Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.05.2016, 06:29   #51
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,659
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 46 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mallory Zobacz post
Jak wam się podoba ta świeczka?
Eeee , ma brudny gwint a do tego widać że w godzinach przedpołudniowych chodzi na ubogo a po południu się wyrównuje
A tak w ogóle to nie jest źle ale odrobinę lekkobrązowawsza by nie zaszkodziło.
Czyli plus 1-2% więcej paliwa.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.02.2017, 15:42   #52
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 10 min 6 s
Domyślnie

Taki zimowy post - Thanks from the mountain za gratulacje::))
W cieple sobie grzebie w gaźniki do rd07A i w haynesie wszystko sprawdzam. I co widzę?
RD04 - 2 i 1/2 obrotu
RD 07 P do S - 1993 do 1995 - 2 i 1/2 obrotu
RD 07A (T Model) od 1996 obrotu - 2 i 3/8 obrotu.

A dlaczego to piszę? Bo byłem przekonany, że RD07A 2 i 3/4 obrotu - nieczytelny pdf jest w tym miejscu w dziale download (tu się udało odczytać https://www.dualsportafrica.com/Honda_XRV_750%20Africa_Twin%20XL_600-650_VTransalp_'87-02_Service_Repair_Manual.pdf).
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.

Ostatnio edytowane przez Mallory : 20.02.2017 o 09:31
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.02.2017, 09:52   #53
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,659
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 46 min 8 s
Domyślnie

Ja bym zamienił 3/8 na 1/3
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.02.2017, 10:05   #54
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 10 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Ja bym zamienił 3/8 na 1/3

1/24 obrotu - warto się zastanowić...

A żartując trochę mniej, chociaż ciągle, to różnica 3/4 obrotu a 3/8 obrotu to kąt 135° - więc trochę jest.
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.02.2017, 10:08   #55
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,659
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 46 min 8 s
Domyślnie

Oczywiście ale i tak trzeba brać poprawkę na zużycie silnika, wnętrzności gaźnika , nierównomierność zużycia cylindrów , szczelność ...... i z podstawowych nastawów czasem niewiele zostaje.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.02.2017, 10:33   #56
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 10 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Oczywiście ale i tak trzeba brać poprawkę na zużycie silnika, wnętrzności gaźnika , nierównomierność zużycia cylindrów , szczelność ...... i z podstawowych nastawów czasem niewiele zostaje.
Tu się zgadzam w 100%. Trzeba to potem zweryfikować - np. podczas jazdy jak się moto zachowuje, czy ładnie ciągnie w pełnym zakresie, jaką ma prędkość maksymalną, jaki kolor świecy, jakie spalanie... jak wszystko w miarę zgodne z danymi fabrycznymi to jest git.
Jednak na czymś trzeba się oprzeć, od jakichś nastawów zacząć. Dla mnie nastawy fabryczne do rozpoczęcia setupu przemawiają najbardziej.

Dzieju - nie Twoje (żeby nie było), ale internetowe częste teorie, że jak sprzęt starszy to bardziej odkręcamy piwoty w dwóch przypadkach osobiście mi się nie sprawdziły - jeden moja stara tenera 34L - od 0 do 0,5 obrotu - wszystko piękne: spalanie, świeca, moc... na nastawach fabrycznych lub większych niż 2,5 obrotu - dym z komina, czarna świeca itd... podobnie w innej XT 600.
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.02.2017, 22:44   #57
bouli
 
bouli's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: نيسا Nysa
Posty: 274
Motocykl: RD04
Przebieg: rośnie
bouli jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 godz 14 min 59 s
Domyślnie

Marcinie poprawię Cię

XRV 750 L - N 90-92r. - 2 i 1/4
XRV750 P-S 93 -95r. - 2 i 1/2
XRV 750 T 96 - - 2 i3/8
bouli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.02.2017, 22:53   #58
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 10 min 6 s
Domyślnie

W innym wątku pojawiła się RD03 więc warto podsumować wszystkie gaźnikowe afryki:

XRV 650 (RD03) - 2 i 1/8 oraz 1 i 3/4 wersja SW (Szwajcaria)
XRV 750 L - N 90-92r. - 2 i 1/4
XRV750 P-S 93 -95r. - 2 i 1/2
XRV 750 T 96 - - 2 i 3/8
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.

Ostatnio edytowane przez Mallory : 13.02.2017 o 09:58
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.03.2017, 18:41   #59
bouli
 
bouli's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: نيسا Nysa
Posty: 274
Motocykl: RD04
Przebieg: rośnie
bouli jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 godz 14 min 59 s
Domyślnie

Po przeszczepie dysz w rd04 118, 122 i 42 na dysze z gaziorów RD07a tj. 115 i 40 śruby składu mieszanki wykręcone na 2,3/4 w obu gaźnikach. Wkręca sie na obroty i spada idealnie płynnie. Nawet wokumetry miały identyczne wskazania nawet nie regulowałem. Pierwsza jazda AT przyspiesza i zwalnia idealnie nawet tak nie działała odkąd ją mam jestem w szoku nie wiem czy z niego wyjdę. Poza tym po czyszczniu gaźników w ultradźwiękowej myjce wymienione obie membrany i króćce. Przestała strzelać. Może to przypadek może nie. Czekam jeszcze na test spalania podam w późniejszym terminie.
bouli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.05.2017, 01:57   #60
bouli
 
bouli's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: نيسا Nysa
Posty: 274
Motocykl: RD04
Przebieg: rośnie
bouli jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 godz 14 min 59 s
Domyślnie

Spalanie przy prędkości 90 > 120 km/h - 5,3 l/100km, kolor świec idealny na obu garach i to tyle mam do powiedzenia na chwilę obecną w tym temacie. Dziękuje za uwagę i pozdrawiam.
bouli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
skład mieszanki RD 03 martinhead Uklad paliwowy i wydechowy 38 02.12.2019 00:27
ustawianie składu mieszanki rambo Regularne czynności serwisowe 66 01.05.2014 22:51
regulacja mieszanki - faq? Evvil Uklad paliwowy i wydechowy 5 09.09.2012 16:38
Tuningowa śruba mieszanki paku Uklad paliwowy i wydechowy 19 15.10.2009 18:10
Skład mieszanki w RD 03 Cibor klv Uklad paliwowy i wydechowy 2 10.12.2008 19:32


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.