|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
21.05.2015, 11:33 | #31 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
Żre olej?
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
21.05.2015, 11:37 | #32 |
Nie zre oleju.
|
|
21.05.2015, 12:57 | #33 |
Fazi przez Zet
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
|
Na tym opieram ze napisales "prawdopodobnie" i nie ma zadnego ciagu przyczynowo - skutkowego podanego w diagnozie. Mechanik powiedzial, "Panie, to kompresja, na 100%, cala gora do robienia". A Ty to chcesz robic.
Zapytaj mechanika o ciag przyczynowo skutkowy Twojej awarii. 9 kompresji i nie zre oleju to nie jest zle i wskazuje na przyczyne ze zawory Ci nie trzymia, i wastarczy sciagnac glowice i je doszlifowac/wymienic. Przyczyny braku kompresji jest kilka: - wyjechane pierscienie - wyjechany cylinder - brak luzu zaworowego - nadpalony zawor - siedzenia zaworowe nie trzymia - Problem w rozrzadzie ze nie zamyka zaworu Widzisz ze przyczyn moze byc wiecej? Jak postawisz tu diagnoze od mechanika to powrozymy dalej. Te objawy ktore opisales nie Maja nic wspolnego z kompresja jak narazie. Idziesz do dentysty bo Cie zab boli. A on mowi: wyrywamy cala gore. Tez bys sie zgodzil?
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. Ostatnio edytowane przez fassi : 21.05.2015 o 13:00 |
21.05.2015, 13:10 | #34 |
Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Mała Polska
Posty: 541
Motocykl: RD07a
Przebieg: 41214
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 9 godz 52 min 25 s
|
Zdaje się, że miałem podobnie z tym,że w aucie. Generalnie zaczęło się od nierównej pracy silnika na biegu jałowym (szarpanie, itp). Komputer wywalał błąd na 3 cylindrze (misfire). Podejrzenia padły na cewkę. Wymiana i bez rezultatu.
Pomiar ciśnienia w grach na ciepłym silniku 12, 12, 8, 12 (8 na tym co wywalało błąd). Pomiar ciśnienia na zimnym silniku 12, 12, 0, 12. Po zdjęciu głowicy okazało się,że wypalone były zawory na tym garze. Przy okazji wymienione zostały wszystkie zwory i gniazda (16), doszlifowana głowica. I teraz jest OK. Dodam, że oleju nie brał wcale i jechało się autem normalnie przy wyższej prędkości.
__________________
A Man of Nomadic Traits |
21.05.2015, 14:03 | #35 |
Fassi, prosze, nie czepiajmy sie slowek.
OK, to ja rozwine zeby bylo jasne. Oddalem motocykl do warsztatu. Przykazalem sprawdzic wszystko o czym pisaliscie. Wszystko z motocyklem jest OK. W wyniku badania stopnia sprezania wyszedl wynik w okolicach 9. Wiec umowilem sie ze po sezonie oddam go do remontu. oczywiscie po rozebraniu bedzie wszystko dokladnie sprawdzone i masz racje ze przyczyn moze byc kilka. W wielkim skrocie napisalem ze przewiduje "maly" remont silnika czyli pierscienie i zawory w celu uszczelnienia go. A co DOKLADNIE zostanie zrobione to wyjdzie po rozebraniu. I ufam ze mechanik nie chce mnie dymac na kase i ze remont ten spowoduje ze silnik bedzie smigal kolejne lata. @RonDell - dokladnie takie same akcje mialem ze stara skoda i toyota - po zrobieniu gory silnika chodzily jak nowe i zero problemow |
|
21.05.2015, 14:14 | #36 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Czczkanie motocykla to na 100% gaźniki a nie niska kompresja.
Czczka zawsze nadmiar niespalonego powietrza a nie mała kompresja.. Moim zdaniem w afryce najpierw lecą pierścienie olejowe, i mimo dobrej mocy i przyzwoitej kompresji potrafią ciągnać trochę olej. Podstawiłbym gaźniki od innej afryki i wymienił zaworki odd ssania. Remont w drugiej kolejności Nie mniej 9atm kompresji (nie sprężania jak piszesz) to już niewiele, ale nie beznadziejnie Leżan zaufanowy człowiek, afrykaner i mechanik |
21.05.2015, 14:16 | #37 |
Fazi przez Zet
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
|
Teddy, nie czepiam sie slowek. Znam gro przypadkow kiedy wymieniano tloki, cylindry a wystarczylo wymienic pierscienie bo mechanika nie intereswaly interpretacje pomiaru, tylko wymienic wszystko jakby to byla recepta na wszystko
Przy pomiarze mozna troche oleju wlac do cylindra i jeszcze raz zmierzyc. Jesli cisnienie bedzie wyzsze to znaczy ze pierscienie sa do dupy. Jesli bez zmian to sa zawory. Kumpel kiedys dzwoni do mnie ze motur mu zdycha i musi kapitalke zrobic. Ale jak pytam Chodzi jak zyleta i po co kapitalka Mowie mu aby podjechal. Byl w warsztacie i mierzyli mu kompresje. 7 barow wyszlo i Mechanik mu juz nawet koszty podliczyl. Kumpel zalamany ze Taki wydatek go czeka. Poszedlem po cisnieniomierz, swiece wykrecone, odkrecam manete na full i krece rozrusznikiem. Kumpel: A to trzeba manetke otworzyc? Mechanik nie otwieral.... Na cylindrach bylo 11 barow. To tak z zycia tylko i jestem strasznie uczulony na wszystkie diagnozy: "naprawiamy cala gore i wtedy bedzie dobrze". Nie chodzi mi o to ze ktos kogos chce na kase naciagnac, ale tez chodzi mi o wiedze mechanika ktory na brak kompresji widzi tylko remont kapitalny. Moga byc tez slabe sprezyny na zaworach i jak je wymienisz to nagle moze kompresja wroci. Koszt pewnie groszowy w porownaniu do kapitalki
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
21.05.2015, 14:22 | #38 |
Sorki, Rambo, moja pomylka, KOMPRESJI Stopien sprezania to raczej pozostal ten sam
Dziekuje Fassi za wszelkie sugestie. Wierze ze w warsztacie u Lezana dopilnuja by bylo dobrze. Z tym ze to raczej po sezonie, teraz juz dolatam. |
|
21.05.2015, 14:27 | #39 |
Fazi przez Zet
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
|
Jak Rambo pisal. Stawiam na gazniki i falszywe powietrze. Mieszanka mu nie pasuje. Moze tez byc czas zaplonu zly i dlatego takie reakcje. Jak oleju nie zre to znaczy ze serce masz zdrowe.
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
21.05.2015, 14:29 | #40 |
Ja nie mam pomyslu juz skad do falszywe powietrze
Mowilem KAZDEMU kto przy nim cos robil zeby sprawdzili. Finalnie kazdy mowi JEST OK. Sam nie mam skilla ani narzedzi zeby to zrobic |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
RD04 cóś nie teges. | tyran | Uklad paliwowy i wydechowy | 73 | 11.03.2015 18:15 |