|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
11.05.2020, 22:08 | #51 |
Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Przeworsk
Posty: 100
Motocykl: RD07
Online: 2 dni 16 godz 57 min 47 s
|
Witam. Podepnę się bo bardzo podobna sytuacja wystąpiła u mnie. W zimie zrobiłem dość sporo przy elektryce. To moja branża więc pobawiłem się sporo. Większość złączy nowych. Połączenie alternatora z regulatorem zrobiłem na złączu MT60 z mocnymi stykami. Regulator wymieniał poprzednik. Wsadzony jest Borg bodajże. Ja dorobiłem wentylator włączany po stacyjce przekaźnikiem i dołożyłem woltomierz przy zegarach. Wszystko śmigało jak ta lala. Wartość napięcia na światłach mijania to zawsze było 14,0 do 14,2V. Na drogowych prawie tak samo.
Wczoraj taka sytuacja: zrobiłem z 80km, moto postało troszkę i po ruszeniu dalej po kilku km napięcie na woltomierzu spadło z 14 na 12,8V. Przełączyłem światła z mijania na postojowki tylko i napiecie wróciło na 14,2V tak dojechalem do domu ze 20km. Postał pół godz. przejechałem sie po mieście i wszystko ok. Odstawiłem do garażu. Dzisiaj sytuacja powtórzyła się jak jechałem zatankować. Po 3km napięcie spadło do ok. 12.7. Po wyłączeniu mijania wróciło na 14. Rezystancje sprawdzone, złącza przeglądnięte. Masowania mam w kilku miejscach więc też ok. Jutro porobię dokładniejsze pomiary łącznie z oscyloskopem i zobaczę. Jak ma ktoś jakieś sugestie chętnie skorzystam. Może się mylę ale korci mnie żeby usunąć tą masę która pokrywa elektronikę regulatora bo może jakieś zimne luty się porobiły i po nagrzaniu tracą styki. |
12.05.2020, 21:59 | #52 |
Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Przeworsk
Posty: 100
Motocykl: RD07
Online: 2 dni 16 godz 57 min 47 s
|
Okazało się, że mam przegrzany regulator napięcia.
W regulatorach przed '92 regulator miał dodatkowo czarny przewód. Mam dostęp do takiego regulatora ale zastanawiam się czy mogę do prób podłączyć taki regulator do swojej rd07 '95 gdzie regulator nie ma już tego przewodu? Ze schematu wygląda na to, że nawet gdybym go zostawił wolny to regulator powinien działać. Robił ktoś już takie podmianki? |
12.05.2020, 22:39 | #53 |
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 849
Motocykl: TA
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 15 godz 3 min 27 s
|
Nie pamiętam ale to przewód sprawdzający napięcie i musi być podpięty pod +
Gdy jest nie podłączony będzie za wysokie napięcie. |
12.05.2020, 22:56 | #54 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 360
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 4 dni 14 godz 18 min 57 s
|
Wg schematu jest podłączony do bezpiecznika od świateł i sygnału.
|
12.05.2020, 23:45 | #55 |
Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Hornówek
Posty: 85
Motocykl: RD07a
Przebieg: 72 000
Online: 4 dni 3 godz 57 min 41 s
|
Jak na razie problem rozwiązałem wyłączając jedną żarówkę , zamontowałem też woltomierz . W ostatni weekend zrobiłem 700 km i wszystko działa. A napięcie na aku w spoczynku utrzymuje się na poziomie 12,6 V
|
13.05.2020, 00:00 | #56 |
Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Przeworsk
Posty: 100
Motocykl: RD07
Online: 2 dni 16 godz 57 min 47 s
|
Ja też rozwiązywałem problem wyłączając światła ale chyba nie o to chodzi. Rezystancje na zaciskach regulatora były dość mocno odjechane od serwisowki dlatego zdecydowałem się wydłubać masę pokrywającą elektronikę. Przewody zalane w tej masie były dość mocno przygrzane.
Korci mnie żeby zrobić regulator ale czasu wiecznie brak. Pewnie kupię, a drugi może uda mi się zrobić na zapas. |
13.05.2020, 07:10 | #57 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 360
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 4 dni 14 godz 18 min 57 s
|
Ja czekam na dostawę od Sławka z Rzeszowa. Ponoć super.
|
13.05.2020, 12:59 | #58 |
Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Przeworsk
Posty: 100
Motocykl: RD07
Online: 2 dni 16 godz 57 min 47 s
|
Też będę u niego zamawiał bo znajomy ma i lata już jakiś czas.
Tym bardziej, że do Rzeszowa mam rzut beretem |
13.05.2020, 16:18 | #59 |
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Kerry :-)) Ireland
Posty: 487
Motocykl: RD07a
Przebieg: 61.000
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 7 godz 42 min 59 s
|
|
13.05.2020, 16:50 | #60 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
Ja mam taki rzemieślniczy od kogoś z forum. Działa ale napięcie strasznie skacze, pulsuje o ok 2v. Kupiłem Tourmaxa i będę zmieniał. Warto się zainteresować czy ten z Rzeszowa działa prawidłowo. Jak instalacja jest dobra i akumulator sprawny to nie trzeba kombinować.
__________________
:O |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
ładowanie usb | ofca234 | Wszystko dla Afryki | 10 | 07.12.2017 15:09 |
Rd03 słabe ładowanie | Widmo80 | Układ elektryczny i zapłonowy | 21 | 13.10.2017 22:24 |
Niskie ładowanie. | Zet Johny | Układ elektryczny i zapłonowy | 29 | 01.08.2014 14:10 |
odpalanie moto na zalaczonych swiatłach. | solo1972 | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 07.06.2011 13:48 |
Obroty a ładowanie | Michal | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 04.11.2010 00:35 |