|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
31.05.2017, 01:18 | #31 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
No i amor znowu jest w całości.
Napisałem instrukcję dla potomnych jak to zrobić i co trzeba kupić. https://www.instructables.com/id/Afr...Shock-Rebuild/ Niestety jeszcze amora nie przetestuję ... jeden uszczelniacz w kości padł i żywota swojego dokonało jedno łożysko w którym igły stały się kwadratowe. Tak więc czeka mnie jeszcze jedna mała robota. |
31.05.2017, 08:00 | #32 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Kraków
Posty: 51
Motocykl: RD03
Online: 6 dni 4 godz 29 min 30 s
|
Ładny opis całej operacji . Dwie uwagi . Uszczelnienie powinno być z jak najlepszego materiału odpornego na temperaturę a ciśnienie początkowe w zbiorniku akurat w tym przypadku powinno wynosić 225 psi. Nie znalazłeś oznaczeń wewnątrz amortyzatora ? Przydało by mi się do moich statystyk . Wiesz może ile przejechał od mojej regeneracji ?
|
31.05.2017, 08:14 | #33 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Kraków
Posty: 51
Motocykl: RD03
Online: 6 dni 4 godz 29 min 30 s
|
Teraz doczytałem wątek i co do wymiaru uszczelki głównej to orginal ma 5 mm grubości i skoro tak ktoś mondrzejszy niż ja wymyśli to taki wymiar został zachowany.
|
31.05.2017, 10:46 | #34 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Sprawdzałem. Motocykl miał przejechane w sumie 15kkm, z czego moje jest ~10kkm i spora część z tego była zrobiona w 2 osoby + bagaż. Mam pieczątkę z 16.03.2015 ze Stajni Motocyklowej. Na jednym zdjęciu tylko widać już mocno starty numer (ten pod tulejką gwintowaną) I jest tam albo 224 albo 324.
Co do uszczelki to ciekawe że taką dał Pan Honda. W załączniku kompletna dławnica All Balls 37-1006 (chyba 150zł, powinna pasować), tam uszczelka wypełnia praktycznie całą tą przestrzeń (ale jest innego typu uszczelniacz). Inna sprawa, że jak jest ciśnienie, to ten uszczelniacz i tak jest dociskany i nie ma opcji się przesunąć. Może też jedną z rzeczy przyczyniającą się do jej śmierci był spadek ciśnienia w puszcze. Pekaes dopisałem jeszcze Twoją wypowiedź w miejscu gdzie pisałem, że uszczelniacz był źle dobrany według tego faceta. Wygląda na to, że facet pojechał po fabryce Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 31.05.2017 o 11:03 |
31.05.2017, 14:50 | #35 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,729
Motocykl: AT RD07a; XR600R
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 31 min 26 s
|
Czyli 15 bar jak jest odprężony. Zatem jeszcze 5 barów powinien dopompować, tyle, że to powinien być nitrogen a nie powietrze. Tylko właśnie - gęstość nitrogenu i powietrza jest zbliżona 1,2-1,25 kg/m3, więc w czym leży różnica. Chodzi o to, żeby nie było wilgoci?
|
31.05.2017, 14:53 | #36 |
Chyba o rozszerzalność w temperaturze...
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
31.05.2017, 14:59 | #37 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,729
Motocykl: AT RD07a; XR600R
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 31 min 26 s
|
|
31.05.2017, 22:45 | #38 |
Zarejestrowany: May 2013
Posty: 1,328
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 14 godz 40 min 18 s
|
Cząsteczki azotu sa większe i wolniej spitalają nie powodując jednoczenie korozji metali i parcenia uszczelniaczy. Zasłyszane w szkole ( jakieś 20 lat temu).
|
01.06.2017, 11:25 | #39 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Sprytne. Pompujemy powietrzem (78% azotu). Cząsteczki azotu są większe niż tlenu. Tlen ucieka i w puszcze pozostaje "sam" azot. Dobijamy powietrzem ponownie i po paru razach mamy 95% azotu
|
09.06.2017, 21:28 | #40 |
Zarejestrowany: Sep 2016
Miasto: Lodz
Posty: 8
Motocykl: RD07
Online: 23 godz 11 min 20 s
|
Szukałem nie mogę znaleść
Podpowiedzcie: regulacja tylnego amortyzatora w seryjnej RD07 odbywa sie przez tą śrubę na płaski śrubokręt. Mój był skrecony na hard do oporu. czy jak odkręcę tą śrubę w przeciwnym kierunku to zostanie wykrecona i rozszczelnię układ? Gdzieś wyczytałem że ta śruba ma tylko 3 ustawienia w zależności od położenia tej kropki wypunktowanej. Jak sie ustawia twardość tylnego amortyzatora ? płynnie krecąc tą śruba, czy ustawiając ją na jakieś znaki? |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Tylni amor-czyli jak go wytargać | marekw | Rama, zawieszenia, napęd | 104 | 20.06.2019 19:51 |
Tylni amor w trójce | ltd454 | Rama, zawieszenia, napęd | 18 | 15.04.2013 20:55 |
Podrapany tylni amor | ramires | Rama, zawieszenia, napęd | 6 | 26.08.2008 01:52 |