Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.09.2019, 13:40   #61
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

A w czym przeszkadzają to NTN czy KOYO jesli cena o połowę niższa, dostepne i dobrej jakosci ?
To łożyska kół a nie turbiny helikoptera
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2019, 13:53   #62
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,062
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 43 min 15 s
Domyślnie

NTN i KOYO to nie są złe łożyska. za parę lat i tak wymienisz bo tu ważna jest prewencja, tak więc nie zastanawiaj się wiele i bierz to co jest.
m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2019, 18:44   #63
ATomek
 
ATomek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Garwolin
Posty: 1,645
Motocykl: RD07A
Galeria: Zdjęcia
ATomek jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 1 tydzień 5 dni 15 godz 33 min 27 s
Domyślnie

Ja się wtrącę, że na tej samej półce mogą leżeć KOYO węgierskie obok KOYO japońskich.
Te pierwsze zdechły u mnie trzy razy szybciej. Ale ja mam starą nie NAT
ATomek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2019, 10:35   #64
dzinks
 
dzinks's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2016
Posty: 1,298
Motocykl: CRF1000L
dzinks jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 dni 1 godz 9 min 44 s
Domyślnie

Hej,

Jaki rozmiar simeringu\kurzołapa na przód powinienem zamówić? Musze podać mailem do sklepu.

Na tył to:
(30X47X7.5)
(30X56X7.5)

Zejść na 7 czy wejść na 8? Bo w katalogach nie mogłem znaleźć.
dzinks jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2019, 11:25   #65
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

A kto za Ciebie ma zrobić tą robotę i poszukać
Od tego masz fiszki
https://www.bike-parts-honda.de/
Odpowiedzi na zapytanie w necie jest w ciul
Ten wymiar ma tylko Honda szer.7.5
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 25.09.2019 o 11:33
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2019, 12:04   #66
dzinks
 
dzinks's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2016
Posty: 1,298
Motocykl: CRF1000L
dzinks jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 dni 1 godz 9 min 44 s
Domyślnie

Bajka. Nie znałem tej strony. Dzięki

Bierzecie 7 czy 8mm czy tylko oryginał? Tego nie mogę doszukać się w necie. trochę niższa raczej nie szkodzi.

Zamówiłem komplet na allegro, ale trafiłem na koleją rzecz. Z jakiego materiału. Wziąłem na oko.


Ostatnio edytowane przez dzinks : 23.08.2020 o 02:22
dzinks jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2021, 10:13   #67
ziutek2002
Tomaj
 
ziutek2002's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Nekla wlkp
Posty: 535
Motocykl: RD07,CRF1000L/DCT, XL600V
Przebieg: znośny
ziutek2002 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 dni 6 godz 9 min 4 s
Domyślnie

Chciałem tylko potwierdzić co do żywotności łożysk w NAT. Dwa dni temu złapałem kapcia. podczas samodzielnej wymiany dętki w tylnym kole sprawdziłem przy okazji łożyska - chodzą bardzo głośno. Przebieg moto 18k. Jak przyjdzie ,,tęga'' zima będę wymieniał....
ziutek2002 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2021, 10:19   #68
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 31 min 19 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ziutek2002 Zobacz post
Chciałem tylko potwierdzić co do żywotności łożysk w NAT. Dwa dni temu złapałem kapcia. podczas samodzielnej wymiany dętki w tylnym kole sprawdziłem przy okazji łożyska - chodzą bardzo głośno. Przebieg moto 18k. Jak przyjdzie ,,tęga'' zima będę wymieniał....
czytam jakie macie przebiegi na łożyskach i widzę, że to niezła loteria jest u mnie tył już 70.000km lata a przód od nowości 110.000km

gdzie tutaj jakaś logika...

jedyne co robię to przy każdym serwisie opon czyszczę i smaruję uszczelniacze w kołach oraz w razie potrzeby wymieniam same uszczelniacze.

