Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.09.2009, 22:03   #11
Ronin
 
Ronin's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 713
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Ronin jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 22 godz 47 min 16 s
Domyślnie

Też jestem na etapie poszukiwań. Za nowy najniższa cena jaką znalazłem to:
http://www.allegro.pl/item745768195_...d_07_nowy.html

i tu pytanie - podobno moduł od RD03 pasuje do RD04 czy to jest pewna informacja?jeździ tak ktoś? jeśli nie ma różnicy, to czemu w 03 są dwa moduły, a w 04 jeden? środek jest taki sam, tylko obudowę połączyli z dwóch w jedną?
jeśli tak, to można nabyć dwa takie:

http://moto.allegro.pl/item742069629...d_03_nowy.html

zawsze to 340PLN mniej...

a tak w ogóle to wszystko za drogie i szukam na jebaju
Ronin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2009, 00:26   #12
Xargo1
 
Xargo1's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 60
Motocykl: RD03
Xargo1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 12 min 2 s
Domyślnie

To co jest w środku nikt Ci nie powie, bo tam raczej nikt nie zaglądał, ale moduł w RD04 to dwa z RD03. Przynajmniej pod względem działania. A moduły są i tańsze, po około 180zł, ALE padają jak muchy i nie są dedykowane do afryki tylko do sprzedawanego w Polsce chińskiego dwucylindrowca z instalacją wzorowaną na hondowską (rodzaj kostek, rozmieszczenie pinów itp.). Wsadzałem to to do swojej 03 na próbę, ale wyjąłem, bo bałem się, że się zepsuje
__________________
Jak mawiał Czereśniak - trzeba orać i siać! Więc Afryką oram glebę i sieję trzodę ogólną

Ostatnio edytowane przez Xargo1 : 24.09.2009 o 00:32
Xargo1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2009, 00:36   #13
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Możesz wkleić fotkę tego dwucylindrowca?

PS: Ciekawe czy takie coś zadziała

Jutro sprawdzę.
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!


Ostatnio edytowane przez wieczny : 24.09.2009 o 00:40
wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2009, 00:54   #14
Xargo1
 
Xargo1's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 60
Motocykl: RD03
Xargo1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 12 min 2 s
Domyślnie

Był to chyba Romet R250, ale głowy za to nie dam - ja miałem sam moduł, od dawnego znajomego (z którym nie utrzymuje już od dłuższego czasu kontaktów), a który handlował częściami do chińskich jeździdełek. Z tego co kiedyś mi wspominał to moduły od jednocylindrowych skuterów też podchodzą, tylko trzeba zmienić rozmieszczenie pinów i zamiast jednej masy podać zasilanie (lub odwrotnie - skleroza nie boli). Przestrzegam jednak przed trwałością tych modułów - znam opowieści, których wynika, że żywotność niektórych egzemplarzy nie przekroczyła 2tyś. km

Tak przy okazji to uważam, że najlepszym rozwiązaniem problemu modułów w RD03 i RD04 jest moduł z NTV 650. Do przeróbki oprócz modułu (używka ok. 150 - 200zł) potrzeba 2 cewki 2 biegunowe (od NTV lub np. od RD07 - ceny od 30 do 100zł sztuka) oraz palec zapłonu. Element ten jest całkowicie inny - w AT jest pojedynczy palec, który przechodząc obok impulsatora daje sygnał do wyzwolenia iskry - w NTV jest wielowypust z wyłamanym jednym zębem (patrz foto) - moduł zlicza czas pomiędzy impulsami i na tej podstawie generuje iskrę (system jak w chyba we wszystkich autach). Sam wieloklin na wale oraz impulsatory są identyczne (mam w domu spalony silnik od NTV i porównywałem te elementy przy okazji zmiany sprzęgła). Cała przeróbka powinna zamknąć się więc w około 300 - 400zł, także jest to kilkakrotnie mniej niż reanimowanie oryginalnego zapłonu bazując na nowych częściach. Co ciekawsze mam sile przypuszczenia, że system z wielowypustem został wprowadzony, by umożliwić dokładne ustalenie prędkości obrotowej wału, a co za tym idzie zmiennego punktu zapłonu - w końcu NTV-ka z tej samej pojemności ma 10 kucy więcej, a wątpię żeby to była zasługa jedynie delikatnie innych dysz (a cały układ korbowy i rozrządu wg. dwa-kola.pl jest ten sam)

NTV.JPG
__________________
Jak mawiał Czereśniak - trzeba orać i siać! Więc Afryką oram glebę i sieję trzodę ogólną

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 09.02.2013 o 00:19
Xargo1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2009, 19:02   #15
Ronin
 
Ronin's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 713
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Ronin jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 22 godz 47 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Xargo1 Zobacz post
To co jest w środku nikt Ci nie powie, bo tam raczej nikt nie zaglądał, ale moduł w RD04 to dwa z RD03. Przynajmniej pod względem działania.
czyli mam być, który zaryzykuje wsadzenie do 04 dwóch modułów z 03?
czy ktoś już testował na dłuższą metę?
Ronin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2009, 21:45   #16
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 57 min 51 s
Domyślnie

Ja powiem nieśmiało, że latam na takiej konfiguracji 3 sezony
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2009, 15:42   #17
Ronin
 
Ronin's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 713
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Ronin jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 22 godz 47 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Ja powiem nieśmiało, że latam na takiej konfiguracji 3 sezony
no tak, ale Kazmir, Ty masz 03 przecież, chyba? czyli masz moduł od 03 w 03 mi chodzi o to, czy ktoś w 04 ma moduły z 03?
Ronin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2009, 16:24   #18
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 57 min 51 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Ronin Zobacz post
no tak, ale Kazmir, Ty masz 03 przecież, chyba? czyli masz moduł od 03 w 03 mi chodzi o to, czy ktoś w 04 ma moduły z 03?
Mam RD-03 nie ukrywam, ale z silnikiem 750 czyli RD-04
"Hybrydę" jeszcze ma Ramires i Andrzej z Gdyni, ale jakie moduły mają to już nie wiem
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2009, 18:17   #19
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Xargo, jak masz wszystkie szpeje potrzebne do tej przeróbki to na co czekasz ? Jeśli to da 10KM to Cię ozłocimy przecież .
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2009, 23:11   #20
Xargo1
 
Xargo1's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 60
Motocykl: RD03
Xargo1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 12 min 2 s
Domyślnie

Brakuje mi modułu i cewek, bo miałem niestety sam silnik, ale to nie jest duży problem. W razie czego poświęcił bym kilka groszy w szczytnym celu (a potem sprzedał moduły od RD03 za większą kasę ), ale po dzisiejszych przebojach będę raczej zmuszony szukać nowego serducha (najprawdopodobniej panewka ). Jakby ktoś coś wiedział o pewnym silniku (nawet bez osprzętu) od dowolnej AT to proszę o info
__________________
Jak mawiał Czereśniak - trzeba orać i siać! Więc Afryką oram glebę i sieję trzodę ogólną

Ostatnio edytowane przez Xargo1 : 25.09.2009 o 23:14
Xargo1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Prośba o wypożyczenie modułu CDI Łysy Wszystko dla Afryki 5 18.04.2011 23:22
Poszukuje uszkodzonego amora tylnego paku Rama, zawieszenia, napęd 7 14.05.2010 08:25
Naprawa modułu RD03 DaVe Układ elektryczny i zapłonowy 8 09.07.2008 09:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.