Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.05.2017, 12:49   #11
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,346
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 3 dni 2 godz 29 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Franz Zobacz post
potoczna nazwa to prad nie napiecie. Mówi sie ze jebnal prad choć to gowno prawda bo jest na odwrót
Hehe, jest akurat zupełnie odwrotnie
Wiesz, ze nie zabija np. napiecie 30tys. Volt o ile nie jest w stanie wywołac przepływu dużego pradu a może zabic napiecie kilkudziecieciu Volt przy dużym przepływie pradu ? (zwłaszcza prad stały jest tu groźny, bo powoduje jonizację komórek krwi i ich nieodwracalny rozpad)

Aby zobrazować sytuację laikom- jebnął Cie kiedys "pastuch" ? taki elektryczny, którym ogradza się pastwiska dla trzody wszelakiej ?
Tam jest ok. 18tys Volt (a zasila to najcześciej aku 12V i daje tyle z przetwornicy tylko źródło prądowe jest tam na tyle słabe, ze nie jest w stanie ubić trzody a jedynie "przywołac do porzadku" )
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2017, 13:23   #12
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

W pastuchu nie ma 18 tys volt a najwyzej 10
Nie musisz sięgać do pastucha .
Wystarczy wlozyc palucha do fajki swiecy. W akumulatorze mozesz miec kilkaset amper
Ale napiecie zaledwie 12 . Po polowie to chyba napiecie x natężenie czyli prad
Prad czyli natezenie cie usmazy ale jebnie napiecie
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2017, 14:02   #13
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
Domyślnie

o glaskaniu kota nie wspominajac

tu opis dzialania takich baterii:

https://www.renesas.com/en-in/soluti...anagement.html

na zywiol sie tego raczej puscic nie da.
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 25.05.2017 o 14:17
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2017, 14:17   #14
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,346
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 3 dni 2 godz 29 min 29 s
Domyślnie

Zmierzyłeś jakos te 10kV czy przeczytaleś w Wikipedii

Nie wiem czy chce mi sie tlumaczyć ale spróbuje:
akumulator może dac kilkaset amper jak go bardzo obciazysz (dasz mała rezystancję) co w praktyce jest przy rozruchu silnika.
Te Ampery cie nie ubija, bo rezystancja ciała ludzkiego jest na tyle duża, ze 12V nie spowoduje nawet odczuwalnego dla człowieka pradu (nie radze natomiast zwierac klem aku jezykiem ew. dla testu mozesz sobie to zrobic taka mała dziadowską bateryjka 9V co jak we wszelkiego rodzaju multimetrach siedzi- zobaczysz jak fajowo łaskocze).

Powtórze nie "jebie" napiecie tylko prad który to napiecie może wywołać czyli zgodnie zprawem niejakiego Ohma Napiecie przez opór.

P.S. ptaszki siedza na liniach napowietrznych i nic ich nie "jebie"
A każdy budowlaniec wie, że pracowac przy betoniarce, która ma tzw. "przebicie" trzeba w gumiakach, które sa dobrym izolatorem i nie powoduja zamkniącia człowiekiem obwodu do ziemi co by mogło spowodować przeplyw pradu na tyleż duzy, żeby mogło ubić człeka
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2017, 14:32   #15
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Z instrukcji . Sprzedawalem ten towar jak również transformatory o malym napieciu a dużym natezeniu
Te transformatory z duzym napieciem a malym natezeniem tez - do stacji transformatorowych 20 kv
Kot mnie nie kopie choć go czasem glaszcze , ale auto nie raz przy wysiadaniu i dotknieciu drzwi czy innego metalowego elementu
Wtedy mamy wysokie napiecie czy duze natezenie ?
Napięcie jest potrzebne by pokonać opór skóry
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 25.05.2017 o 16:57
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2017, 17:29   #16
Lucky Luke
 
Lucky Luke's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,862
Motocykl: RD04
Lucky Luke jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 26 min 49 s
Domyślnie

Widzę dyskusja zrobiła się akademicka.
A ja nadal nie wiem jaki będzie najlepszy akumulator do rd04?