Druga sprawa to nie używam młotków do wyciągania ośki a tą ostatnią też czyszczę i smaruję od nowa aby się nie zapiekała.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2021, 16:24   #69
zylek
 
zylek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Helvetia (BL)
Posty: 471
Motocykl: CRF1000L, H701 E, betinka 300RE, Tryplak 765
Przebieg: 43kkm +
zylek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 6 dni 23 godz 32 min 3 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
czytam jakie macie przebiegi na łożyskach i widzę, że to niezła loteria jest u mnie tył już 70.000km lata a przód od nowości 110.000km

gdzie tutaj jakaś logika...

jedyne co robię to przy każdym serwisie opon czyszczę i smaruję uszczelniacze w kołach oraz w razie potrzeby wymieniam same uszczelniacze.

Druga sprawa to nie używam młotków do wyciągania ośki a tą ostatnią też czyszczę i smaruję od nowa aby się nie zapiekała.
No każdy inaczej je traktuje, to też różnie się trzymają. Zmienne: opony jakie/jak często zmieniane i po czym jeżdzone, uszczelniacze smarowane przy każdej wymianie: tak/nie, piach i błoto: tak/nie, myjka ciśnieniowa: tak/nie …. Mi jak padły (przy ca 30tysi) na tyle to zaczęło przodem majtać. Przód jeszcze zdrowy przez kolejne naście.
zylek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.12.2021, 20:24   #70
SonnyCanisLupus


Zarejestrowany: Nov 2021
Miasto: Wielkopolska
Posty: 4
Motocykl: CRF1000
Przebieg: ok. 40k
SonnyCanisLupus jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 11 min 15 s
Domyślnie

Na wstępie chciał bym się przywitać na forum. Od jakiegoś czasu obserwuję i czytam ale z racji tego, że właśnie wymieniłem łożyska w kole tylnym od NAT (2016 DCT 37tyś przebiegu) chciałem się podzielić kilkoma moimi spostrzeżeniami dotyczącymi ich wymiany, uszkodzonych piastach i rzekomej krótkiej żywotności.

Sprawa nr 1: Łożyska do koła tylnego w serwisie kosztują ok 240zł
są to prawdopodobnie NSK bo takie były montowane na pierwszy montaż. Łożysko zabieraka oryginalnie zamontowane to NTN ale jest kompletnie nieosiągalne. (nawet w fiszkach serwisowych oraz wydruku z wyceną jaką dostałem w serwisie podają w to miejsce łożysko 63/22 UU. Które jest o 1mm węższe niż to oryginalne NTN) Dlaczego? Nie wiem.

Zakupiłem komplet NSK 2x 62042RS c3 oraz 1x 63/22 c3 (razem ok 80zł)
Do tego zestaw uszczelniaczy. Niestety w normalnym obiegu można kupić uszczelniacze "grubości" 7mm a nie 7,5 Ale generalnie te 0.5mm nic nie zmienia. Natomiast ciekawe jest to że w oryginałach wargi uszczelniające są obie skierowane na zewnątrz oraz nie ma od wewnątrz sprężynki. (widać różnice na zdjęciach)

Sprawa 2. Pojawiały się informacje o tym że za oceanem ludziska wybijając łożyska urywali gniazdo w czasie wybijania łożyska od strony hamulca.
Moim zdaniem są dwa powody tego zjawiska. Po pierwsze gniazdo to ma cienkie ścianki(po drugiej stronie jest znacznie więcej „mięsa”). Po drugie łożysko od strony tarczy hamulcowej zazwyczaj jako pierwsze siada. A siada dlatego że dostaje się tam woda przez wytarte uszczelniacze oraz brak kołnierza tulejki co przy myciu motocykla Karcherem pięknie je „nawadnia”. Od nowości uszczelniacze są raczej skąpo smarowane dlatego woda i ruda szaleją na tył łożysku w najlepsze. Skorodowane łożysko będzie się zacierało w gnieździe i przy odpowiedniej sile oraz cierpliwości oprawcy poddaje się gniazdo zamiast wysuwać łożysko. (ilość rudej widać na zdjęciu oraz to jakiego koloru jest w nim smar a jaki jest w łożysku nieuszkodzonym)

