Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.01.2019, 00:58   #41
kristoch
 
kristoch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Wrocław
Posty: 1,038
Motocykl: *
kristoch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 15 godz 55 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dario Zobacz post
Taki akumulator jest w NATAS

LiIon - maksymalne napięcie (ładowania) to 4,2V (https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery).
LiFePO4 - max napięcie to 3,65V (https://en.wikipedia.org/wiki/Lithiu...sphate_battery)

LiIon: 3x4,2V=12,6V
LiFePO4: 4x3,65V=14,6V

Ponieważ na aku podane jest max napięcie ładowania (14,7V) raczej zakładałbym, że w środku siedzą ogniwa LiFePO4, gdyż mają większość zalet LiIon, a ponadto mają większą żywotność i odporność na temperatury. Max napięcie ładowania też sugeruje LiFePO4.

Oczywiście jest też możliwe, że Honda użyła innej chemii/technologii/elektroniki by oszukać wszystkich Johnów. Ale po co? Marża i tak oscyluje wokół 1000% (BMS i odpowiedni aku LiFePO4 można mieć za ok 200PLN).
kristoch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2019, 00:59   #42
Dario
 
Dario's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 734
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 4 godz 14 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dario Zobacz post
Koledzy. Pasowałoby wyjaśnić wyczerpująco ten temat ponieważ gra warta jest świeczki a dokładnie to 452,46 GBP, czyli coś ok. 2170 PLN, bo tyle kosztuje oryginalny akumulator ELIIY HY110 montowany w ATAS od 2018 roku.
I tutaj moje głowne pytanie.
Czy ten "nasz"akumulator mający na obudowie napis Li-ion nie jest w rzeczywistości akumulatorem typu LiFePo4 ?
Wbrew pozorom nie jest to głupie pytanie, ponieważ większość filmików (w tym filmik przytoczony w tym wątku) na YT o motocyklowych alumulatorach oznaczonych jako Li-ion pokazuje, że to w rzeczywistosci są to akumulatory LiFePo4 a to Li-ion to tylko skrótowe oznaczenie.
Chyba sam sobie odpowiem.
Poczytałem na stronie producenta naszego aku, firmy ELIIY w zakładce "technologia" znalazłem to info, które raczej wyjaśnia temat i potwierdza to co napisał kristoch powyżej
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Screenshot_2019-01-23-23-44-21.jpg (717.2 KB, 32 wyświetleń)
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2019, 01:07   #43
Dario
 
Dario's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 734
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 4 godz 14 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kristoch Zobacz post

Ponieważ na aku podane jest max napięcie ładowania (14,7V) raczej zakładałbym, że w środku siedzą ogniwa LiFePO4, gdyż mają większość zalet LiIon, a ponadto mają większą żywotność i odporność na temperatury. Max napięcie ładowania też sugeruje LiFePO4.

Oczywiście jest też możliwe, że Honda użyła innej chemii/technologii/elektroniki by oszukać wszystkich Johnów. Ale po co? Marża i tak oscyluje wokół 1000% (BMS i odpowiedni aku LiFePO4 można mieć za ok 200PLN).
Dzięki za wyjaśnienia.
Z ta ceną aku to mocno przeginają.
Poszukałem dłużej w sieci i znalazłem taniej bo za 350 EUR
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2019, 01:22   #44
kristoch
 
kristoch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Wrocław
Posty: 1,038
Motocykl: *
kristoch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 15 godz 55 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dario Zobacz post

Z ta ceną aku to mocno przeginają.

