Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.01.2019, 10:02   #91
miotacztruskawek
 
miotacztruskawek's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 149
Przebieg: Rosnący
miotacztruskawek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 2 godz 6 min 32 s
Domyślnie

A czy ma ktoś może na wierzchu wkłady od NAT na wierzchu ? Potrzebowałbym średnicę i skok gwintu korka górnego, oraz średnica zewnętrzna dołu kardridga. Zastanawia mnie małe druciarstwo na bebechach Marzocha (też 45 mm ) ;-) .
miotacztruskawek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.01.2019, 11:05   #92
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,972
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 6 dni 20 godz 54 min 28 s
Domyślnie

Mam cadridż na wierzchu pomierze wieczorem.

Problem z ori zawiasem jest taki.
Sprężyna z tyłu ma fabrycznie twardość 7,5kg/mm(Dla porównania w moim wilbersie mam sprężynę 11,5kg/mm co jest dobre do jazdy solo niestety z pasażerem wolałbym jeszcze twardszą), co jest dobrą wartością dla przeciętnego azjaty ważącego 75-80kg.
Niestety dieta środkowo europejska składa się z nie tak jak w Japonii z ryżu, porostów i owoców morza, a z zimniaków, wieprzowiny w panierce i zasmarzanej kapusty i znakomita większość nas waży ponad 90 a 'śmietanka' jest w stanie dostrzec na wadze trzycyfrowy wynik.
Do tego dochodzą ulepszenia i akcesoria którymi obwieszamy nasz motocykl.
Pisałem już, że moja z samymi obowiązkowymi dodatkami(gmole, stelaże, płyta pod silnik itp) i zestawem do naprawy kół, dętki łyżki... pokazała 250kg z pełnyn bakiem czyli o 20kg więcej niż golas z fabryki. Do tego dodajmy jeszcze bagaż i ewentualnie pasażera.


Żeby ustawić poprawny sag na tyle w standardowym amortyzatorze dla osoby ponad 80kg trzeba na max skręcić sprężyne. Ustawienie rebound->odbicie jest po to(upraszczając) żeby pochłonąć siłę rozprężającą sprężyny i zapobiec efektowi wystrzeliwania tyłu 'jak z trampoliny'. Niestety w standardzie rebound jest na tyle słabo zestrojony, że nie jest w stanie ogarnąć nawet oryginalnej miękkiej spręzyny, a co dopiero twardszej. Czyli zmiana sprężyny powinna wiązać się z ingerencją w tłumienie.

Sprawa ma się inaczej przy sprężynie progresywnej(taka własnie jest ta hyperpro) w tej część sprężyny jest twarda, a część mientka. Teoretycznie powinno rozwiązać wszystkie problemy, bo na małych wybojach będzie ładnie uginać się miękka część, a przy większym obciążeniu będzie działąć ta twardsza zapobiegając dobijaniu.
I teraz wszyscy wstajemi i bijemy brawo... niestety pojawia się pytanie na którą część spręzyny ustawić rebound? Jeśli ustawimy na miekką część będzie działać to na gładkich powierzchniach z pojedynczymi nierównościami, a teraz wyobraźmy sobie, że wjeżdżamy w terem i przy prędkości powiedzmy 60km/h najeżdzamy na serie wybojów. Na pierwszym amortyzator składa się wykorzystując miękką cześć sprężyny i nim zdąży się rozprężyć najeżdżamy na następny i amortyzaror zaczyna działać na twardszej części sprężyny, powodując wybijanie tyłu i utrate trakcji bo tłumienie odbicia w amortyzatorze ustawione jest na miekką część sprężyny... to tak w wielkim uproszczeniu.

Sam ori amortyzator nie jest zły i jeśli by go odpowiednio wystroić będzie robił robotę, niestety zlecenie to komuś to koszt ok 1500zł+ 500zł za sprężynę.

Jak ktoś chce się pobawić sam to tutaj ładnie opisane jakie sprężyny dobrać i jak zmienić tłumienie.
https://advrider.com/f/threads/crf10...valve.1242323/

https://advrider.com/f/threads/crf10...build.1243059/

Kwestia zawieszenia to temat rzeka.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.

Ostatnio edytowane przez madafakinges : 08.01.2019 o 12:26
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.01.2019, 11:12   #93
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,488
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 6 dni 3 godz 52 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ex1 Zobacz post
ja u siebie skręciłem wszytko na full praktycznie.. motocykl nie ugina się aż.tak mocno.. SAG mam na granicy.. ale nadal mam wrażenie nie stoi tak wysoko jak ten tutaj.

Oryginał to tak stoi na centralce
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.01.2019, 15:15   #94
miotacztruskawek
 
miotacztruskawek's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 149
Przebieg: Rosnący
miotacztruskawek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 2 godz 6 min 32 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Mam cadridż na wierzchu pomierze wieczorem.
Będę wdzięczny .

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Sam ori amortyzator nie jest zły i jeśli by go odpowiednio wystroić będzie robił robotę, niestety zlecenie to komuś to koszt ok 1500zł+ 500zł za sprężynę.

