|
Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
05.07.2009, 02:10 | #1 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
Termostat - tym razem nie o korkach i grzaniu
Rozebrałem dzisiaj po glebie AT trochę.
Pod młotek poszły chłodnice. Pomijam fakt, ze po pustyni mało przypominają afrykańskie chłodnice, ale nie w tym rzecz. Już wcześniej miałem z tym kłopot, że temperatura mi mocno wzrastała. Czujnik wymieniłem wkręcany w chłodnicę więc teraz pod młotek termostat. Wykręciłem wszystko, termostat wygląda jak nowy, ale jeszzce nie testowałem go w "czajniku". Nie mniej uwagę moją zwróciło co innego - osad/syf/gluty na rurach w obudowie termostatu. Przepraszam za jakość zdjęć, ale komórka ... Tak to wygląda mniej więcej. Przypomina roztopione coś z ... piaskiem czy czymś takim. W samej obudowie termostatu to pestka, ale jakoś nie chcę nawet myśleć, że takie gówno mogę mieć w bloku. Dochodzę w końcu do sedna. 1. Czym to gówno można usunąć jeśli okaże się, że w bloku też takie coś zalega? 2. Czym generalnie sprawdzić w 100% sprawność układu chłodzenia? 3. Czy taki syf jeśli puści - zakładam, że będzie można jakąś chemię bezpieczną dla gum użyć - to może zaszkodzić pompie wody? Dzięki z góry za wskazówki.
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
05.07.2009, 12:00 | #2 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,330
Motocykl: CZ 350/XL 600
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 5 godz 21 min 38 s
|
A nie bedzie to jakiś magiczny proszek co miał kiedyś uszczelniać chłodnice?
__________________
Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV |
05.07.2009, 12:18 | #3 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Mi tez wygląda na jakiś uszczelniacz do chłodnic ,albo kiedyś ktoś pomieszał płyny chłodzące i jeździł na takiej żrące zważonej mazi
|
05.07.2009, 14:15 | #4 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
obudowa termostatu w dodatku na loctite była złożona ... dziwne, bo uszczelka jest ok.
Powiedzcie lepiej co z tym zrobić ... bo lekko mnie to przeraziło. Wymienię termostat i sprawdzę jak mi radził Voytas, czy pompa ma swoją prawidłową drożność i wydajność, ale spokoju mi nie daje ten syf ...
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
05.07.2009, 14:21 | #5 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
Przy mieszaniu różnych płynów może dojść do sytuacji osadzania się osadu:
"Inhibitory korozji zawarte w różnych płynach mogą również wchodzić w reakcje chemiczne ze sobą tworząc osady obniżające skuteczność odprowadzania ciepła z silnika." Może na początek sprawdz na czystej wodzie ze szlaucha drożność wszystkich części. Co du usunięcia osadu to nie wiem jakie teraz środki się stosuje. Kiedyś chłodnice się kwasem z akumulatora czyściło, ale to z "braku laku" no i w pojazdach typu fiat kant, żuk itp Teraz stosuje się preparaty takie jak : Valvoline Radiator Flush Ja bym poskładał do kupy wszystko bez termostatu, użył takiego środka i obserwował temperature, po jakimś lataniu spuściłbym to wszystko i od nowa (jeżeli zauważysz że płyn/woda z dodatkiem jest brudna to znaczy że działa. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 20.02.2013 o 10:49 |
05.07.2009, 14:26 | #6 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
o widzisz, to już mamy jakieś solucje na ten temat.
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
05.07.2009, 14:30 | #7 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
Jeszcze bym zapomniał, większość tego typu preparatów należy wlewać do chłodnicy a nie do zbiorniczka wyrównawczego ! (wg producenta)
Wyjęcie termostatu spowoduje pchanie płynu od początku (już na zimnym silniku) przez chłodnice. |
05.07.2009, 14:34 | #8 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
Mnie tak chodzi po głowie, aby zrobić układ chłodzenia do czyszczenia tego z dodatkowym obiegiem filtrującym - pare butelek/duzych słoików z filtrem jakimś - siateczka stalowa - aby przepompowało pare razy taki układ aż do zaniknięcia syfów. Dobre to będzie?
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
05.07.2009, 14:47 | #9 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
To użyj najpierw bieżącej wody prosto w pompe , niech leci syf w kanałzapal moto i tak chwile niech pochodzi na wodzie bieżącej.
Filtry chcesz włączyć w obieg? Nie wiem co z oporem. |
05.07.2009, 15:01 | #10 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
układ planuje zrobić tak na pare "osadników" najpierw, gąbka za duży opór będzie stawiała poza tym nie wiem, czy wytrzyma temperature. Płyn jak zlałem (za wiele go nie było) był czyściutki, nic a nic syfu, nawet mętny nie był, nie zmienia to jednak faktu, że jak zobaczyłem ten syf to mnie lekko odrzuciło.
Tak czy inaczej mam wentylator do wymiany i chłodnice prawdopodobnie, ale to już planowane było wcześniej, że nowe chłodnice przyjdą. Upatrzyłem sobie takie od CRF450 akcesoryjne powiększone, powierznia jest niemal identyczna z tymi w AT. Dodatkowym atutem jest fakt, że są węższe i dłuższe. Będę mógł założyć też na nie stelaże jak do KTM chroniące chłodnice, o takie: i jakieś jeszcze wzmocnienie dodatkowe. Listki crossowe (osłony plastikowe) też już wówczas będą założone, więc powinno być lepiej niż w standardzie, ale to wszystko potem, narazie musze sprawdzić drożność i wydajność układu
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zjedzony termostat. | Mat | Układ chlodzenia | 19 | 15.09.2019 21:38 |
Termostat od Transalpa | Klepo | Układ chlodzenia | 2 | 15.09.2011 01:14 |
grzeje się w korkach | mad_leaf | Układ chlodzenia | 35 | 02.11.2009 11:09 |
Gaśnie w korkach - pompa? | 07 A-gent | Uklad paliwowy i wydechowy | 11 | 09.07.2009 12:39 |