Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.05.2020, 10:57   #81
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,346
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 3 dni 2 godz 29 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
Niestety nie mam żadnych symboli nabitych, więc nie odczytam z regulatora. Może ktoś wie.
Oryginały tyrystorowe miały symbol SH-538 i dodatkowa literka na końcu np. w RD03 był SH-538A natomiast w RD07 SH-538D.

Nowe reglery robione dla HONDY na tranzystorach MOSFET mozna bez problemu zastosować z nowszych modeli motocykli tylko najlepiej poszukać taki, ktory ma kable z wtyczką tak jak oryginał (oczywiście wtyczka nie pasuje ale to nie problem) a nie gniazdo w reglerze bo to trzeba lutować i jest trudniej niż polutowac kable albo dac jakąkolwiek inną wtyczkę.

Zazwyczaj winą awarii nie jest sam regler tylko zaniedbana instalacja wiec zanim się wsadzi nowy regler trzeba zrobić porządek w instalacji bo tak to szybko i nowy szlag trafi.

P.S. polecanie reglera, który przy wyższych obrotach daje 16-17V to dla mnie jakiś żart, bo takie napiecie jest już szkodliwe dla aku (gotuje go)
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.05.2020, 00:52   #82
Mavtm


Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Przeworsk
Posty: 100
Motocykl: RD07
Mavtm jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Mój regulator miał oznaczenie B538-D-13 firmy borg. Instalację mam praktycznie całą przegladniętą, a newralgiczne miejsca poprawione. Poczekam na regulator i porobię próby łącznie z pomiarami oscyloskopem. Zobaczymy co i jak.
Mavtm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.05.2020, 17:32   #83
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 360
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 14 godz 23 min 51 s
Domyślnie

Wczoraj odebrałem regler z Rzeszowa i dzisiaj już zamontowany. Złącze okrągłe (zielono-czerwone) przelutowałem bo było jak nowe. Kostka przewodów żółtych oczywiście przegrzana co było pewnie powodem uszkodzenia starego regulatora. Napięcie bez reflektorów zatrzymuje się na 14,3V , a po włączeniu reflektorów (dwie żarówki) oraz grzanetek przy 3000obr. utrzymuje się na 13,8V. Żadnych pulsacji napięcia na voltomierzu czy też na żarówkach nie zauważyłem przy całym zakresie obrotów. Temperatura przez ok 5 minut w ogóle nie wzrosła. Jest po prostu zimny.
kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2020, 01:35   #84
Mavtm


Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Przeworsk
Posty: 100
Motocykl: RD07
Mavtm jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Super. Mój dotrze jutro :-)
Weekend przejeździłem na regulatorze kolegi. Zrobiłem z 200 km a napięcie jakie utrzymywał ten regulator to 13.5V, a na wyższych obrotach to nawet 13.2V
Mimo to żadnych problemów. Dodam, że ten regulator jest od rd04. Ale czarny przewód kontrolujący podpiąłem pod zasilanie wentylatora, który mam do chłodzenia regulatora bo tam było najbliżej. Jutro zapodam nowy. Światła nowe, regulator nowy - mam nadzieję że więcej wymian przez jakiś czas nie będzie :-)
Mavtm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2020, 08:40   #85
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

Super. Pamiętajcie tylko o akumulatorze bo to on w razie zużycia robi sporo trzody.
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2020, 09:02   #86
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

13.2 to nieco za mało , będzie na lekkim głodzie.
13.8 to takie minimum , a idealnie ok 14,3 a max 14.6.
Na jachcie mam ładowanie z silnika zaburtowego przez prosty regulator ( koszt kilka zł) wprawdzie zestaw iskrownikowy przy max obr podaje ponad 15V ale przy normalnym płynięciu podaje ok 14V . Biorąc pod uwagę sporadyczne używanie silnika , żagle to podstawa , i 100Ah akumulator chwilowe podniesienie napięcia nic mu nie zrobi.
Małe akumulatorki motocyklowe są narażone bardziej na podwyższone napięcie.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2020, 14:57   #87
Mavtm


Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Przeworsk
Posty: 100
Motocykl: RD07
Mavtm jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 57 min 47 s
Domyślnie

No właśnie o to chodzi. Aku w moto ma niewielką pojemność. Zakładając z grubsza, że zalecany prąd ładowania akumulatora kwasowo-olowiowego to około 0.1 pojemności akumulatora to 13.5V na zaciskach aku podczas jazdy wcale nie jest mało. Wszystko oczywiście zależy od kondycji akumulatora i to on w dużej mierze decyduje ile prądu pobierze na ładowanie. Dzisiaj zamontuję regulator od Sławka. Porobię pomiary na czasie, łącznie z prądami bo samo napięcie nie mówi wszystkiego.
Mavtm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2020, 22:23   #88
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Nie mało ale ledwie podstawowo.
Do 10% to dotyczy ładowania prostownikowego i to liczone w amperach kiedy żaden odbiornik nie jest podłączony pod akumulator a ma na celu powolne wpompowanie prądu w płyty.
A w temacie mówimy o napięciu.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2020, 00:05   #89
Mavtm


Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Przeworsk
Posty: 100
Motocykl: RD07
Mavtm jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Zgoda. Ale wartość prądu ładowania aku jest tym mniejsza im wyższe jest jego napięcie, tzn. im bardziej jest naładowany. Jutro pobawię się pomiarami. Tak z ciekawości. Póki co napięcie na akumulatorze z nowym regulatorem podobne jak u kdf. 13.8 przy włączonych wszystkich światłach (mijania + drogowe). Grzałek nie mam. Jest dobrze nie ma co psuć:-)
Mavtm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2020, 00:44   #90
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 42 min 27 s
Domyślnie

Hm.......
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg V.JPG (21.7 KB, 18 wyświetleń)
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
ładowanie usb ofca234 Wszystko dla Afryki 10 07.12.2017 15:09
Rd03 słabe ładowanie Widmo80 Układ elektryczny i zapłonowy 21 13.10.2017 22:24
Niskie ładowanie. Zet Johny Układ elektryczny i zapłonowy 29 01.08.2014 14:10
odpalanie moto na zalaczonych swiatłach. solo1972 Układ elektryczny i zapłonowy 17 07.06.2011 13:48
Obroty a ładowanie Michal Układ elektryczny i zapłonowy 17 04.11.2010 00:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.