Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11.01.2016, 09:45   #61
Misza
22.10.2006, DTN :)
 
Misza's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Misza jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
Domyślnie

Nie można, nie można, nie można. Można uszczelniacz.
__________________
Real adventure starts where road ends...

-AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'


http://www.youtube.com/user/Miszapoland
Misza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.01.2016, 11:29   #62
wolly


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Łódź
Posty: 1,290
Motocykl: RD01
wolly jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 dni 12 godz 40 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał redneck Zobacz post
Ciekawy ten link: [url] Obdzwoniłem już kilku mechaników z okolic Nowego Tomyśla i koszty warsztatowe są mi znane. Jeżeli ktoś z okolicy (do ok 100km) czuje się na siłach i warunki do takiej akcji to czekam na propozycje. To samo dotyczy polecanych mechaników. Ja nie chcę nic za darmo, zależy mi na uczciwie zrobionej robocie.
cena czyni cuda , podoba mi się taki przetarg lub jak kto woli licytacja , pamiętaj dużo tanio tesco , na cenę wykonanej usługi wpływa fachowość i rzetelność danej firmy a resztę sobie dośpiewaj; narzędzia kosztują ,o podatkach i lokalu nie wspomnę a najbardziej w cenie jest wiedza i fachowość , fakt silnik At to nie prom kosmiczny ale trochę kultury technicznej potrzebuje jedno jest pewne ludzie to zrobili ludzie to naprawią tylko jest pytanie jak . Musisz sobie zadać pytanie jak chcesz to zrobić czy dobrze czy tanio i na jakich częściach i jaka gwarancja na wykonaną usługę (czy np uszczelki firmowe czy z kartonu po butach ) po rozpołowieniu powinieneś dostać info co trzeba zrobić żeby jednostka była ok i teraz dopiero zaczynają się schody bo musisz podjąć decyzję jaki zakres naprawy chcesz zrealizować bo tak to wróżenie z fusów . o klasie łożysk to już wujek Go.... ci opowie jak jesteś ciekawy . tyle z mojej strony chociaż PROWIZORKI SĄ NAJTRWALSZE ponoć
wolly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.01.2016, 13:19   #63
pawlicho
 
pawlicho's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2010
Posty: 29
pawlicho jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 15 godz 29 min 48 s
Domyślnie

Jak chcesz wyjąć to łożysko ?

W Albanii sypneło się jednemu koledze.


__________________
Paweł - R 1100 GS & XT 600 3 AJ
pawlicho jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.01.2016, 13:53   #64
cezeters


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: brzeg
Posty: 267
Motocykl: rd07 94 - byla , ro04 90-92 jest , rd07 94 byla
Przebieg: 79kkm
cezeters jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 23 godz 27 min 0
Domyślnie

dobra wiem ze to druciarstwo i takich rzeczy klienowi się nie robi, ale sobie to bym spróbował tak: obspawalbym spawem ciągłym bieżnie zewnętrzna łożyska co spowoduje skurcz tejże i powiększenie luzu pomiedzy nią a karterem. A nastepnie przymocowalbym ściągacz 2 - 3 łapowy lub mlot odsrodkiwy ( tez pewnie spawajac do łożyska jakiś punkt zaczepienia- kwestia ściągacza) i opierajac o walek wyciągnął łożysko
Tyle w teorii. U siebie bym eksperymentowal ale innym nie polecam. ....
cezeters jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.01.2016, 14:26   #65
Sylwek_76


Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lisków
Posty: 250
Motocykl: TransAlp PD06/PD10
Sylwek_76 jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 19 min 58 s
Domyślnie

Cezeters;
chciałbym kiedyś zobaczyć Twoją magiczną spawarkę i Ciebie jako operatora.
Zaciekawił mnie okrutnie proces technologiczny obkurczania bieżni,do wymiaru pozwalającego na wyjęcie łożyska wałka zdawczego w Afrze 07,przez otwór uszczelniacza .

Ostatnio edytowane przez Sylwek_76 : 11.01.2016 o 23:21
Sylwek_76 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.01.2016, 14:34   #66
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,913
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 5 godz 27 min 41 s
Domyślnie

dla mnie ten opis to zupelne SF... wystarczy porownac rozmiar lozyska i rozmiar uszczelniacza, zeby dojsc do wniosku, ze to zupelnie nierealne
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.01.2016, 14:47   #67
cezeters


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: brzeg
Posty: 267
Motocykl: rd07 94 - byla , ro04 90-92 jest , rd07 94 byla
Przebieg: 79kkm
cezeters jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 23 godz 27 min 0
Domyślnie

To nie magia tylko fizyka. Spaw kuczy sie i sciaga spawane powierzcnie. Spawarka zwykly mig. Ja spawacz bez szkolenia co pół życia bez maski heftował zamykajac oczy. A metodę ta czesto i z powodzeniem stosuje wyciagajac zewnętrzne bieżnie z piast samochodów czy z główki ramy. Pokazal mi ją moj dziadek ponad 30 lat temu. I pisalem ze to druciarstwo tzn wyjecie łożyska to nie problem, problemem jest zamocowanie ściągacza i tak należy cos wyrzezbic lub rozbierac silnik. Wybor pozostawiam zaineresowanemu.
cezeters jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.01.2016, 14:51   #68
cezeters


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: brzeg
Posty: 267
Motocykl: rd07 94 - byla , ro04 90-92 jest , rd07 94 byla
Przebieg: 79kkm
cezeters jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 23 godz 27 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał szynszyll Zobacz post
dla mnie ten opis to zupelne SF... wystarczy porownac rozmiar lozyska i rozmiar uszczelniacza, zeby dojsc do wniosku, ze to zupelnie nierealne
Czyli łożysko jast wbijane od wewnatrz i zapiera sie na kryzie w karterze? A w mnieszy otwor od zewnatrz wciskany jest simmering? Tzn srednice zewnętrzne sa różne? Bo patrzac na fote dwa podty w górę oto by sie dało ( wg mnie oczywiście)
cezeters jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.01.2016, 15:04   #69
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 45 min 39 s
Domyślnie

Źle patrzysz. Musiałbyś skurczyć łożysko kilka milimetrów. Podobno da radę czarodziejską różczką
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.01.2016, 15:06   #70
raf
 
raf's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Za zielonymi górami, za lasami
Posty: 1,139
Motocykl: czarny, pomarańczowe ladaco
raf jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 1 tydzień 1 dzień 14 godz 21 min 11 s
Domyślnie

A nowe łożysko też tak skurczysz?
raf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Moja dlugo wyczekiwana Africa. betu Regularne czynności serwisowe 142 11.03.2013 18:44
Duże buty, duży problem Bonjour Archiwum 22 06.06.2012 15:48


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.