|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13.02.2019, 12:12 | #191 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
|
Cytat:
a czy te wartości sag nie są czasem pod warunki torowe natomiast nazwijmy to szosowo turystycznie i amatorsko teren czy nie wystarczy wtedy dużo mniejszy sag ? |
|
13.02.2019, 12:36 | #192 |
Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,996
Motocykl: CRF1100
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 8 godz 58 min 2 s
|
noo nie.. no jak mi kiedyś.ktoś mądry powiedział.. sag ustawiasz tak że jadąc na motocyklu będzie on wybierał zarówno dobicia jak i odbicia zawieszenia.. jak ustawisz go zbyt mały to motocykl poprostu nie wybierze głębszych dziur
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie.. |
13.02.2019, 12:38 | #193 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
|
I w dupę walnie albo z siodła wysadzi.
|
13.02.2019, 12:40 | #194 |
Wiecie jak to jest... ktoś powie że ja to zrobiłem milion km i nigdy nie dotykałem zawieszenia i było mi z tym dobrze i ma wyebane na ten cały SAG.
To jest tak że można w góry iść w trampkach z chin i wyjść na rysy, ale znacznie lepiej będzie się szło w 'salomonach' na podeszfie z vibramem.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
13.02.2019, 12:54 | #195 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
|
czyli dla CRF "riding sag" przód i tył można przyjąć na 30% skoku zawieszenia?
z lektury jest jeszcze "free sag" no ale jeden wyklucza drugi bo motocykl sam jeździć nie będzie ps. fajny artykuł! "Trzeba jednak pamiętać, że tuningowe zawieszenia zazwyczaj są dużo twardsze i trzeba jeździć dużo szybciej, aby być w stanie wykorzystać ich możliwości." wiecie co z doświadczenia wiem jak niewiele osób a nawet bardzo niewiele to ogarnia nawet w minimalnym stopniu, dostrzegam teraz dlaczego BMW robi taki interes na takich bajerach jak ESA czy dynamic ESA .... (mówimy tutaj o amatorskich aspiracjach zarówno terenowych jak i drogowych) dla zwykłego zjadacza chleba wybiera sobie ikonke kasku 2 kasków bagażu i ma to zrobione bez zawracania sobie głowy wyższą matematyką Ostatnio edytowane przez mdxmd : 13.02.2019 o 13:15 |
13.02.2019, 13:47 | #196 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
No ja jestem z tych, którzy w pewnym sensie mają wy..ane na sagi.
W starej afrze wymieniłem sprezyne, bo ze starości była masakrycznie miekka. W NAT ów sag sobie sprawdzę, ale przy mojej jeździe jak dotąd nie dotarłem do limitów zawieszenia. Zdarzyło się i obładowanym przejechać parę tysięcy kilometrów offem, i na pusto z 200 kółek po torze w Suchodole zrobić. Regulacją z tyłu pokręcę czasem, jak mam jechać z plecakiem albo z dużym bagażem. Przód przeregulowałem raz, na sztywniejszy. Może mam o tyle łatwiej, że sam ważę 90 kg, a plecaczki to z tych lżejszych |
13.02.2019, 13:54 | #197 | |
Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 147
Przebieg: Rosnący
Online: 3 dni 16 s
|
Cytat:
Z tym, że free SAG to mimo wszystko ważna rzecz, bo pomaga dobrać sprężynę pod motocykl. W praktyce dla dużych maszyn ma mniejsze znaczenie. Przede wszystkim dlatego, że lekkimi latasz wyłącznie sam i ew z minimalną ilością bagażu. A taka afryka musi się zmieścić w szerszym spektrum kombinacji. A co do BeeMki to racja.. Człowiek coś poklika, pojawią się jakieś ikonki, nawet czuć, że zawieszenie się inaczej zachowuje. Tylko stanowcza większość nie potrafi powiedzieć, czy jest lepiej, czy gorzej... |
|
13.02.2019, 14:02 | #198 |
Ajde Jano
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,233
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 6 dni 4 godz 20 min 14 s
|
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że określenie stanowcza większość dotyczy również właścicieli motocykli innych marek, wliczając w to również NAT🤔
__________________
BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
13.02.2019, 14:12 | #199 |
|
|
13.02.2019, 14:32 | #200 |
Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 147
Przebieg: Rosnący
Online: 3 dni 16 s
|
Im szybciej jedziesz, tym więcej tłumienia potrzebujesz . Dlatego zawieszenia w sportowych samochodach są tak sztywne .
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Upgrade hamulcowy | iwan | Hamulce, kola, opony | 17 | 12.09.2014 22:26 |
Wymiana adaptacja innego zawieszenia w Africe | Adagiio | Rama, zawieszenia, napęd | 8 | 10.03.2009 23:00 |