|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
21.09.2016, 21:30 | #31 |
Zarejestrowany: Mar 2016
Miasto: BB okolice
Posty: 60
Motocykl: Trampek
Online: 4 dni 20 godz 33 min 30 s
|
Kumplowi kiedyś w xt wbiła sie do silnika dzwignia hamulca, dziura była większa niż pudelko zapałek, zrobił to jakimś klejem do alu i nic się z tym nie działo.
|
21.09.2016, 22:27 | #32 |
Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Lublin
Posty: 2,317
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 10 godz 45 min 22 s
|
Kiedyś ok 15 (więcej) lat temu spadający czy pękający łańcuch w DR 600 zrobił dziurę w karterze aż ........ (nie napiszę) . Będąc uczniem liceum zakup karterów był kosmosem (równowartość tego szrotu). Problem rozwiązał pewien kolega magik.Pocięta puszka po piwie i jakiś klej dwuskładnikowy który leżał u nas w garażu od zawsze załatwiła sprawę. Sezon przejeździłem i nawet nie ciekło.Sprzedający mi ten motocykl nie dopełnił wszystkiego z papierami i motocykl wrócił do niego.Z tego co wiem jeszcze sezon jeździł u następnego nabywcy. Dziś bym już nie był taki "odważny" i nie mógłbym tak beztrosko latać więc nie wiem czy polecić.
Ostatnio edytowane przez Zmyler : 21.09.2016 o 22:31 |
21.09.2016, 22:55 | #33 |
Zarejestrowany: Apr 2016
Posty: 410
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 38 s
|
Można polecać. To są dobre sposoby na "w razie W".
Pamiętam swoją pierwszą japonię i pierwszy szlif. Lata 90te, Zakręt mnie pokonał, olej z dekla pociekł a zakup używanego? Skąd? Była tylko giełda świata motocykli i raczkujący bazar w Łodzi. Do tego taka zwykła giełda w niedzielę. Części nie do dostania w PL. Tata poratował, zakleił dekiel jakimś szuwaksem typu poxipol, miało schnąć dwa dni. Założył, przejechał się, postrzelał z wydechu, pojarał kapcia i powiedział, że będzie dobrze I było - kolejne 2 lata, potem sprzedałem. Tym samym preparatem kleił kartery jakiemuś koledze bo pamiętam na warsztacie silnik z transalpa, jeszcze ten czarny. Podsumowując... jak się człowiek wybiera w jakieś dziwne miejsca to warto mieć ze sobą jakąś porządną tubkę czegoś co klei amelinium Puszkę po piwie czy koli zawsze się gdzieś znajdzie albo można odciąć kawałek alu z kufra albo z osłony |
21.09.2016, 23:56 | #34 |
Zarejestrowany: Aug 2013
Miasto: xxx
Posty: 262
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 1 godz 25 min 26 s
|
miałem kiedyś wywrotkę cbr 900 motocykl koziołkował i upadł na silnik pękł blok silnika na łączeniu pewien specjalista to pospawał i długo długo jeździł z tego co wiem od niego to na pewno nie pospawasz jak jest magnez w tym stopie a twój blok można naprawić
|
22.09.2016, 08:39 | #35 |
Zarejestrowany: Dec 2013
Posty: 114
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 1 tydzień 1 dzień 11 godz 34 min 36 s
|
Do tej pory przed kupnem nie oglądałem silników pod kątem dziur.. Które zostały zaklejone
Ale chyba zacznę....
__________________
__________________________________________ Motocykle dwa HONDA i KLR-A ...nie aktualne KTM 950 adv S & KTM 450 ExcR .... było Teraz KTM 690 Enduro R + EXCf 450 🙂 |
22.09.2016, 10:30 | #36 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,412
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 3 tygodni 7 godz 3 min 54 s
|
Inż. Andrzej Cichowski, "Naprawa motocykli", Warszawa 1963r - radzi
__________________
Nie ważne gdzie, nie ważne czym. Ważne z Kim. |
22.09.2016, 10:47 | #37 |
Zarejestrowany: Apr 2016
Posty: 410
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 38 s
|
Klingeryt i hermetik To były czasy
|
17.10.2016, 14:42 | #38 |
Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 649
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s
|
Aktualizacja:
Moto na chodzie. Mistrzu mechanik, wykorzystał ten, sprawdzony przez siebie wcześniej specyfik: http://www.technicqll.pl/index.php/p...owa-epoksydowa Do dostania w sklepach motoryzacyjnych. Tak jak wpomniał, pęknięcie ponapawał, do tego przyspawał dociętą łatkę, a całość wypełnił i zabezpieczył klejem. Z jego zapewnień i doświadczeń z tym specyfikiem, problemów raczej nie powinno być, bo klei tym układy chłodnicze i grzewcze, gdzie ciśnienie oscyluje w okolicach 2-3barów. Do tego klej nie ma szklistej postaci i pozostaje w jakimś stopniu elastyczny, przez co nie powinien się wykruszyć. Z najważniejszych rzeczy o których wspominał, jakby ktoś chciał w bojowych warunkach go stosować, to BARDZO dokładne odtłuszczenie elementu. Jakiekolwiek zabrudzenie olejem i klej odlezie przy najbliższej okazji. Koszt imprezy: 100zł + reszta (nowy olej, ściąganie motka), a więc relatywnie mała tragedia.
__________________
Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso" Ostatnio edytowane przez Maurosso : 17.10.2016 o 14:44 |
17.10.2016, 15:12 | #39 |
Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 729
Motocykl: nie mam już Afryki
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
Jak teraz sie bedzie olej wymieniało?
Chyba ze sie nie bedzie |
17.10.2016, 15:27 | #40 |
Przecież śruby nie zaspawał - jest widoczna podkładka miedziana i część śruby.
|
|