|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
25.05.2017, 12:49 | #11 | |
Cytat:
Wiesz, ze nie zabija np. napiecie 30tys. Volt o ile nie jest w stanie wywołac przepływu dużego pradu a może zabic napiecie kilkudziecieciu Volt przy dużym przepływie pradu ? (zwłaszcza prad stały jest tu groźny, bo powoduje jonizację komórek krwi i ich nieodwracalny rozpad) Aby zobrazować sytuację laikom- jebnął Cie kiedys "pastuch" ? taki elektryczny, którym ogradza się pastwiska dla trzody wszelakiej ? Tam jest ok. 18tys Volt (a zasila to najcześciej aku 12V i daje tyle z przetwornicy tylko źródło prądowe jest tam na tyle słabe, ze nie jest w stanie ubić trzody a jedynie "przywołac do porzadku" ) |
||
25.05.2017, 13:23 | #12 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
W pastuchu nie ma 18 tys volt a najwyzej 10
Nie musisz sięgać do pastucha . Wystarczy wlozyc palucha do fajki swiecy. W akumulatorze mozesz miec kilkaset amper Ale napiecie zaledwie 12 . Po polowie to chyba napiecie x natężenie czyli prad Prad czyli natezenie cie usmazy ale jebnie napiecie
__________________
|
25.05.2017, 14:02 | #13 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
|
o glaskaniu kota nie wspominajac
tu opis dzialania takich baterii: https://www.renesas.com/en-in/soluti...anagement.html na zywiol sie tego raczej puscic nie da.
__________________
buziaki Ostatnio edytowane przez szynszyll : 25.05.2017 o 14:17 |
25.05.2017, 14:17 | #14 |
Zmierzyłeś jakos te 10kV czy przeczytaleś w Wikipedii
Nie wiem czy chce mi sie tlumaczyć ale spróbuje: akumulator może dac kilkaset amper jak go bardzo obciazysz (dasz mała rezystancję) co w praktyce jest przy rozruchu silnika. Te Ampery cie nie ubija, bo rezystancja ciała ludzkiego jest na tyle duża, ze 12V nie spowoduje nawet odczuwalnego dla człowieka pradu (nie radze natomiast zwierac klem aku jezykiem ew. dla testu mozesz sobie to zrobic taka mała dziadowską bateryjka 9V co jak we wszelkiego rodzaju multimetrach siedzi- zobaczysz jak fajowo łaskocze). Powtórze nie "jebie" napiecie tylko prad który to napiecie może wywołać czyli zgodnie zprawem niejakiego Ohma Napiecie przez opór. P.S. ptaszki siedza na liniach napowietrznych i nic ich nie "jebie" A każdy budowlaniec wie, że pracowac przy betoniarce, która ma tzw. "przebicie" trzeba w gumiakach, które sa dobrym izolatorem i nie powoduja zamkniącia człowiekiem obwodu do ziemi co by mogło spowodować przeplyw pradu na tyleż duzy, żeby mogło ubić człeka |
|
25.05.2017, 14:32 | #15 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Z instrukcji . Sprzedawalem ten towar jak również transformatory o malym napieciu a dużym natezeniu
Te transformatory z duzym napieciem a malym natezeniem tez - do stacji transformatorowych 20 kv Kot mnie nie kopie choć go czasem glaszcze , ale auto nie raz przy wysiadaniu i dotknieciu drzwi czy innego metalowego elementu Wtedy mamy wysokie napiecie czy duze natezenie ? Napięcie jest potrzebne by pokonać opór skóry
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 25.05.2017 o 16:57 |
25.05.2017, 17:29 | #16 |
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,862
Motocykl: RD04
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 26 min 49 s
|
Widzę dyskusja zrobiła się akademicka.
A ja nadal nie wiem jaki będzie najlepszy akumulator do rd04? Mam na to pijcet złote i chcę coś porządnego.
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S |
25.05.2017, 18:15 | #17 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
|
Ja bym zalozyl sucholadowany bezobslugowy - dedykowanych chyba nie ma do 04 - dobierz cos po wymiarach. LiOn to wg mnie wciaz zbyteczny wydatek. Jutro przy kawce rano Ci znajde pasujace AMG w rozsadnej cenie.
Jako ciekawostke napisze ze obok Rzeszowa biegnie linia przesylowa o najwiekszym w historii napieciu tj. 700 tys Volt. Dzis nie jest uzywana. Jak ktos ciekawy to mozna lesnymi drogami dojechac do samych slupow ( sa ich trzy rodzaje). Najblizszy jest okolo 5km od trzodo garazu na lesnej polanie. Co bardziej walnieci dopalaczowcy z moich okolic wchodza na ich szczyty z kamerkami.
__________________
buziaki Ostatnio edytowane przez szynszyll : 25.05.2017 o 18:21 |
26.05.2017, 01:01 | #18 |
Eee widzę, że nic nie zrozumiałeś ;-)
P.S. Luke za pijcet to ja bym kupił 3 szt. po 150 każdy najlepiej różnych firm żeby zobaczyć, który najdłużej wytrzyma a za pozostałe 50 flaszkę lub browar. Przy obecnym trendzie do produkcji rzeczy które wytrzymuja tylko czas gwarancji starczy Ci na 3 lata co najmniej a jak kupisz 1szt. nawet za 500 coś "markowego" to wcale nie znaczy, że starczy na dłużej zwłaszcza, że reglery w Afrze lubią się psuć i dawać za dużo...no właśnie Voltów Kiedyś bym powiedział Yuasa ale to było dawno |
|
26.05.2017, 07:05 | #19 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Reglery w Afryce się z reguły psują nie z powodu wadliwego regulatora a akumulatora - najczesciej zasiarczonego
ArtiZet - czy gdzieś napisalem że volty zabijają ? Kopią tak W zwyklym transformatorze bezpieczenstwa jest napiecie 24 v i prąd do kilkunastu amper ( w zaleznosci od mocy ) . Jest to transformator bezpieczny Odwróc proporcje razy 10 . Czyli 240 v i prąd jeden amper . Dla udowodnienia naszych pogladow mozna dotknąć paluszkami jednego i drugiego Addagio , Twojego aku Shido o którym pisalem wczesniej,nie należy ładować starego typu ladowarka Ktora daje staly prąd i nie ma dla niej znaczenia czy aku naladowane czy rozladowane Warto założyć gniazdo do telefonu czy jakiegos odbiornika i przez to doładować akumulator w zimie Akumulatory lionowe w dużo mniejszym stopniu ulegają samorozladowaniu niż zwykle kwasiaki Zaletą też jest ze nie ulegaja uszkodzeniu gdy sa rozladowane
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 26.05.2017 o 16:42 |
26.05.2017, 08:21 | #20 |
Zakonserwowany
|
Mam w Multi taki akumulator i we wszystkich małych moto też go montuję, duży kosztuje 110 euri, mały połowę dużego. Takiego aku nie trzeba ładować, osiąga pełne naładowanie po 60 minutach jazdy. Na zimę wyciągasz i przed założeniem do moto godzina pod prostownik i tyle, ładuje zwykłym starym prostownikiem małym prądem i tyle. Posiada kontrolki do sprawdzania poziomu naładowania, kręci 2 x lepiej niż zwykła yuasa szczególnie w enduraku.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Akumulator RD04 wymiary | Poncki | Układ elektryczny i zapłonowy | 35 | 23.05.2017 19:55 |
Akumulator żelowy RD04 Wersja alternative | Wojak | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 12.12.2012 11:44 |