|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
17.07.2019, 14:29 | #21 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Regulator podaje prąd w zależności od potrzeb
od duzego do zera Zwykła ładowarka ładuje caly czas takim samym W zwyklym kwasiaku odparuje woda gdy jest przeładowany - gotuje sie . Cele mają ujscie gazów Żelowy jest zapakowany szczelnie To z głowy. Dokładne wyjasnienia znajdziesz w necie ps. zamontuj sobie chinskie gniazdo do ladowania elektroniki z woltomierzem. Kupilem za 14 euro Chodzi już rok i dalej dziala. Przejechane przeszlo 10 tys km.Voltomierz wskazuje dość dokladnie +- 0.10 V o ile woltomierz sprawdzajacy też dokladny ( też chinczyk ) i masz ciągłą kontrolę. Masz ładowanie akumulatora przez gniazdo , voltomierz i dwa piny do sprzetu. Ma być koniecznie z wylacznikiem
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 17.07.2019 o 14:46 |
17.07.2019, 14:36 | #22 |
Chodzi o to aby go nie przegrzać- mocno rozładowany aku z moto pobiera duzy prad który powoduje jego nagrzewanie ( prad ladowania spada wraz z naładowaniem aku); żelowy powinno sie ładować pradem o stałej wartości czego klasyczny układ w moto nie zapewnia (tu jest z zasady stałe napiecie a nie prąd)
Ostatnio edytowane przez ArtiZet : 17.07.2019 o 14:45 |
|
17.07.2019, 14:52 | #23 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Nie po to jest ograniczenie maksymalnego prądu na 1/10 aby ładowanie trwało około 10h i aku się nie grzał?
Wiem że to inna technologia ale lipole się ładuje prądami 5 razy większymi od pojemności (czyli 50x większy prąd w porównania do żelowego/kwasowego) i w 30min mamy naładowanego lipola. Robią się ciepłe ale bez przesady. Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
17.07.2019, 14:56 | #24 |
|
|
17.07.2019, 18:26 | #25 |
__________________
podpis bez buraczanych tekstów i życiowych prawd |
|
17.07.2019, 18:48 | #26 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Nie, w garażu siedzę bo cieplo i muza leci
JbL się przy okazji ładuje Sprzęty się przegląda. .
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 17.07.2019 o 18:54 |
22.07.2019, 00:25 | #27 |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 21 godz 48 min 35 s
|
Dzisiaj kupić dobre aku to jest wyczyn.
95% aku to podróby i to bardzo gównianej jakości , napisane 12Ah w rzeczywistości od 5 do 8 Ah i zdycha max po 3 sezonach. Mam w afryce aku motobatt model MBTX12U (14Ah) , akumulator pracuje bezawaryjnie 8 sezon. Afra eksploatowana codziennie, co najmniej 2 razy odpalanie. Aku kosztuje 2x tyle co chińskie gówno ale jest warte swojej ceny. I jeszcze jedna ciekawostka - w marcu 2018 zrobiłem pomiar pojemności i wynosiła ona: 1 rozładowanie - przy średnim prądzie rozładowywania 3,944A --> 9,14Ah 2 rozładowanie - przy średnim prądzie rozładowania 1,394 A --> 10,13Ah Obciążenie żarówki H4 Moim zdaniem po 7 sezonach eksploatacji to znakomity wynik
__________________
END of TRANSMISSION |
25.07.2019, 15:11 | #28 |
Administrator
|
W ramach testu mam założoną żelówkę z odzysku po Hondzie CBF , położyłem na boku żeby się zmieścił i kabli wystarczyło.
Póki co działa , kopie w rozrusznik ładnie i ...... jak na razie nic się złego nie dzieje. Pytanie czy w motocyklach z zelówkami są inne regulatory takie niby do żelówek? Czy to tylko propaganda ze specjalnymi ładowarkami. Nie chodzi o wyczytanie informacji z internetu ale o prawdę faktyczną.
__________________
AT03 |
25.07.2019, 15:17 | #29 |
Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Sulejówek
Posty: 1,048
Motocykl: Fiddle
Online: 6 miesiące 2 tygodni 1 dzień 2 min 59 s
|
pytanie z innej beczki. Na wiosnę kupiony nowy akumulator żelowy. Motocykl stał miesiąc nieużywany, podłączone na stałe gniazdko usb (bez przekaźnika). Napięcie spadło do 5,7V.
Czy możliwe, że to gniazdo tak wyciągnęło? Czy ten akumulator jeszcze się do czegoś nadaje, czy na wymianę tylko? Moja ładowarka nie chce ruszyć, za niskie napięcie. Prostownika nie posiadam. |
25.07.2019, 15:22 | #30 |
Administrator
|
Masz pewnie głupiointeligentą ładowarkę, podaj z jakiegoś akumulatora napięcie , ładowarka to zobaczy i może ci ruszy.
Taaaa a taki zwykły prostownik robi robotę i nie potrzebuje mózgu elektronowego żeby ładować Sprawdź czy i ile pobiera to gniazdko prądu.
__________________
AT03 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Nowy Akumulator Yuasa YTX14-BS super MF | marekw | Układ elektryczny i zapłonowy | 10 | 09.07.2015 08:19 |
Akumulator żelowy RD04 Wersja alternative | Wojak | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 12.12.2012 11:44 |