|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
01.01.2021, 19:51 | #1 |
Pracuj uczciwie dla dobra swego kraju- dostaniesz rentę , bilet do raju
Zarejestrowany: Mar 2015
Miasto: Dzierżoniów
Posty: 1,015
Motocykl: RD03
Przebieg: 12 000
Online: 1 miesiąc 22 godz 14 min 52 s
|
Kilka pytań o RD03 88r.
Witam. Wiem ze tematy wałkowane zapewne na forum, ale w gąszczu postów, nie znalazłem odpowiedzi na to co mnie konkretnie interesuje(...)
1.Wymieniłem rok temu wydech na przelot z oryginału i nie wiem czy od tego może to zależeć, ale zaczęła mi brać więcej oleju, niż zawsze. Slyszałem gdzieś teorię że może tak być. Pytanie dlaczego? 2.Moduły zapłonowe. Mam kilka niesprawnych a ostatnio padł mi jeden, juz po zabezpieczeniu kanapy przed wyłamywaniem wtyczek, wiec będzie to uszkodzenie elektroniczne. Pytanie czy da się ten plastik którym jest to zalane czymś usynąć? Jesli tak to czym i jak, jest to raczej taka guma twarda i nie mam pomysłu a wiem,że można wymienić jakis kondensator i działa to nadal. Mam jakiś zamiennik od transalpa,ale na ori miała więcej mocy. 3. Jaki termistor do baku od pomarańczowej kontrolki rezerwy? 4. Strzela mi w wydech, po puszczeniu gazu/ hamowaniu silnikiem. Membranki air-cut ok. Oski przepustnic wyglądają ok,króćce ssące wymienione,kolor świec brązowy, wiec jest bogato, oringi śrub składu mieszanki wymienione, więc jest szczelnie, wydech przelot. Nie mam pomysłów 5.Parowanie gaźników po dłuższym postoju- jest patent na to żeby to spowolnić, ale do rd03 nie spotkałem. ewentualnie przycisk na kierownicy do podpompowania recznego, przed rozrusznikiem. Jakis schemat czy jak to podłączyc - będę wdzięczny. 6.Odpalanie. Musi mi sie palić zielona kontrolka od neutralnego żeby rozrusznik kręcił, co troche jest upierdliwe, zwłaszcza że sprzęglo też muszę wcisnąć i tak.Pytanie- to normalne? |
01.01.2021, 20:02 | #2 | |
Moderator
|
Cytat:
1. Tak zaobserwowano na przelotowym tłumiku zwiększone pobieranie oleju - pamiętam to z kilku relacji osób, które to zrobiły. Pamiętam też test jakiegoś czasopisma niemieckiego sprzed lat różnych wydechów i tam wyszło, ż najlepiej jednak robi oryginał - stary bardzo artykuł, ale do znalezienia na FAT. 2. Firma od regeneracji modułów i regulatorów zalewa te moduły jakąś chemią i się moczą wiele dni, później usuwają tę żywicę i regenerują - informacja z pierwszej ręki, bo rozmawiałem kiedyś z jednym z nich na ten temat. 3. Termistor od Daewoo tico z tego co pamiętam. 4. Strzały w wydech - najtrudniej będzie to znaleźć wg. mnie... może być nieszczelność w układzie wydechowym, może przelot, może nawet rozrząd, może zawory, może nawet filtr powierza ... takie spotkałem powody w AT tego zjawiska. 5. Mi w ogóle to nie przeszkadza... i jakoś nie rozumiem problemu... po miesiącu stania też muszę pokręcić trochę zamian paliwo zaleje gaźniki, ale jakoś nie czuję się z tym źle... na afripedii jest schemat jak to poprawić - ja nie zamierzam, ale jest. 6. Nie jest to normalne - jak zielone to musi palić ...
