19.07.2020, 14:53 | #151 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
W jaki sposób wywalenie sondy lambda pomaga silnikowi ... to jest bez sensu?
Sonda lambda pomaga regulować skład mieszanki, najwięcej pomaga przy nagłych zmianach pozycji manetki aby silnik pracował zawsze w optymalnych warunkach. Może bez sondy silnik łapie doła na krzywej mocy/momentu a dopiero jak się bardziej rozkreci to nagle moc/moment wraca i przez to czuć "super wzrost mocy i polepszenie osiagów" ... a tak naprawdę to agrotuning. Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
19.07.2020, 15:14 | #152 |
Ja wole jakby oddawał równo w całym zakresie, ale mysle ze na 10 tys. się nie odważę , może 10 lat temu.
Natomiast wracając do samego moto -W korkach bestia jest stabilniejsza niż Afryka i silnik na wolnych obrotach pracuje równiej, w Afryce było coś jak dół i zryw a tu stabilnie.Za to perzy jazdach rzędu 20 km/h nawet przez goretexu smaży . - Pozycja za kierownica jest bardziej z przodu w porównaniu z Afryka, jakoś lepiej idzie w łuku , pewnie to opony ale w Afryce mało było widać co koło koła się dzieje, na stojąco też wymusza ze trzeba mocno bak ściskać w przedniej części , natomiast po naklejeniu naklejek Ala Carbon na bak, kolana lepiej przylegają . - Na bestii nie czuć prędkości , a wiadomo rozpędzić się na niej bardzo łatwo , ale hamuje jak cala reszta , trzeba mieć to z tylu głowy. -Z każdym km dotarcia wszystko zaczyna coraz lepiej trybić, zwłaszcza QS poezja. - 6 tka to raczej nadbieg na autostradę , wszystko rozgrywa się od 1 do 5, trochę wyższe obroty trzeba trzymać na każdym biegu, najlepiej jest od 4 tys. w górę . |
|
19.07.2020, 16:20 | #153 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
|
19.07.2020, 19:42 | #154 |
No to zostało 500 km i przegląd , ale zarąbiasty motocykl, idzie jak po sznurku
|
|
19.07.2020, 23:49 | #155 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
|
Cytat:
Sonda najbardziej psuje efekt właśnie przy nagłych operacjach gazem. Sposobów na tuning jest wiele, generalnie po prawidłowo wykonanej operacji motocykl dużo lepiej reaguje na gaz i do tego mniej spala paliwa przy delikatnym obchodzeniu się z gazem, generalnie same zalety jedyna wada to dodatkowe koszty. Przy Euro 5 zazwyczaj są już to sondy szerokopasmowe i wywalanie ich raczej nie jest koniczne wystarczy modyfikacja softu i sonda nadal może pracować co jest zaletą bo mamy ciągłą kontrolę nad optymalną mieszanką. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 19.07.2020 o 23:59 |
|
20.07.2020, 00:44 | #156 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Mam auto fabrycznie bez katalizatora (94r celica vi) ... a z sondą. Jaki to ma sens?
Jakoś nie czuję się przekonany do tjuningu w postaci wywalania sondy. Pytanie jak moto będzie działać na poziomie morza albo po wjechaniu na kilka tys. metrów? Zaleta wtrysku czyli samoregulacja mieszanki tutaj znika. Obstawiam, że moto będzie strzelać fochy, jak mechaniczny gaźnik przy drastycznych różnicach ciśnienia powietrza i temperatury. Piszę czysto teoretycznie. Nie mam ani kata ani moto z wtryskiem. Chwilę się tym interesowałem jak to działa i czy da się samemu zrobić Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
20.07.2020, 21:50 | #157 |
Mam beciaka na wtrysku. Kupilem od włoskiego dealera po 80 mth. Ma wydalony katalizator, sondę ale ponoć oryginalny soft i mapy. W kwitach ma 9 kW a idzie jak wściekły. Pali zimą i latem, nie kaprysi do jakiś 2200 mnpm (wyżej na nim nie bylem), pali +/- standardowe 5-6 ltr/100.
Czyli można? Można i pewnie ma to sens, ofc abstrahując od weldunerszmalcung czy jak to się tam pisze. Pozdr rr
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
|
21.07.2020, 00:11 | #158 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
MĂĽ to sens bo po wywaleniu komp nie opcina dawki ze względu na ekologię, moto błyskawicznie reaguje na gaz. Dodatkowo masz jeden newralgiczny podzespół mniej który może uniemożliwić jazdę w razie awarii. Nie jest to agrotuning.
|
21.07.2020, 06:18 | #159 |
Kurcze mnie błyskawicznie z sonda lambda wystarcza hehe, nie wiem co bym jeszcze zrobił z bardziej dynamicznie.
Narazie zamówiłem rurę z kondonem i zobaczymy jak to poprawi sytuacje termiczną |
|
21.07.2020, 11:34 | #160 | |
Cytat:
Mam rurę izolowaną, deflektory pod siedzeniem, deflektor wentylatora. Do tego koc termiczny pod siedzeniem i kanapę podniesioną o jakieś 3 cm, a najlepszy efekt i tak daje siatka na siedzenie za kilka $
__________________
Pozdrawiam Michał |
||
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wady i zalety Big Twins od KTM-a 1090/1190/1290 | Dubel | KTM | 1101 | 15.06.2024 16:13 |