|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
25.11.2021, 12:38 | #11 |
Zarejestrowany: Jul 2020
Miasto: Olsztyn
Posty: 566
Motocykl: ATAS DCT 2018
Online: 2 miesiące 3 dni 4 godz 38 min 45 s
|
@broda38 a jak załączasz zapłon to słychać silniczek od dct (takie kliknięcie)? Jak nie to sprawdź jeszcze ten silniczek, może się przywiesił. Były opisane przypadki na forum, że to on powodował błędy. Z reguły przeczyszczenie go pomagało.
|
25.11.2021, 15:15 | #12 |
Nie wiem czy próbowałeś (był podobny filmik o CRF1100 ale już nie znalazłem):
|
|
25.11.2021, 17:04 | #13 |
Broda, stopka boczna zgasi silnik jak masz załączony bieg. Całą procedurę resetowania skrzyni przeszedł do końca ma się rozumieć , napęd podłączony ?
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
25.11.2021, 22:30 | #14 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 18 godz 39 min 54 s
|
Silniczek od biegów klika ,ja będe chciał jeszcze raz przejżeć wtyczki które są za tylnym amorem , nie mam pewności czy tam coś nie namieszane ,a tam ciężko zajżeć .Oddawałem do naprawy ramy motr w większości rozebrany przezemnie (taki wymóg , oddajesz rame z silnikiem z wachaczem i tylnym kołem) ,ale ja dodatkowo oddałem z tą główną wiązką elektryczną ,nie demontowałem jej.Tam potem po naprawie był wyciągany cały silnik ,potem to było malowane i potem wkładany .Część instalacji wpinali ludzie co mi to robili ,część ja po przywiezieniu .Podrukowałem sobie procedury ,kody do DCT ,pewnie w week się za to wezmę .Dzięki @melon ,że próbujesz pomóc .
Ja tę procedurę z filmu znam ,tyle że zauważ ,że tam po chwili ginie check ,a u mnie nie i narazie ten sposób nie działa. |
30.11.2021, 23:52 | #15 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 18 godz 39 min 54 s
|
Udało mi się to ogarnąć ,motor odpala ,DCT działa.Widać jak ważne jest ,żeby nie próbować uruchamiać jak nie jesteś pewien ,że masz wszystko popodłanczane ,pospinane.Zwłaszcza jak wszystko było rozłanczane he he .Popieprzony ten motor .Pokasowałem błędy w sterowniku i skrzynia ożyła .Pasuje znać te procedury i nie jest to całkiem skomplikowane i nie ze wszystkim od razu do ASO.Nie ukrywam ,że miałem niezłą jazdę ,ale też dużo się nauczyłem .
Pytanie mam ,czy ktoś z Was używa do diagnostyki przejściówki pod ODB2 podpinanej pod złącze diagnostyczne hondy i potem jakiś elm327 i np Torque na androida .Pozamawiałem produkty ,może coś wymodze. |
02.12.2021, 13:02 | #16 |
Co nie podłączyłeś ? Rozjaśnij te procedury kasowania błędów.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
03.12.2021, 20:13 | #17 |
Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 18 godz 39 min 54 s
|
Nie spiąłem wtyczki na linii EOP sensor (czujnik ciśnienia oleju ) CKP sensor (czujnik położenia wału ) ,pytałem o tę wtyczkę na początku tego wątku.Tam był jeszcze ten babol z czujniem wywrotu i dokąd mi sie motor nie chciał odpalić ,to pomimo nie podłączonej tej wtyczki, kontrolka silnika mi ginęła po ponownym załanczaniu .Jak mi sie w końcu odpalił silnik, to dopiero wtedy pojawiły się te błędy i to już nie ginęło .Potem było kopanie i szukanie wiedzy he he.
Garażowe procedury diagnostyki są opisane w tym manualu Haynesa ,pisałem wcześniej jak to zdobyć . W skrócie to jest tak ,że pod siedzeniem kierowcy z prawej strony jest czerwona ,zaślepiona żeńska kostka .To jest 4 pinowe złącze serwisowe. Procedura kasowania jest prosta.Wyłacznik awaryjny zawsze przy każdej z procedur musi byc na ZAŁĄCZ.Szykujemy sobie kawałek zworki ,zwykły kawałek przewodu ,albo z zacisnietymi pinami ,albo sam drut .Przy WYŁĄCZONYM zapłonie robimy zworkę na przewodach niebiesko-szary/zielono niebieski ,załanczamy zapłon i teraz w czasie do 4-5 s musimu zworkę rozpiąć i zapiąć ,check zginie i po chwili się pojawi i zacznie migac w równych odstępach . Błędy zostaja skasowane ,jak sie kasuje błędy silnika to w tym samym czasie w DCT po 2017 roku kasuja się błędy skrzyni. Żeby odczytać zapisany kod błędu przy błędach silnika pomijamy krok rozłanczania zworki ,jeżeli są błedy check będzie pokazywał mignięciami nr błędu ,długie przerwy to są dziesiątki (dwie długi to 20 ) krótkie po nich (np.3 krótkie to 3 ) w sumie kod 23.Trzeba się wczytac bo to troche długie na pisanie posta. Zrobiłem też sobie kabelek (wtyczka sumitomo ,żeńska wtyczka odb2 i kawałek przewodu 4 żyły ) , schematy są na sieci ,jeden przewód sygnał , masa na 2 piny i +12 na czwartym .Działa ,czyta kody ,kasuje .Użyłem do transmisji elma 327 z allegro za 50 pl . Kiedyś podobnego zestawu używałem przy tigerze 800 . |
03.12.2021, 23:41 | #18 |
Broda dla potomnych zostanie, dzięki
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
04.12.2021, 13:55 | #19 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
To co kolega Broda opisał (i chwała mu za to) jest zawarte w CRF1000 Workshop Manual, którego link gdzieś tu chodził.
W rozdziale "PGM-FI TROUBLESHOOTING INFORMATION" i "DCT TROUBLESHOOTING INFORMATION" jest opisane jak odczytywać błędy za pomocą tej zworki, która nomen omen jest oficjalnym 'narzędziem' o nazwie SCS i kodzie 070PZ-ZY30100. W dziale "DTC INDEX" jest spis wszystkich kodów błędów a w dziale "DTC TROUBLESHOOTING" każdy błąd jest opisany co i jak robić. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przypalona wtyczka | hero | Układ elektryczny i zapłonowy | 53 | 26.07.2021 23:01 |
Latająca wtyczka RD04 | Ronin78 | Układ elektryczny i zapłonowy | 4 | 19.06.2020 18:24 |
Wtyczka reglera | MaRP | Układ elektryczny i zapłonowy | 163 | 06.03.2014 13:39 |
Wtyczka do pompy potrzebna | sambor1965 | Uklad paliwowy i wydechowy | 2 | 22.09.2010 00:11 |