Chyba nie można im mieć tego za złe - każdy orze jak może. Ceny moto są na celowniku i większość z nas porównuje głównie ceny bazowe sprzętów więc producenci szukają dorobku na serwisie, częściach itp.
Jest takie pojęcie jak np. TCO5Y (Total Cost of Ownership 5 Years) i tak należałoby porównywać opcje zakupu.
Ale jak zmierzyć wyższość, Hondy nad BMW? Bezcenne.
😉
kristoch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2019, 10:34   #45
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kristoch Zobacz post
Chyba nie można im mieć tego za złe - każdy orze jak może. Ceny moto są na celowniku i większość z nas porównuje głównie ceny bazowe sprzętów więc producenci szukają dorobku na serwisie, częściach itp.
Jest takie pojęcie jak np. TCO5Y (Total Cost of Ownership 5 Years) i tak należałoby porównywać opcje zakupu.
Ale jak zmierzyć wyższość, Hondy nad BMW? Bezcenne.
��
wątpię aby sprzedali jakąś istotną ilość tych akumulatorów za 2000zł, nieporozumienie całkowite.....to już lepiej wsadzić zwykły PB i zorganizować mu jakąś wentylację a w ostateczności wymieniać co 2-3 lata bo dłużej i tak pewnie nie pociągnie w takich warunkach pracy a i tak koszt będzie na poziomie 5% tego OEM Li.... ew. wybrać cokolwiek z rynku poza OEM... księgowym z hondy chyba się limitery cen w głowach poprzepalały....

coś na temat shorai

"Defective Battery and they won't warranty it.
Battery worked great for about 3 weeks then one side/cell crapped out. Sent back to Shorai and they said it was due to excessive discharge. Battery was only 3 weeks old and was never discharged below 50% according to the Shorai smart charger that I was using. Seems like a great product but I must have gotten a defective one and the manufacturer won't stand by their product. Or rather they stand by their product, not by the customer. Expensive paperweight now."

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 24.01.2019 o 11:11
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2019, 13:13   #46
Dario
 
Dario's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 734
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 4 godz 14 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
wątpię aby sprzedali jakąś istotną ilość tych akumulatorów za 2000zł, nieporozumienie całkowite.....to już lepiej wsadzić zwykły PB i zorganizować mu jakąś wentylację a w ostateczności wymieniać co 2-3 lata bo dłużej [/I]

Z tym Pb to chyba nie bardzo. W NATAS (podejrzewam, że w NAT 2018 również) akumulator zamontowano w pozycji leżącej...... Zostają więc zamienniki LI-ion.
Prawdopodobnie potrzeba producentom kilka miesięcy i zamienniki w cenach na poziomie 50 - 70 EUR pojawią się na rynku. Może wtedy Hondzie zmięknie rura i też urealnią ceny oryginału.
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2019, 16:17   #47
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Żelowy może pracować w leżącej
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2019, 17:44   #48
Dario
 
Dario's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 734
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 4 godz 14 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Franz Zobacz post
Żelowy może pracować w leżącej

Tak. Już wiem, bo dzwoniłem dzisiaj do (nieautoryzowanego) serwisu i mówili mi o tym, że ludzie wkładają już żelowe na własną odpowiedzialność.
Potwierdzili też, że nasze akumulatory Li-ion ładują tym CTEK-iem Lithium XS.
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2019, 19:47   #49
Dario
 
Dario's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 734
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 4 godz 14 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cezar3 Zobacz post
Mam NAT 2018 i zakupiłem CTEK LITHIUM XS. Ładuje i działa, tyle wiem...

Cezar3. Jeszcze małe pytanko. Wyciągasz aku do ładowania - jak zaleca instrukcja czy podłączyłes tę szybkozłaczke od CTEKA i ładujesz bez odłączania od motocykla?
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.01.2019, 21:54   #50
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
Domyślnie

Myślę że nie ma powodu aby wyciągać aku do ladowania
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator NAT luk2asz NAT - Warsztat 141 09.03.2024 17:02
Akumulator do AT Kobra Układ elektryczny i zapłonowy 29 26.02.2018 17:05
Akumulator czosnek Wszystko dla Afryki 54 29.02.2016 01:42
Akumulator do 0 7a jorge Układ elektryczny i zapłonowy 39 30.01.2015 11:43
[FAQ] Akumulator podos Regularne czynności serwisowe 13 05.01.2009 11:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.