Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.10.2018, 11:34   #61
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,558
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 5 dni 1 godz 39 min 14 s
Domyślnie

Ja swoje obie xr'ki odpalałem od pierwszego przy każdej temperaturze. Co innego w górach gdy po kolana w błocie stoisz a motor na pochyleniu 45 stopni i zalany

3 kilkudniowe wyjazdy w góry wyleczyły mnie kopniaka na długo

p.s.
ale mimo wszystko xt ładny i lubię takie youngtimer'y
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2018, 11:53   #62
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,504
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 godz 50 min 49 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał siwy Zobacz post
Ja swoje obie xr'ki odpalałem od pierwszego przy każdej temperaturze. Co innego w górach gdy po kolana w błocie stoisz a motor na pochyleniu 45 stopni i zalany

3 kilkudniowe wyjazdy w góry wyleczyły mnie kopniaka na długo
zgadzam się z przedmówcami:)) czasami po walce w terenie człowiek nie ma siły odpalić z włącznika gdy stoi w wodzie po osie... wtedy odpalenie z kopki robi się naprawdę jak wyzwanie, jak ciosy wyprowadzane w 12 rundzie... ale często o to chodzi, sami tego chcemy:



na marginesie... prawie przypadkowe zdjecie z tukana i też jest 34L (nie moja)
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2018, 13:34   #63
Cassini


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 301
Motocykl: RD07a
Cassini jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s
Domyślnie

A 660ccm 48km to już jest inny slinik ? Czy wszystkie XT660 z przedziału 91'-2008 mają głowice 5 zaworowe ? Jest ich węcej na rynku ale martwi mnie, że silnik po 40tyś. wymagają już kapitalki - chyba, że to przypadki sporadyczne niż regóła.
Cassini jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2018, 13:37   #64
dejv667


Zarejestrowany: Dec 2017
Miasto: Niepruszewo
Posty: 83
Motocykl: nie mam AT jeszcze
dejv667 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 11 godz 19 min 59 s
Domyślnie

Pierwsze słyszę aby po 40k km była potrzebna kapitalka. Jest wystarczająco dużo xtz 660 które udowadniają, że robią sporo większe przebiegi.

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
dejv667 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2018, 13:56   #65
yeuop
nOOb
 
yeuop's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2013
Posty: 515
Motocykl: RD03
yeuop jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 6 godz 59 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cassini Zobacz post
ale martwi mnie, że silnik po 40tyś. wymagają już kapitalki - chyba, że to przypadki sporadyczne niż regóła.
a mi zarzucają, ze głupoty pisze.....
yeuop jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2018, 13:59   #66
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,155
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 6 miesiące 3 tygodni 3 dni 1 godz 8 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał yeuop Zobacz post
a mi zarzucają, ze głupoty pisze.....
Pisz, pisz. Czeka się na dalszy ciąg Twojej relacji.
Sorki za offtop.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2018, 19:20   #67
Prince
 
Prince's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Posty: 1,328
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R
Prince jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 14 godz 51 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cassini Zobacz post
A 660ccm 48km to już jest inny slinik ? Czy wszystkie XT660 z przedziału 91'-2008 mają głowice 5 zaworowe ? Jest ich węcej na rynku ale martwi mnie, że silnik po 40tyś. wymagają już kapitalki - chyba, że to przypadki sporadyczne niż regóła.
To albo coś z nazwą albo z datami popitoliłeś. XT660 to seria chłodzona cieczą ( 4 zaworowa) i robią raczej grubo ponad 100Tyś. A seria XT600 chłodzona wiaterkiem lata od 30 do ponad 100 tys w zależności od tego czy kierownik jest dobry, czy lata emerycko. Przy czym wymiana korby to rzadki temat. Z reguły szlif nowy tłoczek , łańcuszek i jazda- czyli żadna kapitalka.

Coś pomiędzy nimi czyli XTZ660 (5 zaworów) lata 91-99 to chłodzony cieczą ma przebiegi międzyremontowe w okolicy 75Tyś.

Ogólnie yamachy seri XT mają opinie kowadła. Ciężkie i raczej bez fajerwerków, ale mega odporne i długowieczne. Zależy czego oczekujesz od moto.
Prince jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2018, 16:42   #68
Cassini


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 301
Motocykl: RD07a
Cassini jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s
Domyślnie

Napisałem wyraźnie czy to jest jednoskowy przypadek mowa o tym motocyklu- https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha...tml#6c7b3425d2
Ale to może być tak jak z XRV jeden wykończy silnik po 80tyś. a większość dojedzie do 180tyś. km.
Cassini jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.10.2018, 00:38   #69
Prince
 
Prince's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Posty: 1,328
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R
Prince jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 14 godz 51 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cassini Zobacz post
Napisałem wyraźnie czy to jest jednoskowy przypadek mowa o tym motocyklu- https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha...tml#6c7b3425d2
Ale to może być tak jak z XRV jeden wykończy silnik po 80tyś. a większość dojedzie do 180tyś. km.
Nie napisałeś wyraźnie bo pisałeś o 660 i o 48Km. A nie wziąłeś pod uwagę, że mu np uszczelniacz na wałku poszedł i zatarł silnik- stąd remont. Do tego na zdjęciu jak byk są 4 zawory to skąd pomysł z pięcioma?

