesz. Poza tym jakie zalety mają wynikać z możliwości dźwignięcia wozu? Ja mam też zamiar zrobić możliwość podłączenia dwóch dodatkowych zastrzałów do związania na chwilę zestawu na sztywno w razie "śliskości jakiejś" ale na stałe to nie bardzo. Właśnie o to chodzi że brakowało by mi jazdy z wozem ale z możliwościami czucia się jak na motocyklu - choć trochę...
grad74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.04.2015, 00:27   #206
wasilczuk
dziad barowy
 
wasilczuk's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: bielsk podlaski
Posty: 1,987
Motocykl: RD07a
wasilczuk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 8 godz 57 min 30 s
Domyślnie

Nie wiem dlaczego uważasz, że rama transalpa jest słaba. Czy rama GS 1200 jest mocniejsza? Tam w ogóle nie ma ramy a wózki mocują pod szpilki cylindra lub śrubki przedniego dekla.
No ale ja się nie znam, nigdy z wózkiem nie jeździłem i jestem trollem internetowym.
__________________
Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje.

rolnik-kaskader
RD 07A '96

na starym forum w szóstej linijce
wasilczuk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.04.2015, 08:43   #207
Kristos
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

,, Poza tym jakie zalety mają wynikać z możliwości dźwignięcia wozu?,,
Harlejowcy mawiają- jeśli muszę Ci tłumaczyć to i tak nie zrozumiesz...

Teraz poważnie.
Polatałem z wahliwym mocowaniem - dla mnie dramat- brak możliwości jazdy dynamicznej (agresywnej). Trudno postawić zestaw bokiem w ślizgu, dźwignąć koło nad krawężnik, zjechać po schodach. W terenie? Nie wyobrażam sobie....
Jazda zestawem daje mi więcej fanu, niż solówką.

Dalej:
Rama trampka jest solidna. Na pewno solidniejsza od ramy z jawy, że o rusku nie wspomnę (fakt wygląda na mocną, ale jest z guwnolitu).

Każdy z nas lubi coś innego...
Znajdź w Oławie kogoś z WRM (taki klub), odszukaj gościa o ksywce Mazi- zrobił taki sprzęg niedawno (chyba go jeszcze ma)- poprowadzi Cię tą mroczną ścieżką najlepiej...

Jeśli zechcesz z bliska zobaczyć sztywny zestaw w ,,akcji" napisz na PRV- mamy do siebie niedaleko.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.05.2015, 01:04   #208
grad74


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Wrocław & okolice Strzelina
Posty: 28
Motocykl: życie podsuwa różne propozycje...
grad74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 17 godz 2 min 46 s
Domyślnie

poszedł PW
grad74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.05.2015, 10:11   #209
Louis
 
Louis's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Międzyzdroje
Posty: 598
Motocykl: CRF1000L
Louis jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 5 dni 22 godz 42 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kristos Zobacz post
Wahliwe mocowanie mocowanie dla mnie ma trzy wady:
1. nie można podczas jazdy dźwignąć wozu w górę - uważam, że to najważniejsza sprawa.
2. podczas dojścia do punktów granicznych podczas wychyłu tracimy panowanie nad zestawem (staje się niesterowny)
3. o ile tylne mocowanie nie stanowi problemu, to przednie ciężko ustawić - podczas pochylania powinno działać mimośrodowo - powinno zmieniać geometrię w sposób pożądany (ma pomagać podczas skrętu). Tak jak z kołami skrętnymi w aucie - zawsze jedno skręca bardziej (tak po chłopsku). Zbieżność (pozioma) pomiędzy wózkiem, a motocyklem (neutralnie +- 2% o ile pamięć mnie nie zawodzi) powinna się zmieniać. Skręt w lewo zwiększać; w prawo zmniejszać do wartości rozbieżnej.
Dodam jeszcze od siebie wadę, która dla wielu być może jest mało istotna ale rani moje poczucie estetyki, szerokość zestawu. Przy połączeniu wahliwym zestaw robi się szerszy od malucha, a wg. mnie powinien być zwarty tak jak jego sztywni protoplaści. No po prostu nie wygląda.
__________________
Louis, motocyklista niedoskonały.
Louis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.05.2015, 23:03   #210
grad74


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Wrocław & okolice Strzelina
Posty: 28
Motocykl: życie podsuwa różne propozycje...
grad74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 17 godz 2 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Louis Zobacz post
Dodam jeszcze od siebie wadę, która dla wielu być może jest mało istotna ale rani moje poczucie estetyki, szerokość zestawu. Przy połączeniu wahliwym zestaw robi się szerszy od malucha, a wg. mnie powinien być zwarty tak jak jego sztywni protoplaści. No po prostu nie wygląda.
Louis, w tym co piszesz masz sporo racji, zestwa wahliwy musi być i jest szerszy. Ale jakoś mnie to nie przeraża, choć estetyka z pewnością cierpi. Ale chcę spróbować. Muszę zobaczyć którą ścieżką pójść. W razie czego fleksa i spawara w łapę i heja.... Ale dziękuję za wszystkie cenne uwagi .

Kristos - napisałem do Maziego. Zobaczymy co z tego wyniknie.
grad74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Stelaż boczny pod miękki bagaż cza_czarny Gadżety / wyposażenie 96 15.05.2021 00:00
Boczny schowek w RD04 - czy da się powiększyć? KML Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 1 03.06.2012 20:56


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.