Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.06.2019, 21:05   #11
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 55 min 5 s
Domyślnie

Upał 34 stopnie, ale to minie spoko....co Wy tacy nerwowi? Ostatnio nie idzie tu nic napisać

To jest element (termistor) przez który płynie prąd żarówki pokazującej poziom rezerwy paliwa.
Już sama wymiana żarówki na inną (mocniejsza / słabsza fabr-12V 3,4W) może być powodem złej pracy tej kontrolki. Jeśli termistor jest niezanurzony w paliwie to się nagrzewa (płynie przez niego prąd żarówki około 0,2A) i jego rezystancja (opór) jest bardzo mała i żarówka świeci. Zanurzony jest chłodzony "temperaturą" paliwa i ma dużą rezystancję przez co żarówka nie świeci.

Jeśli ktoś chce zrobić pomiary rezystancji musi podać temperaturę otoczenia / termistora przy pomiarach np: 20-25 stopni - to już jest jakieś odniesienie. Co innego charakterystyka (sposób narastania rezystancji do temperatury, szybkości narastania itp) takiego termistora może być już inna.

Co do samych zamienników. Może być różnica w sposobie zaświecania kontrolki. Moje termistory pamiętam bardzo powoli przechodziły w stan świecenia, a były dobierane z oferty części elementów elektronicznych (opis w afripedii)
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2019, 17:11   #12
gumpinoga
nOOb


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Góra
Posty: 145
Motocykl: RD04
gumpinoga jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 13 godz 25 min 42 s
Domyślnie

podpinam sie do tematu, czy w RD04 sa dwa termistory czy jeden? w serwisówce mam ze jest jeden,chyba ze drugiego nie widze bo jezeli jeden to jak sie załacza druga lampka rezerwy jezeli paliwa jest juz ponizej tych 3 litrów ?u mnie zaświeca sie tylko pierwsza kontrolka a druga juz nie(żarówka jest dobra) czy moze to byc ze termistor jest uwalony ?
i odrazu drugie pytanie ,tankowanie...kots napisal na forum zeby przy tankowaniu koniecznie byly otwarte oba kraniki, dlaczego ?
chyba jednak sa dwa ...
https://www.google.pl/search?q=honda...3F-VFMM:&vet=1

tylko gdzie jest drugi umieszczony,oba sa po tej samej stronie ? po dlugosci kabli wyglada ze tak ,chyba jeden wyzej drugi nizej,dobrze kombinuje?

Ostatnio edytowane przez gumpinoga : 24.06.2019 o 17:17
gumpinoga jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2019, 19:38   #13
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,346
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 3 dni 2 godz 47 min 37 s
Domyślnie

Bak w 3 i 4 jest taki sam więc musza byc 2 czujniki. Kraniki są po obu stronach baku- ten z prawej przy osłonie kolektora pod bakiem.
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2019, 21:27   #14
gumpinoga
nOOb


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Góra
Posty: 145
Motocykl: RD04
gumpinoga jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 13 godz 25 min 42 s
Domyślnie

zgoda,sa dwa kraniki, tylko dlaczego maja byc otwarte przy tankowaniu? bo ponoc nie zatankujesz do pelna gdyby ktorys z nich byl zamkniety? czy one sa od wewnatrz powiazane wezykami,przelewami,,,?
gumpinoga jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2019, 22:12   #15
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 55 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
tylko dlaczego maja byc otwarte przy tankowaniu? bo ponoc nie zatankujesz do pelna gdyby ktorys z nich byl zamkniety?
Nie wiedziałem, że i tu zawitają fake newsy

Odwrotnie, jakbyś chciał "wyciągnąć" całe paliwo ze zbiornika to muszą być otwarte dwa kraniki. Budowa zbiornika na dole przypomina "dwa cycki" połączone górną częścią zbiornika. W tych "cyckach" jest coś około 5L paliwa. Kraniki są wkręcone na dole "cycków" Niektórzy specjalnie mają zamknięty kranik chcąc mieć pewność, że jak zacznie zdychać na jednym to z drugiego "cycka" do stacji paliw się może dojedzie.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2019, 22:34   #16
Fihu
 