Mam na to pijcet złote i chcę coś porządnego.
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S
Lucky Luke jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2017, 18:15   #17
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
Domyślnie

Ja bym zalozyl sucholadowany bezobslugowy - dedykowanych chyba nie ma do 04 - dobierz cos po wymiarach. LiOn to wg mnie wciaz zbyteczny wydatek. Jutro przy kawce rano Ci znajde pasujace AMG w rozsadnej cenie.

Jako ciekawostke napisze ze obok Rzeszowa biegnie linia przesylowa o najwiekszym w historii napieciu tj. 700 tys Volt. Dzis nie jest uzywana. Jak ktos ciekawy to mozna lesnymi drogami dojechac do samych slupow ( sa ich trzy rodzaje). Najblizszy jest okolo 5km od trzodo garazu na lesnej polanie.

Co bardziej walnieci dopalaczowcy z moich okolic wchodza na ich szczyty z kamerkami.
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 25.05.2017 o 18:21
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2017, 01:01   #18
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,346
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 3 dni 2 godz 29 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Franz Zobacz post
Napięcie jest potrzebne by pokonać opór skóry
Eee widzę, że nic nie zrozumiałeś ;-)

P.S. Luke za pijcet to ja bym kupił 3 szt. po 150 każdy najlepiej różnych firm żeby zobaczyć, który najdłużej wytrzyma a za pozostałe 50 flaszkę lub browar.
Przy obecnym trendzie do produkcji rzeczy które wytrzymuja tylko czas gwarancji starczy Ci na 3 lata co najmniej a jak kupisz 1szt. nawet za 500 coś "markowego" to wcale nie znaczy, że starczy na dłużej zwłaszcza, że reglery w Afrze lubią się psuć i dawać za dużo...no właśnie Voltów

Kiedyś bym powiedział Yuasa ale to było dawno
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2017, 07:05   #19
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Reglery w Afryce się z reguły psują nie z powodu wadliwego regulatora a akumulatora - najczesciej zasiarczonego
ArtiZet - czy gdzieś napisalem że volty zabijają ? Kopią tak

W zwyklym transformatorze bezpieczenstwa jest napiecie 24 v i prąd do kilkunastu amper ( w zaleznosci od mocy ) . Jest to transformator bezpieczny
Odwróc proporcje razy 10 . Czyli 240 v i prąd jeden amper . Dla udowodnienia naszych pogladow mozna dotknąć paluszkami jednego i drugiego

Addagio , Twojego aku Shido o którym pisalem wczesniej,nie należy ładować starego typu ladowarka
Ktora daje staly prąd i nie ma dla niej znaczenia czy aku naladowane czy rozladowane
Warto założyć gniazdo do telefonu czy jakiegos odbiornika i przez to doładować akumulator w zimie
Akumulatory lionowe w dużo mniejszym stopniu ulegają samorozladowaniu niż zwykle kwasiaki
Zaletą też jest ze nie ulegaja uszkodzeniu gdy sa rozladowane
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 26.05.2017 o 16:42
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.05.2017, 08:21   #20
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,128
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 18 godz 49 min 27 s
Domyślnie

Mam w Multi taki akumulator i we wszystkich małych moto też go montuję, duży kosztuje 110 euri, mały połowę dużego. Takiego aku nie trzeba ładować, osiąga pełne naładowanie po 60 minutach jazdy. Na zimę wyciągasz i przed założeniem do moto godzina pod prostownik i tyle, ładuje zwykłym starym prostownikiem małym prądem i tyle. Posiada kontrolki do sprawdzania poziomu naładowania, kręci 2 x lepiej niż zwykła yuasa szczególnie w enduraku.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg a1.JPG (39.1 KB, 159 wyświetleń)
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator RD04 wymiary Poncki Układ elektryczny i zapłonowy 35 23.05.2017 19:55
Akumulator żelowy RD04 Wersja alternative Wojak Układ elektryczny i zapłonowy 26 12.12.2012 11:44


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.