Tu masz o rodzince XT600 masy wymiary liczba zaworów, koni itd https://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Yamaha11.html

Ostatnio edytowane przez Prince : 26.10.2018 o 00:43
Prince jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.10.2018, 11:03   #70
ArturS
 
ArturS's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Łaziska Górne
Posty: 919
Motocykl: Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie
Przebieg: x34tys
Galeria: Zdjęcia
ArturS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 6 godz 50 min 36 s
Domyślnie

Co do szybkich remontów silnika (zbyt szybkich)
XT600Z 1VJ - potrafiły się przegrzać, po części wina producenta, po części kierownika, czy tam stylu jazdy. Generalnie wlot do airboxa w oryginale jest tak umiejscowiony, że przy powolnej jeździe zasysane jest bardzo gorące powietrze. To w połączeniu z prawie zerowym przewiewem podczas np. przejazdu przez piaskownicę "na listonosza" i nie daj boże z najpopularniejszym w Polszy olejem 5100 10W40 może doprowadzić do zerwania filmu olejowego. Łatwo ten bubel fabryczny poprawić.

XT600E, TT600 - wszystkie XT/TT od 90r wzwyż mają dodany jeden element w gaźniku podciśnieniowym (wcześniej był zaślepiony). A mianowicie wychodzi z niego dodatkowy gruby przewód zakończony czarnym filterkiem. Domniemam, że chodzi o poprawę reakcji na gaz, ale to inny temat. W każdym razie ten filterek ma prymitywną budowę i nie przewidziano potrzeby jego wymiany. Efekt jest taki, że po kilkunastu latach w jego wnętrzu zostaje jedynie sitko, przez które spokojnie można sypać piach. Wprawdzie ilość powietrza, jakie się przez niego przedostaje, to bardziej takie "oddychanie" w rytm poruszającej się przepustnicy, ale jeśli już jakiś pył tam leci, to przepustnica się wyciera, a podciśnienie z coraz większą swobodą zaciąga tamtędy trochę powietrza wraz syfem i temat się pogłębia. Niestety pogłębia się do tego stopnia, że widywałem zupełnie wytarte i scharatane przepustnice, a silnik z przebiegiem 30-40tys.km nie trzymał kompresji, gładź cylindra była wypolerowana na lustro, praktycznie bez oznak honowania. To właśnie robi te "trochę" pyłu zassane bokiem.
Ja gadzinę (filterek) zawsze zastępuję filtrem paliwa o dużym przekroju, a dodatkowo ciągnę wlot gdzieś pod zbiornik. Trochę bez sensu zrobili, że mając wlot w airboxie powyżej kanapy lub pod nią, wodę może zassać przez przewód dyndający sobie poniżej gaźnika.

XT600E/XTZ660 Airbox - kurestwem zupełnym nazwę to co zrobili w tym temacie od modelu 3TB, szczególnie 90-95r. Filtr powietrza nieumiejętnie włożony na dzien dobry powoduje zasysanie wszelkiego gówna bokiem. Niektóre zamienniki filtrów (np Biketec) pogłębiają ten problem. Docisk filtra jest również popisem inżynierii - w kilku 3TB robiłem własny. Żeby było lepiej, to kanapa w 3TB jest również błotnikiem, niby tam powinno być uszczelnienie uniemożliwiające przedostanie się wody rozchlapywanej przez koło, ale często jest uszkodzone. No i zbiera się na airboxie jeziorko syfu, które często po części wpływa do wnętrza. Piach, gałązki, trawa - to znajdywałem niejednokrotnie po obu stronach filtra powietrza w tym modelu Po roku 95 nieco poprawiono cały ten bajzel.


Co do "brak mocy", to hmm.. No niema mocy, niema to Stopień sprężania 8,5:1, spokojne gaźniki. To osiołek do jazdy na byle gównie. Do swojej tenery właśnie montuję doprężający garbaty tłok WICESO zwiększający stopień sprężania do 10,5:1, do tego później dojdą inne gaźniki lub gaźnik - jest tam na tyle miejsca, że można wyrzeźbić adapter 2do1 i założyć coś ostrego. Po co? Po psinco Mam dodatkowo na codzień huskę 610, to sobie pomodzę Teresę, bo sprzedać się łupa nie opłaca A nóż zacznie zapierdzielać jak dzika
ArturS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Yamaha TDM 850 czy Yamaha Super Tenere ? Kubaandcom Yamaha 48 21.04.2022 15:05
Yamaha XTZ 660 Tenere Blady Inne - dyskusja ogólna 28 18.08.2013 21:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.