Dlatego ja najpierw wyczyściłem łożysko z korozji za pomocą ostrego skrobaka miotełki mosiężnej od dremela oraz wd40. Zajęło mi to dobre pół godziny. Następnie wybiłem łożysko piasty od strony zabieraka a łożysko od strony tarczy wyprasowałem za pomocą pręta gwintowanego m14, kilku podkładek i nakrętek. Od czoła dałem wybite wcześniej łożysko zabieraka które pasuje tam idealnie i dokręcając nakrętkę zapartą o łożysko wykręcałem je bez możliwości urwania gniazda. Ostatni odcinak trzeba już wybić młotkiem (mam nadzieje że napisałem to dość jasno). Proces trwał 5min i jak ktoś nie ma pręta i nakrętek to wyda dodatkowo 20-25zł. Moim zdaniem lepiej poświęcić kilka złoty i zrobić wycieczkę do castoramy niż kupować nową piastę. Można też wyprasować łożysko ale trzeba mieć wystarczająco dużą prasę uważać żeby nie uszkodzić koła fonicznego.

Cała reszta montażu oraz operacja nabijania nowych łożysk przebiegała bez cudowania(łożyska dałem do zamrażarki na kilka godzin, można też lekko podgrzać piastę). Nabijałem za pomocą starego łożyska a to większe za pomocą zatoczonej na wymiar bieżni łożyska samochodowego. Łożysko zabieraka jest o 1mm węższe ale nigdzie nie znalazłem informacji aby ktoś wkładał o 1mm szerszą tuleję od strony zębatki albo dawał podkładkę. Jedynie uszczelniacz wejdzie głębiej(spokojnie wszedł by tam uszczelniacz o szerokości 8-10mm).
Pod uszczelniacze napakowałem, grubo, smaru do uszczelniania śrub w łodziach, AquaSlip. Od jakiegoś czasu stosuje go w KTM-ie gdzie tuleje dostają rowków po 200km i szczelności nie ma tam żadnej. Przy każdym zdjęciu kół wybieram stary smar i pakuje porcje świeżego i pomimo topienia motocykla po poligonach i myciu myjką łożyska nigdy nie skorodowały. Trzeba pamiętać że przy założeniu tulejek należy wszystko na zewnątrz dobrze wytrzeć a najlepiej odtłuścić.

Co do tulejek to można zamówić w https://www.3dmoto.pl wykonane z twardej kwasówki lub zakupić w https://enduroparts.com.pl/tuleje-kol-crf1000

Mam nadzieje że komuś to pomoże w wymianie łożysk. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi i spostrzeżenia to chętnie wysłucham.
Pozdrawiam
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 269790132_987659055159066_2974214888408994501_n.jpg (59.1 KB, 19 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 268181653_444782013774038_8052850049606377207_n.jpg (46.1 KB, 19 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 268371554_434470564798196_6939226593622221711_n.jpg (52.5 KB, 19 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 269080190_333856221620481_1758378444864018608_n.jpg (50.6 KB, 17 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 268430078_2692457874390462_5688361419365467032_n.jpg (54.3 KB, 18 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 269711049_316452056999556_7768152137680402484_n.jpg (91.4 KB, 18 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 268551806_682927879534733_1719767716891570759_n.jpg (58.6 KB, 20 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 269604401_868549717144129_4150061411655686740_n.jpg (61.2 KB, 20 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 269241614_1338381973271948_8326591811482657820_n.jpg (68.7 KB, 20 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 269462775_590505015374950_1873878565507725425_n.jpg (50.1 KB, 19 wyświetleń)
SonnyCanisLupus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Łozyska kół i uszcelniaczy do 03 majo Hamulce, kola, opony 24 29.07.2019 10:23
Łożyska kół 7Greg Regularne czynności serwisowe 153 22.08.2018 13:22
Łożyska ural2 Silnik, sprzęgło, skrzynia 3 17.02.2016 21:10
łożyska kół Mroq Hamulce, kola, opony 19 18.09.2008 18:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.