Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.05.2015, 11:33   #31
bicio
przemieszczacz
 
bicio's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
bicio jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
Domyślnie

Żre olej?
__________________
'03 Hello Kitty

Słowiański Zimny Wiatr
bicio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2015, 11:37   #32
teddy-boy
 
teddy-boy's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 1,389
Motocykl: nie mam AT jeszcze
teddy-boy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 16 godz 5 min 11 s
Domyślnie

Nie zre oleju.
teddy-boy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2015, 12:57   #33
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
Domyślnie

Na tym opieram ze napisales "prawdopodobnie" i nie ma zadnego ciagu przyczynowo - skutkowego podanego w diagnozie. Mechanik powiedzial, "Panie, to kompresja, na 100%, cala gora do robienia". A Ty to chcesz robic.

Zapytaj mechanika o ciag przyczynowo skutkowy Twojej awarii.

9 kompresji i nie zre oleju to nie jest zle i wskazuje na przyczyne ze zawory Ci nie trzymia, i wastarczy sciagnac glowice i je doszlifowac/wymienic.

Przyczyny braku kompresji jest kilka:
- wyjechane pierscienie
- wyjechany cylinder
- brak luzu zaworowego
- nadpalony zawor
- siedzenia zaworowe nie trzymia
- Problem w rozrzadzie ze nie zamyka zaworu

Widzisz ze przyczyn moze byc wiecej? Jak postawisz tu diagnoze od mechanika to powrozymy dalej. Te objawy ktore opisales nie Maja nic wspolnego z kompresja jak narazie.

Idziesz do dentysty bo Cie zab boli. A on mowi: wyrywamy cala gore. Tez bys sie zgodzil?
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.

Ostatnio edytowane przez fassi : 21.05.2015 o 13:00
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2015, 13:10   #34
RonDell
 
RonDell's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Mała Polska
Posty: 541
Motocykl: RD07a
Przebieg: 41214
Galeria: Zdjęcia
RonDell jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 9 godz 52 min 25 s
Domyślnie

Zdaje się, że miałem podobnie z tym,że w aucie. Generalnie zaczęło się od nierównej pracy silnika na biegu jałowym (szarpanie, itp). Komputer wywalał błąd na 3 cylindrze (misfire). Podejrzenia padły na cewkę. Wymiana i bez rezultatu.

Pomiar ciśnienia w grach na ciepłym silniku 12, 12, 8, 12 (8 na tym co wywalało błąd).

Pomiar ciśnienia na zimnym silniku 12, 12, 0, 12.

Po zdjęciu głowicy okazało się,że wypalone były zawory na tym garze.
Przy okazji wymienione zostały wszystkie zwory i gniazda (16), doszlifowana głowica. I teraz jest OK.

Dodam, że oleju nie brał wcale i jechało się autem normalnie przy wyższej prędkości.
__________________
A Man of Nomadic Traits
RonDell jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2015, 14:03   #35
teddy-boy
 
teddy-boy's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 1,389
Motocykl: nie mam AT jeszcze
teddy-boy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 16 godz 5 min 11 s
Domyślnie

Fassi, prosze, nie czepiajmy sie slowek.
OK, to ja rozwine zeby bylo jasne.
Oddalem motocykl do warsztatu. Przykazalem sprawdzic wszystko o czym pisaliscie.
Wszystko z motocyklem jest OK. W wyniku badania stopnia sprezania wyszedl wynik w okolicach 9.
Wiec umowilem sie ze po sezonie oddam go do remontu. oczywiscie po rozebraniu bedzie wszystko dokladnie sprawdzone i masz racje ze przyczyn moze byc kilka. W wielkim skrocie napisalem ze przewiduje "maly" remont silnika czyli pierscienie i zawory w celu uszczelnienia go. A co DOKLADNIE zostanie zrobione to wyjdzie po rozebraniu.
I ufam ze mechanik nie chce mnie dymac na kase i ze remont ten spowoduje ze silnik bedzie smigal kolejne lata.