Jak ktoś chce się pobawić sam to tutaj ładnie opisane jakie sprężyny dobrać i jak zmienić tłumienie.
https://advrider.com/f/threads/crf10...valve.1242323/

https://advrider.com/f/threads/crf10...build.1243059/

Kwestia zawieszenia to temat rzeka.
To fakt, że zawieszenie to temat rzek, ale z cenami to już nie za bardzo się zgodzę .
Sam trochę domorośle grzebie po zawiasach. Do swojej F800GS wstawiłem na przód bebechy od motocykla 140kg ze swoją fabryczną sprężyną. Tylko zamiast zalecanego fabrycznie oleju 7,5W zalałem 10W właśnie, żeby zwiększyć tłumienie dla większej masy motocykla i twardszej sprężyny. Wszystko działa idealnie .
Co zaś do settingu to u paprykarzy jest gość, który za samo ustawienie pod jeźdźca zawiasów bierze 100pln choć doliczyć trzeba sam serwis 250pln i olej, uszczelniacze, blaszki etc. Finalnie za zrobienie tyłu dałem lekko ponad 400pln...
miotacztruskawek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.01.2019, 15:22   #95
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,972
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 6 dni 20 godz 54 min 28 s
Domyślnie

Dla Ciebie działa idealnie, co nie jest równoznaczne z tym, że działa poprawie
Kto to jest paprykarz
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.01.2019, 15:26   #96
miotacztruskawek
 
miotacztruskawek's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 149
Przebieg: Rosnący
miotacztruskawek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 2 godz 6 min 32 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Sprawa ma się inaczej przy sprężynie progresywnej(taka własnie jest ta hyperpro) w tej część sprężyny jest twarda, a część mientka. Teoretycznie powinno rozwiązać wszystkie problemy, bo na małych wybojach będzie ładnie uginać się miękka część, a przy większym obciążeniu będzie działąć ta twardsza zapobiegając dobijaniu.
I teraz wszyscy wstajemi i bijemy brawo... niestety pojawia się pytanie na którą część spręzyny ustawić rebound? Jeśli ustawimy na miekką część będzie działać to na gładkich powierzchniach z pojedynczymi nierównościami, a teraz wyobraźmy sobie, że wjeżdżamy w terem i przy prędkości powiedzmy 60km/h najeżdzamy na serie wybojów. Na pierwszym amortyzator składa się wykorzystując miękką cześć sprężyny i nim zdąży się rozprężyć najeżdżamy na następny i amortyzaror zaczyna działać na twardszej części sprężyny, powodując wybijanie tyłu i utrate trakcji bo tłumienie odbicia w amortyzatorze ustawione jest na miekką część sprężyny... to tak w wielkim uproszczeniu.
Jako ciekawostkę dodam, że jakiś czas temu wymieniałem w standardowych lagach NAT uszczelniacze i przy zalewaniu zauważyłem, że również tłumienie kompresji i odbicia ma charakterystykę progresywną... im bardziej złożony zawias tym większe jest tłumienie...
Jakoś chyba przemyślały to te inżyniery .

A paprykarz znaczy się w Szczecinie
miotacztruskawek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.01.2019, 15:45   #97
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,972
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 6 dni 20 godz 54 min 28 s
Domyślnie

Oczywiście bo w przednim zawieszeniu fabrycznie siedzą sprężyny progresywne, wcześniej pisałem o tyle.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.01.2019, 16:24   #98
miotacztruskawek
 
miotacztruskawek's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 149
Przebieg: Rosnący
miotacztruskawek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 2 godz 6 min 32 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Oczywiście bo w przednim zawieszeniu fabrycznie siedzą sprężyny progresywne, wcześniej pisałem o tyle.
Ale mowa o przypadku, gdy te sprężyny są zdemontowane, a ja pracowałem prętem, żeby odpowietrzyć kardridż.
Czyli dla niewielkich ugięć, gdzie sprężyna jest jeszcze miękka rebound i kompresja jest słabsza, zaś dla większych ugięć, gdzie sprężyna zaczyna być twarda, to rebound i kompresja też zwiększają wartość . Oczywiście mówię tylko o przodzie...tyłu (jeszcze ) nie dotykałem .
miotacztruskawek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.01.2019, 16:29   #99
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,972
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 6 dni 20 godz 54 min 28 s
Domyślnie

Wyczułeś to ręką?
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.01.2019, 16:33   #100
miotacztruskawek
 
miotacztruskawek's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 149
Przebieg: Rosnący
miotacztruskawek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 2 godz 6 min 32 s
Domyślnie

I to wyraźnie... Ex świadkiem, bo też mu to pokazałem
miotacztruskawek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Upgrade hamulcowy iwan Hamulce, kola, opony 17 12.09.2014 22:26
Wymiana adaptacja innego zawieszenia w Africe Adagiio Rama, zawieszenia, napęd 8 10.03.2009 23:00


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.