Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.05.2015, 13:03   #51
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
Domyślnie

Teddy, nie wkoorwiaj sie, to tylko kupa zelastwa, szkoda nerwow
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2015, 13:09   #52
teddy-boy
 
teddy-boy's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 1,389
Motocykl: nie mam AT jeszcze
teddy-boy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 16 godz 5 min 11 s
Domyślnie

Latwo powiedziec czy napisac
teddy-boy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2015, 13:16   #53
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
Domyślnie

moim zdaniem trzeba podstawic gazniki z prawidlowo pracujacej afry. remont to ostatecznosc. zakladam, ze pomiar cisnienia zostal wykonany prawidlowo i odpowiednio wyskalowanym narzedziem.

ja mialem kiedys taka sama przygode jak Fazi. polecilem koledze z krakowa motocykl kolegi z rzeszowa ktory serwisowalem i ktory moim zdaniem byl w bardzo dobrym stanie. kolega oddal motocykl na serwis w krakowie jakims dzieciakom i po paru dniach dzwoni z pretensjami, ze motocykl jest szrot i ze trzeba remontowac silnik bo ma 5 atm. zaczal sie ciskac i sugerowac zwrot pieniedzy. poprosilem zeby podjechal do 'mechanika' i dal mi go do telefonu. pytam 'fachowca':

- wiesz ze w f650 jest dekompresator na walku?
- eeee... nie
- no to zdemontuj go i zmierz cisnienie i oddzwoncie

za pol godziny dzwonia:

- cisnienie nadal slabe ale juz lepiej bo jest 8 atm bez dekompresatora

to sie pytam:

- manetke zescie odkrecili?
- eeeeee... a to trzeba?
- to odkreccie i zadzwoncie

za chwile telefon:

- jest 11 atm

i tak kuwa o! mechaniki panie. juz chcial dzieciak kolege na gruba kase opierdolic. zeby jednak nie bylo za wesolo i tak go orznal na czym innym - ale to juz inna historia...

reasumujac - wyregulowac zawory i podstawic gazniki z innej afry, ktora pracuje prawidlowo. i bedzie na 100% wiadomo.

p.s. kable WN ostatecznie wymieniles bo nie doczytalem?

p.p.s. nieregularne i falujace wolne plus czkniecia to rowniez moim zdaniem wina nadmiaru powietrza w mieszance - pytanie tylko jakie jest jego zrodlo. co ciekawe spotykam sie z takimi obiawami tylko w RD07 - nigdy w RD04 czy TA choc to tak podobne konstrukcje
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 22.05.2015 o 13:21
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2015, 13:24   #54
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
Domyślnie

Szynszyl, czyli wiecej takich przypadkow lata A wiesz ile kapitalnych remontow sie zrobil`? Pozniej sie dziwic ze chcesz robic kapitalke w afryce a tloki dostaniesz za pol roku bo juz wykupili wszystkie

Stawiam tez na gazniki. Tak czy siak trzeba fachowca co rozumie gazniki, nawet jak na chwile zmienimy z innej afry to trzeba te stare przegladnac i doprowadzic do porzadku.

Teraz bym sprawdzil tak:

- wykrecic swiece i obdac kolor.
- swiece na fajki i sprawdzic czy iskra bije
- wkrecic swece i odpalic. Jak nie odpala to swiece wykrecic i sprawdzic czy mokre. Jak mokre to poziom w gaznikach, zaworki sprawdzic, ssanie.
- 'Jak suche to do dolotow gaznikow dac kilka kropel benzyny i odpalic. Jak odpala to paliwo nie dochodzi
- lewe powietrze poszukac dezodorantem lub butelka spryskiwaczem, o ile Motor odpala
- gazniki na stol, rozebrac do czesci i pamietac zanim sie je wyczysci aby zrobic ogledziny czy cos zatkane, zzuzyte itepe.

-wszystko zlozyc do kupy i dzida
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2015, 13:28   #55
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Moja ma ok 13 także do 6 jej daleko.
Dziejku kto w to uwierzy
to są dane z zeszłego stulecia
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2015, 13:29   #56
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
Domyślnie

z tymi gaznikami nie tak prosto jak obsrac koszule, niestety moja teoria jest taka, ze gaziory w rd07 ulegaja naturalnemu szybszemu zuzyciu i ciagnal lewe powietrze osiami przepustnic a tego ni jak nie naprawisz. ale to tylko moja teoria i poparta jest 3-4 przypadkami - za malo by mowic o regule. tak jak napisalem wyzej - w rd04 czy w TA nigdy sie z tym nie spotkalem.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2015, 13:36   #57
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
Domyślnie

Rambo, Dziejowa afryka zwieksza komresje z czasem poprzez ten nagar w komorze spalania. Jakby tak ja dobrze pogonic by to wyplula i by spadlo do 8miu

Szynszyl, starczy extrakcyjna psiknac na przepustnice i juz wiesz czy tam ciagnie czy nie
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2015, 16:19   #58
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Przekładalem sprawne gaźnik do afryki która miała objawy lewego powietrza i afryka ktora dostawala gaziory od sprawnej dalej muliła i czkała.
A te same gaziory po myciu w myjce również szwankowaly a przed chodziły w swoim motocyklu jak pszczółka. Generalnie mycie im szkodzi. Ale wymiana zaworków od ssania piwinno pomóc
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2015, 20:25   #59
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał fassi Zobacz post
Rambo, Dziejowa afryka zwieksza komresje z czasem poprzez ten nagar w komorze spalania. Jakby tak ja dobrze pogonic by to wyplula i by spadlo do 8miu
Haha, no to byście się zdziwili .......
A gania ona ciągle tak szybko że i nagar nie nadąża się osadzać.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
RD04 cóś nie teges. tyran Uklad paliwowy i wydechowy 73 11.03.2015 18:15


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.