|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
16.03.2018, 17:04 | #1 |
Wyrobione krzywki wałka rozrządu.
Hej.
Kumpel poskładał właśnie Hondę VT500, po wymianie wałka rozrządu. Wymiana wałka była spowodowana wyrobieniem krzywek, lecz w nietypowy sposób, bo tylko części z nich. Szukamy przyczyny takiego wyrobienia i przyszła nam do głowy myśl, że było to spowodowane częstą praca motocykla stojącego na kosie (wyrobione są te krzywki, które są wtedy wyżej) Czy to dobra droga? Spotkał się ktoś z Was z czymś takim?
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
|
16.03.2018, 17:23 | #2 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,830
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 50 min 40 s
|
to problem znany z intruderow, ktore na bocznej stopce leza wyjatkowo mocno na lewa strone. w hondzie sie nie spotkalem. pierwsze VT 500 mialy problem z rozklepywaniem trzonka zaworu na 'grzybka'.
__________________
buziaki |
16.03.2018, 17:34 | #3 |
Sprzęt o którym mówimy, tez dosyć mocno leży na lewą stronę (kosa jest chyba spawana i nieoryginalna) Dzięki za odpowiedź. Zatem nie szukamy dalej miodu w dupie.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
|
16.03.2018, 18:28 | #4 |
Wszystkie stare vt i wariacje na temat tego silnika to bardzo nieudana konstrukcja hady tak że raczej spodziewajcie się jeszcze innych niespodzianek.... Żeby odbudować zaufanie klientów honda wypuściła vfr.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
16.03.2018, 19:23 | #5 |
880220111
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
|
i rozrząd na kołach zębatych
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ |
16.03.2018, 19:27 | #6 | |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,830
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 50 min 40 s
|
Cytat:
te silniki z kasatorami rowniez byly bardzo trwale - zla opinia brala sie z tego ze Polske zalewala fala trupow z Kanady i USA i w polaczeniu z buraczanym serwisem tak skomplikowany mechanizm sie poddawal. w starszych modelach dochodzilo tez do uszkodzen cewek zaplonowych a wlasciwie tylko jednej z nich. na fotkach honda vt1100 w wersji USA i EU. to sa inne silniki. ten ktory byl w VT500 nie mial kasatorow i przeksztalcil sie w silnik z TA vh-06 z glowicami na luzach 0.1 - w 1988 juz te glowice zmieniono na 13-22. te silniki sa niemal identyczne. jedyna problematyczna seria hondy jaka znam to pierwsze magny. bardzo zlozona konstrukcja bez dobrego serwisu i materialow eksploatacyjnych potrafila przyspozyc klopotow. ale pokazany w 1982 (!) vt500 ma silnik blizniaczo podobny do TA i AT. o jakich wiec 'nieudanych' konstrukcjach tu mowimy? mocna teza jak na forum Africa Twin
__________________
buziaki Ostatnio edytowane przez szynszyll : 17.03.2018 o 01:36 |
|
16.03.2018, 19:48 | #7 |
880220111
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
|
jeżeli krzywka nie ma smarowania od wewnątrz mogło mieć to wpływ na zatarcie ale nie musiało.
zdjecia wałka macie? Które krzywki? Ssąca? Raczej słabe smarowanie i jakość oleju miały na to wpływ Zmora amatorów czoperowania...
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ |
16.03.2018, 19:55 | #8 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,830
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 50 min 40 s
|
na fotce mamy vt750 lub vt700 z okolic 1984-85 roku. charakterystyczne sa te okragle gumki w osi walka rozrzadu, wkrecane gniazda swiec w glowicy na duzy imbus i naciety okragly dekielek od krecenia walem. ale to nie jest rodzina VT500 tak jak wspomnialem wyzej.
__________________
buziaki Ostatnio edytowane przez szynszyll : 16.03.2018 o 20:02 |
16.03.2018, 20:06 | #10 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,830
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 50 min 40 s
|
tak jak napisalem - pierwsze magny byly problematyczne i szybko zniknely. wrocily dopiero w 1994 juz na silnikach z vfr.
__________________
buziaki Ostatnio edytowane przez szynszyll : 16.03.2018 o 20:37 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
rozmiar wałka | Mallory | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 254 | 23.10.2017 19:28 |