21.12.2021, 14:20 | #72 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
|
Cytat:
to się naprodukowałeś dodam tylko, że warto ośkę nasmarować to taka wisienka na torcie. Do zabijania lepiej nie używać starego łożyska ponieważ bieżnia wewnętrzna będzie dostawała uderzenia.... oczywiście jak wchodzą lekko to nie problem ale gdy trzeba trochę stuknąć może to skrócić życie łożysk. Jest jeszcze taki drobny szczegół jak tulejka wewnętrzna, której nie wolno uszkodzić podczas wybijania łożysk ponieważ nawet lekko odkształcona na końcu po skręceniu będzie ukosować łożysko, którego żywotność spadnie dramatycznie. U mnie tył był wymieniany ok 50.000km a przednie łożyska ciągle fabryczne jest już coś ponad 113.000km jednak błota po kolana motocykl nie widział |
|
21.12.2021, 20:36 | #73 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Opowiedz cos wiecej jak mozna wybijajac lozysko uszkodzic tulejke by nowe lozysko sie ''ukosowalo''
|
21.12.2021, 21:12 | #75 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
|
Nie wiem, może ostre narzędzie albo niewłaściwe... czasem łożyska pasowane są bardzo ciasno trudno je nawet ruszyć a ludzie z tym walczą na sobie tylko znane sposoby. Widziałem już trochę i serio trzeba dokładnie oglądać powierzchnie styku tulejki z bieżnią wewnętrzną łożyska taki szczegół a robi swoje.
|
22.12.2021, 00:04 | #76 |
Zarejestrowany: Nov 2021
Miasto: Wielkopolska
Posty: 4
Motocykl: CRF1000
Przebieg: ok. 40k
Online: 2 godz 11 min 15 s
|
Tą wewnętrzną tulejkę lepiej nabić zanim nabijemy łożysko. A przy wybijaniu faktycznie trzeba uważać bo ma bardzo cienkie ścianki. A jak się zapomni to trzeba przy nabijaniu koniecznie podeprzeć środek łożyska nasadką.
Jak ktoś nie ma tulejek do nabijania łożysk albo takich dużych nasadek to można stare łożysko pozbawić środkowej części przez rozcięcie go z jednej strony. Wyjęcie środkowego pierścienia i kulek i oszlifowaniu dokładnie krawędzi rozcięcia. Wtedy można nabić takim łożyskiem do końca bez obaw że uderzy się pierścień wewnętrzny. |
22.12.2021, 07:54 | #77 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Cytat:
|
|
22.12.2021, 13:25 | #78 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
|
|
22.12.2021, 14:02 | #79 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
W maszynach czesto stosuje palnik i termometr laserowy w miejscach gdzie inni uzywaja mlot 5kg
|
23.12.2021, 00:16 | #80 |
Zarejestrowany: Nov 2021
Miasto: Wielkopolska
Posty: 4
Motocykl: CRF1000
Przebieg: ok. 40k
Online: 2 godz 11 min 15 s
|
Mi wystarczył młotek 200g i to trzymany w połowie trzonka. Łożyska w zamrażarce a piasta lekko podgrzana i ładnie wchodziło. Ale palcami to by to Pudzian musiał wciskać.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Łozyska kół i uszcelniaczy do 03 | majo | Hamulce, kola, opony | 24 | 29.07.2019 10:23 |
Łożyska kół | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 153 | 22.08.2018 13:22 |
Łożyska | ural2 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 3 | 17.02.2016 21:10 |
łożyska kół | Mroq | Hamulce, kola, opony | 19 | 18.09.2008 18:28 |