Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.01.2020, 09:56   #61
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 9 min 16 s
Domyślnie

Mam chwilę na małe podsumowanie.
Silnik poskładany i przetestowany w trasie.
Wszystko jest Ok. Chodzi pięknie i cicho.
Co było powodem stuków?
Możliwości są dwie:
1) zapchany w 2/3 smok pompy oleju - nie było ciśnienia na wałki i stukało. Wychwyciłem to natychmiast i motocykl nie jeździł stukający więc nic więcej się nie stało.
2) przestawiona zębatka pod koszem sprzęgłowym.

Tak czy inaczej po weryfikacji silnik jest ok.
Wstawiam zdjęcia i smoka - był zawalony bardziej niż na tym zdjęciu, ale przed wykonaniem fotki dużo syfu odpadło od smoka oraz zdjęcie zębatki pod koszem.
Dla potomnych - dojście do smoka pompy oleju jest od strony sprzęgła, więc gdy będziecie ściągać kosz to wyczyśćcie smok kosza ... można tam palcem dojść.

https://youtu.be/50OrpUDHNtA

Dzisiaj jakieś podsumowanie zrobię.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 82897919_753428148513629_1334675870509432832_n.jpg (897.0 KB, 39 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 82830645_136294704040208_2949708046252638208_n.jpg (864.8 KB, 35 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 83527353_529923151213208_6878358122742677504_n.jpg (94.2 KB, 48 wyświetleń)
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline  
Stary 30.01.2020, 10:11   #62
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,665
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 4 godz 11 min 46 s
Domyślnie

Co to jest za syf na smoku? Resztki uszczelek? Silikon, którym zastępowano uszczelki?
Zasyfiały olej przerwał filtr i to jego pozostałości?
Masz pomysł skąd to się wzięło?
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
CzarnyEZG jest offline  
Stary 30.01.2020, 12:28   #63
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Jak smok był zawalony, ale lampka ciśnienia oleju nie swieciła się to jak mogło nie być smarowania?

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline  
Stary 30.01.2020, 13:02   #64
Bekas


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Warka
Posty: 103
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Bekas jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 17 godz 16 min 53 s
Domyślnie

Nigdy nie ufaj lampką do końca
Bekas jest offline  
Stary 30.01.2020, 13:50   #65
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 9 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał CzarnyCzarownik Zobacz post
Jak smok był zawalony, ale lampka ciśnienia oleju nie swieciła się to jak mogło nie być smarowania?

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
Cytat:
Napisał Bekas Zobacz post
Nigdy nie ufaj lampką do końca
Podobno, w AT, gdy zaświeci się lampka oleju to już kaplica (są na FAT takie zdarzenia opisane).

A teraz na koniec czas na jakieś podsumowanie, żeby można było zamknąć wątek.
Silnik został rozłożony na części pierwsze.
Wszystko zostało profesjonalnie pomierzone i zweryfikowane z limitami serwisowymi. W sumie wszytsko się w limitach mieściło, ale trochę wymieniono:)
Nowe całkowicie (ASO) elementy tego silnika:
- panewki korbowodowe,
- wszystkie łożyska i uszczelniacze,
- uszczelki pompy itd.,
- wałek zdawczy,
- uszczelniacze zaworowe,
- łańcuchy rozrządu,
- kosz sprzęgłowy,
- łańcuch pompy oleju,
- tarcze sprzęgłowe,
- regeneracja głowic,
- sworznie tłoków.
- serwis kiwaczki, wahacza itd… wyczyszczenie i przesmarowanie – stan bdb,
- serwis gaźników,
- serwis instalacji zegarów.
Pomijam wcześniejszy serwis zawiasu, wymianę łożysk w kołach, wymianę reglera i wiele, wiele innych...

Afryka będzie latać dalej.
Kilka zdjęć na koniec.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 83268942_493161104726480_5506204543702007808_n.jpg (299.4 KB, 31 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 82144977_1519992674829048_1544543327100076032_n.jpg (78.9 KB, 33 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 82830626_386889975509772_2987915542741909504_n.jpg (35.8 KB, 315 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 84008475_624951821642814_5754094765943554048_n.jpg (36.2 KB, 314 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 84339758_158896278742900_7674975243621892096_n.jpg (46.3 KB, 314 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 82983144_1036981203344330_5510721792735444992_n.jpg (481.3 KB, 33 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 83016909_627985344620269_5679552885512208384_n.jpg (398.5 KB, 32 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 82139268_484991495494397_8448536078113046528_n.jpg (536.6 KB, 36 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 20170804_174928.jpg (434.5 KB, 37 wyświetleń)
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline  
Stary 30.01.2020, 14:09   #66
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Ja bym jednak ufał
Zawsze widzisz, że lampka się pali na zgaszonym silniku (brak ciśnienia), po wymianie oleju dopiero po kilku sekundach się zapala (muszi pozbyć się powietrza z magistrali i nabić ciśnienie). Dzięki temu wiesz, że czujnik ciśnienia jako tako działa i jakieś ciśnienie oleju w układzie jest.

