Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.06.2019, 23:41   #11
Brzeszczot
 
Brzeszczot's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Leśna Dzicz
Posty: 582
Motocykl: KTM R
Przebieg: jest
Brzeszczot jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 23 godz 33 min 48 s
Domyślnie

daj dodatkowy porządny kabel z minusa aku do obudowy silnika i do ramy
Brzeszczot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.06.2019, 23:50   #12
Brzeszczot
 
Brzeszczot's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Leśna Dzicz
Posty: 582
Motocykl: KTM R
Przebieg: jest
Brzeszczot jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 23 godz 33 min 48 s
Domyślnie

ewentualnie zobacz do masy kondensatorów to te co kabel do fajki z nich wychodzi
Brzeszczot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2019, 01:08   #13
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 790
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 8 godz 3 min 54 s
Domyślnie

W pierwszym momencie pomyślałem, że np. zbyt słabo nakręciłeś fajki.
Tak naprawdę możliwych jest kilka przyczyn:
1) korozja styków (tak mogło być na starych kablach/fajkach),
2) nieciągłość połączeń na skutek montażu,
3) uszkodzenie kabla.
Zakładam, że któreś kable są ok, albo stare, albo nowe. W starych skróciłbym kable o 1 cm, następnie oczyścił i nakręcił fajki na nowo. Może się uda.
W nowych również sprawdziłbym montaż.

Pomogą w tym proste pomiary:
- Oporność między fajkami tej samej cewki. Oporności obu układów cewka+kableWN+fajki powinny być takie same i wynosić ok. 30-40 kOhm (trzeba sprawdzić z serwisówką).
- Oporność każdej fajki względem masy motocykla, czyli czy nie ma stałego przebicia. Oporność powinna być niemierzalna, czyli 1.
- Oporność między masą obudowy cewki, a masą motocykla. Tu oporność powinna wynosić 0. Czyli pełna ciągłość.

Ostatnio edytowane przez Lis : 27.06.2019 o 01:18
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2019, 07:17   #14
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,665
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 4 godz 17 min 53 s
Domyślnie

Easy Rider, nie będą się przegrzewać,
ale posprawdzaj masę i opory oraz montaż jak chłopaki mówią, bo może problem w ten sposób wyeliminujesz.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
CzarnyEZG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2019, 12:18   #15
easy_rider


Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Rzeszów / Łańcut
Posty: 9
Motocykl: RD03
easy_rider jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 5 min 11 s
Domyślnie

Oporność samej cewki jak i z przewodami i fajkami mierzyłem dla obu układów zaraz po montażu i wartości były OK identyczne dla obu układów (według serwisówki Haynes).
Ale przyznaję masy na cewkach nie sprawdzałem jak i oporności każdej fajki względem masy.
Oporność między masą obudowy cewki, a masą motocykla - tu rozumiem chodzi o czarny przewód który podpinamy do cewki z drugiej strony - uzwojenia pierwotnego? Bo przecież obudowa cewki jest z tworzywa...

Mam jeszcze pytanie, czy można podgiąć cienkim śrubokrętem ten drut sprężysty w środku fajki żeby mocniej dociskał do tej gwintowanej części świecy u góry i był lepszy kontakt tam?
easy_rider jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2019, 12:23   #16
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,665
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 4 godz 17 min 53 s
Domyślnie

Drut możesz delikatnie podgiąć.

Zobacz jeszcze, czy nowe fajki nie są do wersji w której na świecy jest taki nakręcany bąbelek (na gwint na końcu świecy za porcelanką) może tak być i bez jego zastosowania iskra idzie bokiem.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
CzarnyEZG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2019, 17:01   #17
easy_rider


Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Rzeszów / Łańcut
Posty: 9
Motocykl: RD03
easy_rider jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 5 min 11 s
Domyślnie

Fajki w wersji bez nakręcanego "bąbelka" VD05F i SD05FGA.
"D" w kodzie fajki mówi o rodzaju złącza.
easy_rider jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2019, 00:10   #18
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 790
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 8 godz 3 min 54 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał easy_rider Zobacz post
Oporność między masą obudowy cewki, a masą motocykla - tu rozumiem chodzi o czarny przewód który podpinamy do cewki z drugiej strony - uzwojenia pierwotnego? Bo przecież obudowa cewki jest z tworzywa...
Miałem na myśli mocowanie cewki do ramy.
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2019, 11:14   #19
easy_rider


Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Rzeszów / Łańcut
Posty: 9
Motocykl: RD03
easy_rider jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 5 min 11 s
Domyślnie

To mocowanie cewki do masy /ramy jest istotne? Przecież cewka jest z tworzywa.
easy_rider jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.06.2019, 02:18   #20
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 790
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 8 godz 3 min 54 s
Domyślnie

Nie wiem, ale często jest umasowione.



Przyszła mi do głowy jeszcze taka rzecz:
- kable jeśli raz dostały przebicia to już będą przebijać.

Pytanie, czy nie uszkodziłeś ich przypadkiem na początku, np. przez nieciągłość połączenia lub brak masy, potem poprawiłeś i pomiary są ok, wszystko działa, a kable przebijają. Jako skutek pierwotnego uszkodzenia.

Ten brak masy na silniku jest ważny ponieważ świece muszą być umasowione, aby był przepływ prądu, czyli odbiór ładunku elektrycznego generowanego na cewce.
Brak masy na świecy, niewłaściwa (zbyt duża) przerwa na elektrodach świecy, niezałożona (niewłaściwie założona) fajka powodują, że iskra biegnie tam gdzie jest najmniejszy opór elektryczny. Przez izolację. Uszkadzając ją.

Ostatnio edytowane przez Lis : 29.06.2019 o 02:47
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przebicie na fajkach BLOB Układ elektryczny i zapłonowy 15 08.10.2010 11:53


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.