|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
31.08.2009, 22:39 | #101 |
Jeśli masz pytania związane z tym tematem - wal na 'a
|
|
31.08.2009, 23:38 | #102 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Inowrocław
Posty: 53
Motocykl: RD03
Online: 3 godz 58 min 40 s
|
Z góry dzięki... muszę tylko sprawdzić czy tak faktycznie problem dotyczy również mojego moto. zębatka zdawcza jest już dość stara, nowa leży już w garażu, więc gdy założe to będzie wszystko jasne...
__________________
RD03 - ginący gatunek... |
01.09.2009, 13:53 | #103 |
Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
A ja coś dołożę od siebie.
Ostatnio zmieniałem napęd u kumpla który od lat robi w moto i jak zakładał przednia zębatkę to powiedział tak: "A teraz ci pokarze czego nauczył mnie kiedyś stary doświadczony mechanik." i posmarował wałek i zębatkę smarem litowym /chyba/ - ja im wierze - obu. |
01.09.2009, 14:01 | #104 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
było juz, ludzie, poszukajcie.
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=1777 http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=2008
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
05.04.2011, 21:43 | #105 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Irlandia
Posty: 5
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 godz 30 min 41 s
|
Witam wszystkich
W sumie jest to mój pierwszy post (nie licząc powitalni) i niestety muszę wystartować z tak poważnym problemem. Kilka dni temu zakupiłem swoje pierwsze moto, a jest nim TA XL600V z 93r, z przebiegiem 42tyś mil (około 68 tyś km). Z problemem postanowiłem zwrócić się na tym forum, ponieważ w temacie wałka i zębatki zdawczej o wiele więcej się dzieje. W trakcie oględzin moto, stwierdziłem zbyt mocno naciągnięty łańcuch, po czym poprosiłem sprzedającego o jego poluzowanie. Niestety podczas całego zamieszania związanego z zakupem, przeoczyliśmy fakt zbyt naciągniętego łańcucha (jak się potem okazało bardzo istotny). Podczas powrotu do domu (ja jechałem autem, kolega prowadził moto), po przejechaniu ok 80 km, łańcuch się odezwał. Objawiło się to dość głośnym tyrkotaniem, a w szczególności na 3 biegu. Niestety nie mieliśmy możliwośći w żaden sposób poluzować łańcucha, z powodu braku odpowiedniego klucza jak i faktu że akurat była niedziela i wszelkie warsztaty pozamykane. Szczęśliwym trafem udało nam się bezpiecznie dojechać do domu po przejechaniu 280 km z napiętym jak struna łańcuchem. Zaraz po wprowadzeniu moto do garażu zabrałem się za oględziny całego napędu. Niestety łańcuch i zębatki, szlag trafił, natomiast najbardziej obawiam się o stan techniczny wałka. Zębatka zdawcza, po zdjęciu łańcucha dała się poruszać we wszystkie możliwe strony. Sprawdzałem też luz na wałku poprzez wrzucenie biegu i poruszanie zębatką w prawo - lewo, luz jest wyczuwalny. Poniżej zapodaje zdjęcie wałka Prosił bym was o opinię odnośnie zużycia wielowpustu, czy wystarczy zakupić komplet zębatek i łańcuch, i będzie dalej chulać, czy już czas na poważniejszą naprawę. Na jutro postaram się wrzucić lepszej jakości zdjęcia i może jakiś filmik skręcę odnośnie luzów. Sprawa jeszcze jest taka, że jak docisnę zębatkę do końca, to luzu praktycznie nie ma, natomiast po przykręceniu tej blaszki zabezpieczającej, zębatka z blaszka swobodnie lata po całości wałka. Nasówa mi się jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób ta blaszka ma zabezpieczać zębatkę przed przesuwaniem się wzdłuż wałka i po co jest te wycięcie wokół na przedniej jego części (czyżby jakiś pierścień zabezpieczający tam jeszcze wchodził). Z góry dziękuje za wszelkie opinie i pomoc. |
05.04.2011, 22:14 | #106 |
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 849
Motocykl: TA
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 14 godz 25 min 0
|
Kupić klej wypełniający i nową zębatke na klej będzie git.
Pewnie masz "zjedzone" blaszki przy zabezpieczeniu a one właśnie wchodzą w ten rowek wokół. Jest na forum spory temat o naprawie tegoż problemu. |
05.04.2011, 22:41 | #107 |
Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Racibórz
Posty: 292
Motocykl: XR 650 R
Online: 2 miesiące 16 godz 22 min 49 s
|
Ciekawe jak po 280 km z napiętym jak baranie jaja łańcuchem ma się łożysko wałka zdawczego ?
|
05.04.2011, 22:51 | #108 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
Online: 1 miesiąc 21 godz 53 min 22 s
|
tak z Twojego opisu to tragedii nie ma wałek wygląda na styrany - ale zapewniam cię są na tym forum ludzie z większymi wyrobieniami
Co do latania zębatki te typy , tak mają, a zużycie wałka jeszcze to pogłębia, poszukaj wątku o klejach ( zapychaczach ) i będzie dobrze. To czego się musisz obawiać to to czy naciągnięty na maxa łańcuch nie rozwlił samego wałka - a do tego dobrze by posprawdzać jak on sam se lata na boki i w inne przykre strony. I jeśli się nie mylę (pewnie poprawią mnie mądrzejsi) to luzy na wałku powinny się objawiać zalewaniem oliwy gdzieś w dół jak tego nie ma to spoko
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa |
05.04.2011, 22:58 | #109 | |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Irlandia
Posty: 5
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 godz 30 min 41 s
|
Cytat:
Czytałem właśnie artykuł w Afripedii ze Świata Motocykli, i powiem szczerze że nie za bardzo widzi mi się takie klejenie i wycinanie klinów. Raz że nie mam dobrego zaplecza jeśli chodzi o narzędzia dwa że różnie bywa jeśli chodzi o umiejętności. Byłbym niezmiernie szczęśliwy gdyby pomogło zakupienie nowego napędu i ewentualnie użycie samego kleju. No nic, wrzucę jutro lepsze zdjęcia to się może okaże. |
|
06.04.2011, 15:15 | #110 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Irlandia
Posty: 5
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 godz 30 min 41 s
|
Zrobiłem dziś parę zdjęć i dwa filmiki. Jeśli możecie to oceńcie.
Luzy wałka, (nie ma tu praktycznie żadnych luzów na boki): http://www.youtube.com/watch?v=xCoPGMhHtZg Luzy na wałku po założeniu zębatki: http://www.youtube.com/watch?v=Mi8ItIe0iSo Stan wałka: Tutaj martwi mnie to wyżłobienie wokół wałka, jest zbyt szerokie w stosunku do kołnierza blaszki zabezpieczającej. Wielowpust w zębatce: Oraz blaszka zabezpieczająca: Poradzie panowie co to z tym dalej robić. Ostatnio edytowane przez thomas120381 : 06.04.2011 o 15:23 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przednia zębatka jak montować | Kazmir | Rama, zawieszenia, napęd | 30 | 03.11.2024 06:22 |
Luzy zębatki - klej Loctite do wielowypustów? | Zając | Rama, zawieszenia, napęd | 111 | 10.05.2022 18:09 |
Zębatka przednia 17 | imbryk | Wszystko dla Afryki | 29 | 12.03.2013 12:08 |