Fihu's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Gdynia
Posty: 1,385
Motocykl: RD 03, LC4 ADV
Przebieg: x83000
Galeria: Zdjęcia
Fihu jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 7 godz 27 s
Domyślnie

Podobno jak dwa kraniki są otwarte to pompa szybciej siada, serio. Serio podobno
Fihu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2019, 22:43   #17
gumpinoga
nOOb


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Góra
Posty: 145
Motocykl: RD04
gumpinoga jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 13 godz 25 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Nie wiedziałem, że i tu zawitają fake newsy

Odwrotnie, jakbyś chciał "wyciągnąć" całe paliwo ze zbiornika to muszą być otwarte dwa kraniki. Budowa zbiornika na dole przypomina "dwa cycki" połączone górną częścią zbiornika. W tych "cyckach" jest coś około 5L paliwa. Kraniki są wkręcone na dole "cycków" Niektórzy specjalnie mają zamknięty kranik chcąc mieć pewność, że jak zacznie zdychać na jednym to z drugiego "cycka" do stacji paliw się może dojedzie.

Mirek Swirek
BANDA LUBLIN


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Lublin
Posty: 3,079
Motocykl: RD04
Przebieg: Kręcony
Mirek Swirek jest na dystyngowanej drodze

Vanik, Ty sobie chłopie jaja robisz.
Jak masz kranik ustawiony w pozycje Rezerwa, to zatankujesz tylko 4,5 litra.
Jeśli masz kranik w pozycji On, to tankujesz do pełna.
Bacznie przy tankowaniu trzeba uważać na pozycje Kranika.

W pozycji Off nie zatankujesz nic...


prosze bardzo
gumpinoga jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2019, 23:26   #18
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,346
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 3 dni 2 godz 47 min 37 s
Domyślnie

Zgrywusy
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2019, 23:30   #19
wierny
Moderator
 
wierny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Bytom
Posty: 4,410
Motocykl: Była Rd07B jest Rd07C 96r. + Rd03 88r. + WSK 78r.
Przebieg: Im więc
wierny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 2 dni 19 godz 55 min 13 s
Domyślnie

Mirek Świrek robił sobie jaja.Na kraniku zamkniętym,otwartym i rezerwie zatankujesz tyle samo paliwa.Jedynie na wykręconym kraniku trochę więcej się zmieściPozdro
__________________
"Motocykl w Polsce to nowy rodzaj jazdy konnej. To leży w naszych szlacheckich tradycjach." Z. Maklakiewicz
wierny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.06.2019, 07:41   #20
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,665
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 4 godz 35 min 14 s
Domyślnie

Z tą pozycją kranika podczas tankowania to jest tak jak z zestawami do konwersji motocykli z anielskiego na ludzki.
Wiadomo - gaz i biegi po drugiej stronie i trochę rzeczy jeszcze trzeba poprzekładać

A co do jazdy z jednym kranikiem zamkniętym (w RD03 i RD04) to jest to dobry pomysł.
Kiedyś, na samym początku okazało się, że u mnie nie działa czerwona (dolna) rezerwa i dzięki takiemu mykowi dojechałem do stacji. (a rezerwie pomogła wymiana termistora)

W siódemkach chyba jest jeden kranik i ma trzy pozycje (on/res/off) w trójkach i czwórkach są dwa kraniki i każdy ma dwie pozycje (on/off)
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
CzarnyEZG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wskaźnik poziomu paliwa kermit1 Wszystko dla Afryki 1 05.02.2015 00:49
Wskaźnik poziomu paliwa bartol44 Uklad paliwowy i wydechowy 13 27.08.2014 08:31
Ustawianie poziomu paliwa w komorze pływakowej rd03 Fihu Uklad paliwowy i wydechowy 7 08.02.2012 13:15


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.