|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
10.09.2009, 13:35 | #22 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 344
Motocykl: RD04
Online: 5 dni 4 godz 26 min 0
|
Padły, ale przyczyną nie było to że z Larssona. Wcześniej też jeździłem na Larssonie i było git. Po prostu sól dała im radę. Acha, i żeby była jasność nie po 10 tyś tylko po 13
To zdjęcie wkleiłem, po to żeby wyjaśnić posta od Podosa, że u mnie po 10 tyś km padło łożysko z Larssona. Owszem padło, ale powodem była sól, która spowodowała korozję całego łożyska. Drugie było igiełka. Sól się zebrała po tygodniowym rejsie na Oceanie Spokojnym. Dzieju, to tak jak w tym kawale: "koleś kręci małą kulkę w palcach, od czasu do czasu podtykając ją sobie pod nos, pytając sam siebie: gówno czy plastelina? Raz jest przekonany że to gówno, a raz że plastelina. Po jakimś czasie dochodzi do wniosku: - hmmm...ale skąd w dupie plastelina?" Dobra, koniec bo chłopakom mieszamy w temacie! Ostatnio edytowane przez Dzieju : 15.03.2013 o 16:45 |
10.09.2009, 15:06 | #23 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,694
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 19 godz 7 min 43 s
|
Ale, że w kontenerze czy jak, bo nasze płynęły ponad miesiąc jak na zdjęciu i nie było takich strat, może jednak za mało smaru... ?
Ostatnio edytowane przez chomik : 10.09.2009 o 15:09 |
10.09.2009, 15:22 | #24 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 344
Motocykl: RD04
Online: 5 dni 4 godz 26 min 0
|
Wybraliśmy bardziej tradycyjny sposób
Tak np. wyglądał Iziego łańcuch po dwóch dniach na krypie. Smarowane były oczywiście codziennie kiedy jeździliśmy. Łożysko posypało się po przejeździe ok 10 tyś km od momentu zejścia na ląd. Ostatnio edytowane przez Robert Movistar : 10.09.2009 o 15:25 |
10.09.2009, 17:18 | #26 |
Wszystko się zgadza. Nie ma tak łatwo, że kupisz łożyska w sklepie lub mechanik załatwi ci w pracy W typoszeregu jest 25, a Pan Honda zrobił na 26 żebyś miał pod górę i w kieszeni mniej
|
|
04.07.2012, 00:13 | #27 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Posty: 3
Motocykl: RD03
Online: 3 godz 30 min 40 s
|
W ofercie dostępne są najczęściej łożyska MC International lub All Balls. Które z nich warto kupić? Zależy mi na czasie, czas najwyższy zabrać się w weekend za wymianę.
Panowie dziękuję za dobre rady Prosiłbym jednak o skierowanie ich bardziej w stronę łożyska główki ramy. Opcji "szukaj" używam bardzo wnikliwie, jeśli by tak nie było zakładałbym nowy temat zamiast pisać w obecnym. Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że RD07 ma łożyska kulkowe. Powyżej zdążyłem przeczytać o MC International z Larssona, które padły po 13kkm (jednak z winy ciężkich warunków atmosferycznych). Stąd moje pytanie - łożyska którego z tych dwóch producentów wybrać? Ostatnio edytowane przez Dzieju : 15.03.2013 o 16:43 |
04.07.2012, 08:56 | #28 | |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Katowice
Posty: 1,249
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 39 min 57 s
|
Cytat:
|
|
04.07.2012, 10:13 | #29 | |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
Online: 5 miesiące 17 godz 21 min 22 s
|
Cytat:
oraz zajrzałeś do Afripedi. Więc powinieneś wiedzieć wszystko |
|
05.07.2012, 01:36 | #30 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Posty: 3
Motocykl: RD03
Online: 3 godz 30 min 40 s
|
"Jawohl Herr kommandant." Afripedie przeczytał, stąd wyniuchał porducentów łożysk. Wyciąganie misek z główki ramy to pikuś - opalarka, ściągacz, multiszlifierka i 10 minut roboty. "Nie takie rzeczy my ze szwagrem spawali"
Jednak to co mnie nurtuje najbardziej - producent łożysk. Z lektury postów jak widać nie ma większego znaczenia. Założę w takim razie te które mi szybciej wpadną w łapy (pewnie MC). Jak powiedział, tak zrobił. Mam MC - dam znać jeśli nie padną po 13kkm Łożyska wymienione. Operacja łatwa i przyjemna, ale trochę pracochłonna. Odkręcenie owiewek, wyjęcie lag, a przy okazji poprawa kilku rzeczy (zacisk, prowadzenie linek, smarowanie). Samo wybicie bieżni zewnętrznych nie przysparza żadnych problemów. Należy wyposażyć się w odpowiedni pręt/rurkę i z wyczuciem wybijać. Więcej czasu zajmuje wbicie nowych misek, trzeba bardzo uważać by miska nie przekosiła się w główce ramy. Zdjęcie łożyska z dolnej półki to też kwestia kliku minut. Przy zakładaniu nowego wystarczy lekko pogrzać i wbić wykorzystując bieżnię wewnętrzną starego łożyska. Z całą operacją poradzi sobie każdy kto jest w miarę rozgarnięty Ostatnio edytowane przez Dzieju : 15.03.2013 o 16:44 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana i regulacja łożyska główki ramy | podos | Rama, zawieszenia, napęd | 95 | 01.08.2018 19:52 |
wymiana łożyska główki ramy | monkees | Wszystko dla Afryki | 4 | 29.06.2012 08:32 |
Uszczelniacz łożyska główki ramy | Mecia | Rama, zawieszenia, napęd | 21 | 23.10.2011 17:39 |
Łożyska główki ramy | 7Greg | Rama, zawieszenia, napęd | 5 | 10.04.2008 10:29 |