Ta teoria z przesuniętą zębatką też mi średnio pasuje. Takie 2 zębatki na sprężynie to nie jest normalny sposób na kasowanie luzu w przekładniach zębatych?
Aczkolwoek nie wiem, po co tam coś takiego może być.

-----------

Pewnie co do lampki nikt się nie przyzna. Ja raz wypaliłem ponad 1l oleju, rano lampka mi się zapaliła i migała na zakrętach. Był upał, jazda praktycznje tylko na jedynce, wentylator pracował cały czas. No i łykło tyle, że byłem w szoku. Dolałem olej tego poranka, potem dokupiłem jeszcze bo 1l to było za mało. Moto chodziło bez problemów. Teraz nowy wlaściciel przejechał Islandię i nie brało oleju. Silnik nie wydawał dziwnych dźwięków.
Po co producent daje lampkę ciśnienia oleju zapobiegającą zatarciu silnika która nie działa? To musi działać. Ta lampka zapala się tak naprawdę przy niskim ciśnieniu oleju, a nie jego braku.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures

Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 30.01.2020 o 14:18
CzarnyCzarownik jest offline  
Stary 30.01.2020, 17:22   #67
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 9 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał CzarnyCzarownik Zobacz post
Ja bym jednak ufał
Zawsze widzisz, że lampka się pali na zgaszonym silniku (brak ciśnienia), po wymianie oleju dopiero po kilku sekundach się zapala (muszi pozbyć się powietrza z magistrali i nabić ciśnienie). Dzięki temu wiesz, że czujnik ciśnienia jako tako działa i jakieś ciśnienie oleju w układzie jest.

Ta teoria z przesuniętą zębatką też mi średnio pasuje. Takie 2 zębatki na sprężynie to nie jest normalny sposób na kasowanie luzu w przekładniach zębatych?
Aczkolwoek nie wiem, po co tam coś takiego może być.

-----------

Pewnie co do lampki nikt się nie przyzna. Ja raz wypaliłem ponad 1l oleju, rano lampka mi się zapaliła i migała na zakrętach. Był upał, jazda praktycznje tylko na jedynce, wentylator pracował cały czas. No i łykło tyle, że byłem w szoku. Dolałem olej tego poranka, potem dokupiłem jeszcze bo 1l to było za mało. Moto chodziło bez problemów. Teraz nowy wlaściciel przejechał Islandię i nie brało oleju. Silnik nie wydawał dziwnych dźwięków.
Po co producent daje lampkę ciśnienia oleju zapobiegającą zatarciu silnika która nie działa? To musi działać. Ta lampka zapala się tak naprawdę przy niskim ciśnieniu oleju, a nie jego braku.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
CzarnyCzarownik - coś się nie zrozumieliśmy. Piszę, że jak lampka zaczyna się świecić to już często po ptakach. Czyli to chyba lepiej być bardziej ostrożnym niż polegać tylko na wskazaniach lampki...

Apropos przyznawania się - co w tym przypadku jest nie w temacie -
"Pewnie co do lampki nikt się nie przyzna. Ja raz wypaliłem ponad 1l oleju, rano lampka mi się zapaliła i migała na zakrętach" - to chyba jest tu zaprzeczenie teorii ze zdania nr 1 w zdaniu nr 2.:))
Pozdr
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline  
Stary 30.01.2020, 17:26   #68
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 4,973
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 dzień 21 godz 28 min 8 s
Domyślnie

Mallory piękne zdjęcia tego Twojego serducha!
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline  
Stary 30.01.2020, 21:18   #69
Cassini


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 301
Motocykl: RD07a
Cassini jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s
Domyślnie

O której zębatce piszesz ? o tej dwuczęściowej ? Ona tak ma być to element kasowania luzu międzyzębnego aby para zębna działała ciszej.
AD1. Po zdjęciach panewek nie widać aby były braki smarowania czy przerwania filmu smarnego czyli zaniku ciśnienia. Wtedy panewki wyglądają inaczej.
Cassini jest offline  
Stary 30.01.2020, 21:21   #70
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 9 min 16 s
Domyślnie

I jeszcze jedno sprawa, której można się w sumie domyślić.
Motocykl już nie jest na sprzedaż więc temat do zamknięcia lub usunięcia.
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline  
Zamknięty Temat

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
wrzucenie silnika w rame rd07 ostach Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 29.05.2010 15:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.