|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
02.10.2021, 21:09 | #201 |
Tezla poka jak to wygląda.
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA... MOTOR MARKA XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw |
|
03.10.2021, 12:03 | #202 |
Zarejestrowany: Aug 2021
Posty: 46
Motocykl: RD03
Online: 1 dzień 12 godz 11 min 15 s
|
Czyli ten walek co pokazalem to albo klej albo kkbike?
|
03.10.2021, 12:23 | #203 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Giżycko
Posty: 167
Motocykl: XRV 750 Africa Twin
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 5 godz 20 min 29 s
|
|
28.11.2022, 20:26 | #204 |
Zarejestrowany: Mar 2021
Miasto: Wola Kosnowa, Sosnowiec
Posty: 71
Motocykl: RD07
Online: 2 dni 20 godz 31 s
|
Cześć Wszystkim. Mimo iż po przywitaniu się z Wami i zaprezentowaniu mojej Afryki na tym forum nie byłem za bardzo aktywny w pisaniu postów, to jednak zaglądałem tutaj regularnie. Korzystałem z czasu i pogody i jeździłem na moto - teraz oficjalnie sezon zamknąłem i zabrałem się za jakieś prace przy Królowej.
Nie minęło wiele czasu w warsztacie i już nasuwają mi się pytania do Was. Będę je zamieszczał we właściwych wątkach by nie zaśmiecać głównych tematów sprawami pobocznymi. Do rzeczy więc - czy w przypadku tak wyglądającego wałka zdawczego powinienem się zacząć martwić o jego stan czy polecacie póki co wkleić zębatkę jak było to tutaj już opisane? Poniżej zamieszczam zdjęcia wałka. |
28.11.2022, 20:43 | #205 |
Administrator
|
Jeśli zaręczyłeś się ze swoją Królową na dłużej to wklej zębatkę , posłuży dłużej. Widywałem tragiczniejsze wałki ale twój młodość ma już daleko za sobą.
__________________
AT03 |
28.11.2022, 21:13 | #206 |
Zarejestrowany: Mar 2021
Miasto: Wola Kosnowa, Sosnowiec
Posty: 71
Motocykl: RD07
Online: 2 dni 20 godz 31 s
|
Dzięki za odpowiedź. A lepiej wkleić całkiem nową zębatkę czy zostawić tę którą mam - jej zęby nie wyglądają źle. Pytam bo czytałem, że przy zastosowaniu całkiem nowego koła zębatego luzy pomiędzy nim, a wałkiem mogą być większe niż na starym kółku. Jeśli polecacie kupić jednak nową zębatkę to rozumiem, że najlepiej by było wymienić też zębatkę tylną i łańcuch napędowy i zastosować cały nowy i kompletny zestaw?
|
28.11.2022, 22:50 | #207 |
Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 301
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s
|
Witamy kolegę.
To czy wymienić łańcuch zależy od jego wyciągnięcia czyli przebiegu na nim. Na którym ząbku masz tylne mimośrody przy prawidłowym napięciu łańcucha ? Przy wyciągniętym łańcuchu założenie nowej zębatki tylko przyśpieszy zużycie łańcucha. PS. Masz jeszcze tą imprezę do Ci dowoziłem śruby do wahaczy do niej ? |
29.11.2022, 06:19 | #208 |
Zarejestrowany: Mar 2021
Miasto: Wola Kosnowa, Sosnowiec
Posty: 71
Motocykl: RD07
Online: 2 dni 20 godz 31 s
|
Cześć Cassini (choć ja Cię miałem okazję poznać jako "Gustaf" jednak).
Wszystko rozumiem odnoście konieczności wymiany łańcucha - w tym jednak rzecz, że decyzje o wymianie łańcucha i tylnej zębatki uzależniam głównie od tego jak postąpić z wałkiem zdawczym w moim przypadku. Bo jeżeli mam wklejać nową zębatkę OEM jak opisywał to Mallory pod tym adresem - https://africatwin.com.pl/showpost.p...&postcount=232 to pewnie najbardziej logicznym będzie też wymiana pozostałych elementów napędu by wszystko współpracowało ze sobą od nowości, a nie nowa zębatka przy silniku, nieco używany (choć jeszcze nawet w połowie nie wyciągnięty) łańcuch z tylną zębatką która też wygląda nieźle choć nie wiem ile ma nalotu. Po prostu postępowanie z wałkiem zdawczym pewnie zdeterminuje moje kolejne działania i zakupy dlatego o to pytałem w kontekście wklejenia starej i pozostawienie wszystkiego jak było czy iść od razu w komplet napędu i wówczas wklejać dopiero nową OEM-ową zębatkę na wałek. Miks nowego ze starym właściwie od razu odrzucam mając świadomość, że nie będzie to ze sobą dobrze "gadać". P.S. Nie pamiętam szczerze mówiąc do której mojej Imprezy przywoziłeś mi te śruby mimośrodowe. Do srebrnej GC z wolnossącym 2.0 czy do niebieskiego GF 2.0 Turbo? Srebrnej Imprezy już nie mam. Pozostał mi GT-ek ale rozebrany do gołej karoserii i dwa inne jeszcze używane na co dzień Subaraki. A Ty masz jeszcze tego czarnego - też nie pamiętam dokładnie Bug-a czy Blob-a w kombiku z AT? |
29.11.2022, 06:50 | #209 |
Administrator
|
Zębatki zdawcze zmieniam co ok 15-17 tyskm , na łańcuchu dobijam pod 60tyskm.
Jeśli by założenie nowej zdawczej tak szkodziło łańcuchowi to by tyle nie przejeździł. więc Cassini nie strasz tak kolegi. Dominikon ,skoro masz 50% łańcucha to go zostaw i niech dalej jeździ. Jeśli zdawcza jest w dobrym stanie ( nie wkleiłeś zdjęcia) i wytrzyma minimum 10 tyskm to możesz ją wkleić ale jeśli jej zęby już przechodzą w płetwy rekina to wklej nową i masz z głowy na 15tyskm. Smaruj hipolem lub innym gęstym przekładniowym i jeździj.
__________________
AT03 |
29.11.2022, 08:26 | #210 | |
trampkarz emeryt
|
Cytat:
Jak miałem w VStromie łańcuch po 20, zmieniłem zębatke przód i przyspieszyło bardzo to jego koniec. Po 2-3 tys rzęził tak że nie mogłem tego słuchać i musiałem wymienic całość. Nie wiem - może przypadek A teraz to sobie mogę co najwyżej wieloklin raz w roku posmarować... Odnośnie wałka ze zdjęć - wkleić i będzie działać. Miałem bardzo podobny w ostatnim trampku - nie jest to żadna tragedia, po prostu tak jak Dzieju napisał, sporo pojeździ ale świeżyna to już niestety nie jest. Moim zdaniem wklejać tylko i wyłącznie nową zębatkę jeżeli jest przekonanie że łańcuch i tył pociągną tyle ile ta zębatka czyli powiedzmy 10-15 tys. |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? | tomozdyn | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 28 | 12.07.2017 08:46 |
Czy warto zmieniać wałek zdawczy | Vooytas | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 62 | 09.06.2010 00:34 |