|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
15.07.2018, 20:11 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Andrychów/Kraków
Posty: 142
Przebieg: 11 600
Online: 1 tydzień 10 godz 15 min 10 s
|
Polerowanie lagi- delikatne rysy- tokarka
Cześć Panowie!
Niestety, laga w moim dzielnym rumaku ucierpiała. Są deliktne ryski z jednej strony, ledwo widoczne, nawet pod paznokciem ledwo czuć, ale puszczają olej. Postanowiłem się za to wziąć i przepolerować. Kolega, mechanik motocyklowy, napomknął, że w swoim motocyklu uratował mocno porysowane lagi papierem wodnym i tokarką. Kilka godzin szlifu/polerki i poszło, lagi uratowane. Niestety, kolega na wyjeździe i nie mam z nim jak pogadać. Czy ktoś z Was przeprowadzał taki zabieg? Macie jakieś doświadczenia? W szczególności technologia wykonania, gradacja, czym wykańczać (filc?) Pozdrawiam! Mateusz |
15.07.2018, 21:57 | #2 |
Zarejestrowany: Jul 2018
Posty: 15
Motocykl: R1200RT
Online: 9 godz 53 min 27 s
|
Jestem ciekawy rezultatu.
Chrom nie dość, że twardy to jest go tam tyle co nic. |
15.07.2018, 22:22 | #3 |
Zarejestrowany: Aug 2017
Miasto: Zgierz
Posty: 868
Motocykl: EXC 250 TPI
Przebieg: galanty
Online: 2 tygodni 4 dni 20 godz 1 min 27 s
|
ja przerabiałem temat. u mnie rysa dosyć głęboka była. Polerowałem, polerowałem, polerowałem ... a potem kupiłem nową lagę. Nie wiem, może jak rysa naprawdę delikatna to jest to do zrobienia. Ale tak, to w tym miejscu co polerujesz robi się "dołek" i lipa
|
15.07.2018, 22:29 | #4 |
Co to za rumak i co to za rysy... W starych/starszych motocyklach było na ladze trochę materiału. Obecnie jest tyle co nic wiec wierze raczej w wymianę niż w naprawę. Trzyletnie NC700 z uk widziałem gdzie obydwie lagi po soli są do wyjebania - absolutny szmelc nie do uratowania z głębokimi wzerami. Widziałem tez wiele bmw serii k z uk - motocykle dwudziestokilkuletnie bez korozji na lagach. O wnioski nietrudno.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
15.07.2018, 22:31 | #5 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Andrychów/Kraków
Posty: 142
Przebieg: 11 600
Online: 1 tydzień 10 godz 15 min 10 s
|
Dlatego chcę to zrobić na tokarce- przejechać na długości 30cm, żeby nie zrobić dołka. No nic, czekam na dalsze info, a nuż ktoś
Zrobię fotorelację i będę dawał znać jak rezultaty. Wstępny termin operacji- najbliższa sobota. edit: matjas XT660R (z Avatara), 2010r. Klepią od 2004r, nie wiem czy technologia się zmieniała. |
15.07.2018, 22:36 | #6 |
Mateusz - zrób i opowiedz, nie wiem jakiego wsparcia Ci trzeba. Na pewno komuś kiedyś ta wiedza się przyda.
Nie chciałbym tylko zeby okazało się ze nie masz na przykład nadgarstka... jeśli nie nasz doświadczenia w pracy z pozornie niegroźnym urządzeniem jakim jest tokarka to powiem ci tylko, ze przez nadchodzący tydzień dobrze zapoznaj się ze wstępnym bhp. Taka dobra niemotocyklowa rada kogoś kto pare razy w tygodniu od paru lat toczy M
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
15.07.2018, 22:37 | #7 |
Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,743
Motocykl: Hunter Cub
Online: 7 miesiące 2 dni 19 godz 34 min 4 s
|
Jest na YT film jak gość w serwisie rozbiera do rosołu WP. Lagę na tokarce tysz poleruje. Ciężko mi znaleźć z telefonu.
|
15.07.2018, 22:50 | #8 | |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Andrychów/Kraków
Posty: 142
Przebieg: 11 600
Online: 1 tydzień 10 godz 15 min 10 s
|
Cytat:
Styczność z tokarką niemalże że zerowa... Wsparcie? Od jakiej gradacji zacząć żeby nie zjeść całego chromu, czy finalnie wykończyć filcem? Obrabiałem kiedyś 'zawodowo' nierdzewkę, tam szlifowaliśmy papierami, na koniec pasta polerska plus filc. Pewnie tutaj jest podobnie, ale czy na pewno? |
|
15.07.2018, 23:04 | #9 |
Doświadczenie zawodowe mam dość szerokie i powiem ci ze tokarki nawet małej nie bagatelizuj. Naprawdę, zwłaszcza ze w grę wchodzą do polerowania wysokie obroty.
Mam również doświadczenie min w polerowaniu szkła - zeby usunąć rysę musisz dokopać się do jej dna. Jeśli założysz ze rysa może mieć .1o mm co jest realne to usuwasz tym sposobem już dwie dychy ze średnicy. Absolutnie bym tak nie robił. Stare panewki i dodatkowe dwie dychy? Czerwona kartka. Ja Ci powiem ze poszukałbym może dobrej lagi... nowa do wielu sprzętów to 300pln max. Próbuj. M
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
16.07.2018, 07:11 | #10 |
Administrator
|
Dlaczego nie wstawiłeś fotki , było by łatwiej.
Ubytki się raczej uzupełnia a nie robi szerokiego dołu by je zamaskować. Dawno temu miałem wżerkę na bilsteinie B6 , nałożono chrom i wypolerowano na równo. Działało ja nówka.
__________________
AT03 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zbyt mocno dokręcona dolna półka=rysy od wewnątrz golenia. | madafakinges | NAT - Warsztat | 130 | 23.06.2024 19:45 |
Polerowanie felg w RD07A | papko | Hamulce, kola, opony | 21 | 01.04.2016 15:09 |
Rysy na koszu sprzęgłowym | Robin | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 15.01.2016 21:11 |