|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
30.03.2017, 22:52 | #11 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Kędzierzyn-Koźle
Posty: 636
Motocykl: PD06 prawie Africa
Przebieg: 68000
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 11 godz 4 min 15 s
|
Fragment mojej relacji z forum TCP powinien Ci pomóc.
Teraz pora na najfajniejsze, wybijanie bieżni z główki ramy. Próbowałem różnie. Patent z wygiętym śrubokrętem i wybijakiem jest fajny ale brakowało mi jednej ręki. Po 7 uderzeniach młotkiem w palec i 14 przekleństwach wpadłem na szybki sposób wysunięcia bieżni. Narzędzia: Klucz płaski 30-32 i młotek stosowany raz z lewej raz z prawej. Z jednej wychodzi, z drugiej wchodzi, ale bardziej wychodzi :lol: Jeżeli bieżnia się już wysunie, wykrzywione dłutko załatwia sprawę.
__________________
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze.. [ Julian Tuwim ] |
30.03.2017, 22:56 | #12 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Kędzierzyn-Koźle
Posty: 636
Motocykl: PD06 prawie Africa
Przebieg: 68000
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 11 godz 4 min 15 s
|
Fragment mojej relacji z forum TCP powinien Ci pomóc.
Teraz pora na najfajniejsze, wybijanie bieżni z główki ramy. Próbowałem różnie. Patent z wygiętym śrubokrętem i wybijakiem jest fajny ale brakowało mi jednej ręki. Po 7 uderzeniach młotkiem w palec i 14 przekleństwach Klucz płaski 30-32 i młotek stosowany raz z lewej raz z prawej. Z jednej wychodzi, z drugiej wchodzi, ale bardziej wychodzi :lol: Jeżeli bieżnia się już wysunie, wykrzywione dłutko załatwia sprawę. [
__________________
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze.. [ Julian Tuwim ] |
01.04.2017, 00:11 | #13 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,405
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 4 godz 16 min 13 s
|
Cytat:
Używam przyrządu wykonanego przez kowala ze starego klucza do kół. Łożyska główki ramy, łożyska kół poddają się bez zbytniego wahania
__________________
Nie ważne gdzie, nie ważne czym. Ważne z Kim. |
01.04.2017, 00:47 | #14 |
Nie ma problemu z wybiciem bieżni jeśli nie robisz tego sam , tzn Ty napierdalasz, a towarzystwo spożywa %. Godzinne problemy rozwiązują się w w krótkim czasie. Kurw.... ludzie macie net umówcie się na taki rozpiździaj.
__________________
"Podróż jest lepsza niż dotarcie do celu" |
|
01.04.2017, 08:05 | #15 |
Administrator
|
Brak możliwości wybicia bieżni może być tylko w jednym przypadku , jeśli została przyspawana.
__________________
AT03 |
01.04.2017, 09:02 | #16 |
Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Warszawa - Tarchomin
Posty: 105
Motocykl: RD03
Przebieg: ~70 000
Online: 1 tydzień 1 dzień 3 godz 15 min 48 s
|
Wszystkim bardzo dziękuję za rady, a szczególnie koledze Cynciu w moim przypadku patent z płaskim kluczem i dźwignią sprawdził się najlepiej.
Fakt, że użyłem klucza 21 (bo akurat taki miałem) i troszkę przez to w kilku miejscach został ślad na ramie, bo dopiero później pomyślałem, aby klucz okleić mocną taśmą, by nieco zabezpieczyć miejsce styku klucza z ramą. Klucz idealnie zasadził się na rancie łożyska i po kilku mocnych uderzeniach większym młotem w końcu drgnęło! później zaostrzona długa łyżka do opon zrobiła swoje. Bieżnie po wyjęciu na powierzchniach styku z ramą miały lekki rudy nalot, więc podejrzewam iż było to po prostu zapieczone, bo nie było wcześniej złożone na smar. Jeszcze raz dzięki wszystkim za cenne wskazówki, trza składać sprzęta iiiii Ostatnio edytowane przez Kuler : 01.04.2017 o 09:04 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Łożysko główki ramy - regulacja. | kowal73 | Rama, zawieszenia, napęd | 26 | 01.02.2013 17:26 |
łożysko główki ramy czy lagi? | Mecia | Rama, zawieszenia, napęd | 27 | 08.06.2009 15:50 |