@RonDell - dokladnie takie same akcje mialem ze stara skoda i toyota - po zrobieniu gory silnika chodzily jak nowe i zero problemow
teddy-boy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2015, 14:14   #36
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Czczkanie motocykla to na 100% gaźniki a nie niska kompresja.
Czczka zawsze nadmiar niespalonego powietrza a nie mała kompresja..
Moim zdaniem w afryce najpierw lecą pierścienie olejowe, i mimo dobrej mocy i przyzwoitej kompresji potrafią ciągnać trochę olej.

Podstawiłbym gaźniki od innej afryki i wymienił zaworki odd ssania.
Remont w drugiej kolejności

Nie mniej 9atm kompresji (nie sprężania jak piszesz) to już niewiele, ale nie beznadziejnie

Leżan zaufanowy człowiek, afrykaner i mechanik
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2015, 14:16   #37
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
Domyślnie

Teddy, nie czepiam sie slowek. Znam gro przypadkow kiedy wymieniano tloki, cylindry a wystarczylo wymienic pierscienie bo mechanika nie intereswaly interpretacje pomiaru, tylko wymienic wszystko jakby to byla recepta na wszystko

Przy pomiarze mozna troche oleju wlac do cylindra i jeszcze raz zmierzyc. Jesli cisnienie bedzie wyzsze to znaczy ze pierscienie sa do dupy. Jesli bez zmian to sa zawory.

Kumpel kiedys dzwoni do mnie ze motur mu zdycha i musi kapitalke zrobic. Ale jak pytam Chodzi jak zyleta i po co kapitalka
Mowie mu aby podjechal. Byl w warsztacie i mierzyli mu kompresje. 7 barow wyszlo i Mechanik mu juz nawet koszty podliczyl. Kumpel zalamany ze Taki wydatek go czeka.

Poszedlem po cisnieniomierz, swiece wykrecone, odkrecam manete na full i krece rozrusznikiem.

Kumpel: A to trzeba manetke otworzyc? Mechanik nie otwieral....

Na cylindrach bylo 11 barow.

To tak z zycia tylko i jestem strasznie uczulony na wszystkie diagnozy: "naprawiamy cala gore i wtedy bedzie dobrze". Nie chodzi mi o to ze ktos kogos chce na kase naciagnac, ale tez chodzi mi o wiedze mechanika ktory na brak kompresji widzi tylko remont kapitalny.

Moga byc tez slabe sprezyny na zaworach i jak je wymienisz to nagle moze kompresja wroci. Koszt pewnie groszowy w porownaniu do kapitalki
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2015, 14:22   #38
teddy-boy
 
teddy-boy's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 1,389
Motocykl: nie mam AT jeszcze
teddy-boy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 16 godz 5 min 11 s
Domyślnie

Sorki, Rambo, moja pomylka, KOMPRESJI Stopien sprezania to raczej pozostal ten sam

Dziekuje Fassi za wszelkie sugestie. Wierze ze w warsztacie u Lezana dopilnuja by bylo dobrze. Z tym ze to raczej po sezonie, teraz juz dolatam.
teddy-boy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2015, 14:27   #39
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
Domyślnie

Jak Rambo pisal. Stawiam na gazniki i falszywe powietrze. Mieszanka mu nie pasuje. Moze tez byc czas zaplonu zly i dlatego takie reakcje. Jak oleju nie zre to znaczy ze serce masz zdrowe.
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2015, 14:29   #40
teddy-boy
 
teddy-boy's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 1,389
Motocykl: nie mam AT jeszcze
teddy-boy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 16 godz 5 min 11 s
Domyślnie

Ja nie mam pomyslu juz skad do falszywe powietrze
Mowilem KAZDEMU kto przy nim cos robil zeby sprawdzili.
Finalnie kazdy mowi JEST OK.
Sam nie mam skilla ani narzedzi zeby to zrobic
teddy-boy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
RD04 cóś nie teges. tyran Uklad paliwowy i wydechowy 73 11.03.2015 18:15


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.