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
01.01.2021, 20:07 | #3 |
Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,743
Motocykl: Hunter Cub
Online: 7 miesiące 2 dni 19 godz 34 min 4 s
|
6. Nie musi być na luzie, żeby odpalić z wciśniętym sprzęgłem.
Daj adres to Ci wyślę termistor, bo mi zalega. Jak chcesz adres do gościa, co mi robił kilka modułów to daj znaka. Tanio i dobrze. |
01.01.2021, 20:32 | #4 |
Hehe a ja pamietam że zlocie w Białym dostaleś odp. na temat tego przelotu i zwiększonego poboru oleju przez to, czemu tak jest i co zrobic zeby nie było
Termistor od Daewoo działa ale nie zerojedynkowo...tzn. potrafią sie czasem żarzyć kontrolki przy pełnym baku. Niedługo mam w planie ogarnąć ten przycisk do pompowania paliwa po dłuższym postoju to się podziele schematem. Strzelanie temat rzeka...zobacz czy guma wchodzaca do gaziorów nie ma nieszczelności....jest gdzies na forum jak to sprawdzić psikając propano-butanem w okolice gaziorów i patrzeć czy obroty wtedy się zmieniają... |
|
01.01.2021, 22:53 | #5 |
Pracuj uczciwie dla dobra swego kraju- dostaniesz rentę , bilet do raju
Zarejestrowany: Mar 2015
Miasto: Dzierżoniów
Posty: 1,015
Motocykl: RD03
Przebieg: 12 000
Online: 1 miesiąc 22 godz 14 min 52 s
|
Jeszcze zapomniałem o punkcie 7.
Zawory ssące. Drugi raz mam tak, po przejechaniu jakiś 6000 regulacja, i zawory ssące są podparte, czytaj nie ma żadnej szczeliny. Te 8tysięcy temu były ustawione na 0,15 mm. I jestem tego pewny ponad wszelką wątpliwość, o sam to ustawiałem. Pytanie â dlaczego to się zaciesnia? Wydechowe okej a to właśnie po tych by się spodziewał ciasnot.. Artek na PW napiszę. A i butelka dobra będzie przy okazji Arti - na zlocie był ogrom tematów poruszonych, do tego wypita procenty No i skleroza jest, przypomnij mi proszę co za sposób. Mallory przyjedźcie kiedyś z ekipą z Poznańskiego, do Kotliny Kłodzkiej to obgadamy wszystkie tematy. |
01.01.2021, 23:30 | #6 |
Z odpalaniem sprawdź styk na sprzęgle, czujnik bocznej podstawki może tez?
Ze sprzęgłem powinieneś moc odpalić na biegu. W wydech zapakuj dB kiler i powinno pomoc na branie oleju. Tylko taki skuteczny dB killer.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
01.01.2021, 23:45 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wydra
Posty: 803
Motocykl: RD03
Przebieg: 69tys
Online: 2 miesiące 4 tygodni 14 godz 8 min 58 s
|
Widmo pomijając wszystko rd03 jest najfajniejsza
__________________
pozdrawiam michoo |
01.01.2021, 23:51 | #8 |
Temat poboru oleju przy przelocie był wyjaśniony tak, że jest za duża różnica ciśnień i pomoże wspawanie blaszki z dziurkami na wejsciu do przelotu
|
|
03.01.2021, 14:50 | #9 |
Co do walenia w wydech to moja RD04 na przelocie Microna waliła jak szalona (z biegiem czasu się to nasilało)
Podczas dużego serwisu Motomax wymienił łańcuchy rozrządu i teraz nawet nie puknie. Sprawdź w jakim stanie są u Ciebie, bo może to ten problem. Co do modółów, to R2D2 i Zimny się bawili w regenerację, może uderz do któregoś z nich. Termistor mam taki: https://allegro.pl/oferta/czujnik-re...woo-5412956632 Działa prawidłowo, bez skutków ubocznych. Co do pobierania oliwy, to jest teoria, że mniejsze ciśnienie w układzie wydechowym powoduje pobieranie oleju przez uszczelniacze zaworów wydechowych (tak słyszałem) Jeżeli chodzi o przycisk do napełniania to daj znaka jakbyś jakiś fajny monostabilny znalazł bo na allegro nie ma nic ciekawego. A to jest chyba najlepsze i najprostsze rozwiązanie tego tematu.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
|
03.01.2021, 18:43 | #10 | |
Cytat:
Czujnik sprzęgła zmienić U mnie strzelanie zażegnane po wymianie air-cutów na nowy komplet Tourmaxa dają dwa komplety sprężynek założyłem te miększe ale wydech zmieniłem wcześniej na oryginalny.
__________________
Honda XL 600 RM 86' Honda XL 600 LM 86' Honda XRV650 Africa Twin 88' Honda XLV 750 R 83' BMW R1100GS ABS 95' |
||
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kazachstan - kilka pytań... | chemik | Kwestie różne, ale podróżne. | 5 | 13.09.2016 12:36 |
kilka pytań o słowackim raju | arturro2622 | Przygotowania do wyjazdów | 2 | 03.02.2013 17:12 |
Praga we dwoje pytan kilka | Wojak | Przygotowania do wyjazdów | 21 | 25.04.2012 18:44 |
Kilka pytań - Maroko | Pawel_z_Jasla | Przygotowania do wyjazdów | 9 | 24.12.2011 09:21 |
Gaźniki RD 03 - kilka pytań | Babel | Uklad paliwowy i wydechowy | 7 | 09.09.2010 05:25 |