|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
15.08.2009, 02:37 | #11 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Luboń & New Ross
Posty: 83
Motocykl: RD03
Przebieg: 77777
Online: 19 godz 39 min 42 s
|
Witam! Rozliczam się dzisiaj z zaległych spraw, więc wypada mi, też dodac tu kilka słów. Wałek zdawczy ostatecznie uszczelniłem. Wymieniłem jednak po drodze kilka simeringów. Pierwszy nie orginalny, ciekł. Po zamianie na made by honda, nie ciekł, ale krótko. Wałek niestety był już zużyty w miejscu zetknięcia z uszczelniaczem. Na oko nie wyglądał. Udało mi się znaleść uszczelniacz ze średnicą wewnętrzną o 1 mm mniejszą, kompletnie nie wypaliło. Ostatecznie trafnym rozwiązaniem okazało się zastosowanie uszczelniacza o wymiarach 25x45x10 (orginał 25x45x7), czyli nieco grubszego. Uszczelniacz pracuje teraz na zdrowej części wałka. Zamieniłem też sprężynke na nieco ciaśniejszą. To już tak w odruchu paniki, ale wydaje mi się, że niepotrzebnie. Spotkałem się też z opinią, że taki manewr przyspiesza zużycie wałka. No ale jak już założyłem i nie leci, to boje się dotykać!!
__________________
Mruczy jak kotka, ryczy jak lwica, moja africa! |
20.03.2014, 21:29 | #12 |
Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: Częstochowa
Posty: 88
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 54 min 48 s
|
Odkopuję. Trochę dziś pohulałem i ku memu zdziwieniu u kumpla na kostce pojawiła się plamka pod afryką. Nie dało mi to spokoju i odrazu pocisnąłem do domu i rozebrałem motura. Oto co ukazało się moim okom:
Wiadomo simering do wymiany. Pytania: 1.Gdzie i jaki kupić? To że 28x45x7 wiem tylko w zwykłym sklepie czy orginał? A może szerszy 28x45x10 bo chyba takie są? 2.Czy wydłubię go tak poprostu i wepchnę nowy? Trochę wydaje się to banalne. 3. Może odrazu wymienić ten od biegów? Jakie jest jego oznaczenie? 4.Czy nie uważacie, że 20w50 pełny syntetyk to nie za żadki olej na leciwą afre? Swoją drogą fajny se mam wałek, co nie? Pozdro. |
20.03.2014, 21:33 | #13 |
Łowcy z Łopola
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: O! Pole...
Posty: 1,233
Motocykl: Szwenduro
Online: 2 miesiące 2 tygodni 11 godz 29 min 54 s
|
20W50 to gęsty olej...
|
20.03.2014, 21:37 | #14 |
Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Wawa
Posty: 146
Online: 3 tygodni 4 dni 7 godz 53 min 4 s
|
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjQwMzAyNA==
U mnie się pocił delikatnie, więc wymieniłem. Jaki jest powód stosowania oleju o takiej lepkości? |
20.03.2014, 21:40 | #15 |
Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: Częstochowa
Posty: 88
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 54 min 48 s
|
http://www.kolegaberlin.pl/product-p...Fe3ItAodijwALQ a ten np? Przecież 20w50 występują odfull syntetyków do minerałów.
Jednak oleje mniej mnie interesują póki co bo zaleję takim jak był wcześniej. Skupmy się na innych podpunktach. Olej jaki był zalany to 20w50 z firmy jmc półsyntety. Sorry za zamieszanie. A taka lepkość bo tak polecił mi poprzedni właściciel. Ostatnio edytowane przez maho : 20.03.2014 o 21:43 |
20.03.2014, 23:43 | #16 |
Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Gdynia
Posty: 1,384
Motocykl: RD 03, LC4 ADV
Przebieg: x83000
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 6 godz 50 min 36 s
|
2) Simering wałka zdawczego nie ma innych zabezpieczeń (poza tym na dwie śrubki które już zdjąłeś). Wychodzi na zewnątrz, jednak na założonym wałku tej operacji nie robiłem. Wyjścia nie masz, działaj, wg mnie nie powinno być większych problemów
|
21.03.2014, 09:45 | #17 |
Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: Częstochowa
Posty: 88
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 54 min 48 s
|
Szybkie pytanie bo jadę po simering. Wałka zdawczego powinien być gładki czy kierunkowy? Drugie pytanie z gumy czy silikonu?
|
21.03.2014, 09:57 | #18 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
weź stary na wzór to będą wiedzieć. A co do oleju to przestań katować sprzęt takim olejem. To nie H-D.
|
21.03.2014, 10:26 | #19 |
Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: Częstochowa
Posty: 88
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 54 min 48 s
|
Nie chcę wydłubywać starego bo jeszcze bym pojeździł jutro A jak nie będą mieli to będzie stał moto do przyszłego tygodnia aż mi ściągną hondowski. Swoją drogą jakby z tego simeringu ciekło bezpośrednio na zębatke nie trzeba by łańcucha smarować
|
21.03.2014, 10:49 | #20 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk okolice Przyjaźń
Posty: 105
Motocykl: RD04
Przebieg: wysoki
Online: 2 tygodni 16 godz 1 min 9 s
|
nie musisz wyjmować ... spisz tylko oznaczenia
weź corteco .... a nie inne byleco .... i wymienisz w wolnej chwili ... bo tragedii nie ma pozdrawiam Ps z tego co pamiętam oznaczenie A to oznaczenie standardowego nadciśnienia ..... więc powinien być dostępny prawie wszędzie ..
__________________
PiotrVN ( 3City ) XRV 750 Africa Twin Discovery 2.5 Td5 Christian Centaur Chapter Poland N 54'21.175" E 18'40.690" Ostatnio edytowane przez PiotrVN : 21.03.2014 o 11:02 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
jaka jest średnica wałka zdawczego | Dzieju | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 7 | 20.12.2013 14:03 |
zimmering wałka zdawczego rdo4 | Szaman | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 3 | 14.03.2011 18:25 |
"Naprawa" wałka zdawczego - metoda alternatywna 4 :) | iwan | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 37 | 18.05.2010 20:16 |
Uszczelniacz ślimaka to ten ? | Sławekk | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 6 | 02.02.2009 17:51 |