Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 31.05.2017, 01:18   #31
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

No i amor znowu jest w całości.
Napisałem instrukcję dla potomnych jak to zrobić i co trzeba kupić.

https://www.instructables.com/id/Afr...Shock-Rebuild/

Niestety jeszcze amora nie przetestuję ... jeden uszczelniacz w kości padł i żywota swojego dokonało jedno łożysko w którym igły stały się kwadratowe. Tak więc czeka mnie jeszcze jedna mała robota.
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.05.2017, 08:00   #32
Pekaes


Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Kraków
Posty: 51
Motocykl: RD03
Pekaes jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 4 godz 29 min 30 s
Domyślnie

Ładny opis całej operacji . Dwie uwagi . Uszczelnienie powinno być z jak najlepszego materiału odpornego na temperaturę a ciśnienie początkowe w zbiorniku akurat w tym przypadku powinno wynosić 225 psi. Nie znalazłeś oznaczeń wewnątrz amortyzatora ? Przydało by mi się do moich statystyk . Wiesz może ile przejechał od mojej regeneracji ?
Pekaes jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.05.2017, 08:14   #33
Pekaes


Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Kraków
Posty: 51
Motocykl: RD03
Pekaes jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 4 godz 29 min 30 s
Domyślnie

Teraz doczytałem wątek i co do wymiaru uszczelki głównej to orginal ma 5 mm grubości i skoro tak ktoś mondrzejszy niż ja wymyśli to taki wymiar został zachowany.
Pekaes jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.05.2017, 10:46   #34
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Sprawdzałem. Motocykl miał przejechane w sumie 15kkm, z czego moje jest ~10kkm i spora część z tego była zrobiona w 2 osoby + bagaż. Mam pieczątkę z 16.03.2015 ze Stajni Motocyklowej. Na jednym zdjęciu tylko widać już mocno starty numer (ten pod tulejką gwintowaną) I jest tam albo 224 albo 324.

Co do uszczelki to ciekawe że taką dał Pan Honda. W załączniku kompletna dławnica All Balls 37-1006 (chyba 150zł, powinna pasować), tam uszczelka wypełnia praktycznie całą tą przestrzeń (ale jest innego typu uszczelniacz). Inna sprawa, że jak jest ciśnienie, to ten uszczelniacz i tak jest dociskany i nie ma opcji się przesunąć. Może też jedną z rzeczy przyczyniającą się do jej śmierci był spadek ciśnienia w puszcze.

Pekaes dopisałem jeszcze Twoją wypowiedź w miejscu gdzie pisałem, że uszczelniacz był źle dobrany według tego faceta. Wygląda na to, że facet pojechał po fabryce
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg $_35.jpg (16.4 KB, 230 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 31.05.2017 o 11:03
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.05.2017, 14:50   #35
sluza
 
sluza's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,729
Motocykl: AT RD07a; XR600R
sluza jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 31 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pekaes Zobacz post
ciśnienie początkowe w zbiorniku akurat w tym przypadku powinno wynosić 225 psi.
Czyli 15 bar jak jest odprężony. Zatem jeszcze 5 barów powinien dopompować, tyle, że to powinien być nitrogen a nie powietrze. Tylko właśnie - gęstość nitrogenu i powietrza jest zbliżona 1,2-1,25 kg/m3, więc w czym leży różnica. Chodzi o to, żeby nie było wilgoci?
sluza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.05.2017, 14:53   #36
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,945
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 20 godz 34 min 3 s
Domyślnie

Chyba o rozszerzalność w temperaturze...
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.05.2017, 14:59   #37
sluza
 
sluza's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,729
Motocykl: AT RD07a; XR600R
sluza jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 31 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Chyba o rozszerzalność w temperaturze...
Rozszerzalność objętościowa azotu wynosi 0.003671 K^-1; powietrza 0.003670 K^- więc cały ch....uj
sluza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.05.2017, 22:45   #38
Prince
 
Prince's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Posty: 1,328
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R
Prince jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 14 godz 40 min 18 s
Domyślnie

Cząsteczki azotu sa większe i wolniej spitalają nie powodując jednoczenie korozji metali i parcenia uszczelniaczy. Zasłyszane w szkole ( jakieś 20 lat temu).
Prince jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.06.2017, 11:25   #39
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Sprytne. Pompujemy powietrzem (78% azotu). Cząsteczki azotu są większe niż tlenu. Tlen ucieka i w puszcze pozostaje "sam" azot. Dobijamy powietrzem ponownie i po paru razach mamy 95% azotu
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.06.2017, 21:28   #40
dragoon


Zarejestrowany: Sep 2016
Miasto: Lodz
Posty: 8
Motocykl: RD07
dragoon jest na dystyngowanej drodze
Online: 23 godz 11 min 20 s
Domyślnie

Szukałem nie mogę znaleść
Podpowiedzcie:
regulacja tylnego amortyzatora w seryjnej RD07 odbywa sie przez tą śrubę na płaski śrubokręt.
Mój był skrecony na hard do oporu.
czy jak odkręcę tą śrubę w przeciwnym kierunku to zostanie wykrecona i rozszczelnię układ?
Gdzieś wyczytałem że ta śruba ma tylko 3 ustawienia w zależności od położenia tej kropki wypunktowanej.
Jak sie ustawia twardość tylnego amortyzatora ? płynnie krecąc tą śruba, czy ustawiając ją na jakieś znaki?
dragoon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Tylni amor-czyli jak go wytargać marekw Rama, zawieszenia, napęd 104 20.06.2019 19:51
Tylni amor w trójce ltd454 Rama, zawieszenia, napęd 18 15.04.2013 20:55
Podrapany tylni amor ramires Rama, zawieszenia, napęd 6 26.08.2008 01:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.