|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
17.02.2022, 12:27 | #11 |
ja również nie zużywam klocków i tarcz ale pisząc powyższe słowa miałem pełną świadomość, że jestem w mniejszości:
dwa mce temu zdawałem służbówkę bo nowe auto przyszło. w dwa lata 90kkm - rant na tarczach przednich jakiś milimetr, klocki na oko jak nowe. przy zdaniu duże oczy przyjmującego.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
17.02.2022, 12:40 | #12 | |
Cytat:
Nie jesteś w mniejszości, na tych TRW w viadrze zrobiłem jakieś 60kkm i nie były jeszcze do wymiany. Człowiek przewidujący nie używa prawie hamowników ale ja się na tym nie znam.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
||
17.02.2022, 12:57 | #13 | |
Cytat:
hahahaha do tego śednia zużycia wachy na te 90k z 1.5TSI 150KM 6.3l Pb/100 ale obecne auto pali niemal dwa litry mniej coś tam chwalą...
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
||
17.02.2022, 21:48 | #14 |
Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 1,860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
Online: 4 miesiące 1 dzień 21 godz 1 min 24 s
|
Wciskanie brudnych klocków to pryszcz. Nie ma to jak odpowietrzanie zacisków w stylu odkręcić, samo zleci, zakręć i oddaj auto do jazdy. Z takim magikiem miałem do czynienia w robocie
|
27.02.2022, 19:28 | #15 |
Zarejestrowany: Sep 2021
Posty: 25
Motocykl: CRF1000
Online: 14 godz 34 min 33 s
|
Nie odpowiadałem że względu na podejmowane przez nas jeszcze próby znalezienia przyczyny problemu. Generalnie to ja tu opisuję co mnie przekazuje znajomy mechanik i w wyniku tego że jemu się skończyły pomysły.
Klocki to raczej nissiny, ale pewności nie mam, a napis jest niecytelny. Klamki mam oryginalne, nic tutaj nie było zmieniane. Jeśli chodzi o opisane w pierwszym poście działanie ABSu - jestem w stanie zaakceptować że to jest normalne, tak jak napisaliście. Nie wiem natomiast co i czy robić coś z tym tarciem klocków na przednim kole. Przy puszczonej klamce i uniesionym kole do góry, po mocnym zakręceniu kołem ręką robi maksymalnie pół obrotu. Doświadczalnie sprawdziliśmy nawet, że lewy zacisk duzo bardziej blokuje niż prawy. Motocykl hamuje normalnie, zatrzymuje poprawnie. Co ciekawe, sprawdziłem dziś po trasie na autostradzie czy tarcze bardzo się od tego nagrzewają (przepisowe 140 przez 30 km, zatrzymałem się na MOP tylko hamulcem nożnym). Tarcze były zupełnie zimne. Może więc nie ma się czym przejmować i szukamy dziury, a jedyny problem który z tego wynika to irytujące piszczenie przy pełnym skręcie? Układ odpowietrzony, wymieniony płyn. Zaciski i tłoki wyczyszczone. Wymieniliśmy także uszczelniacze w zaciskach. Klocki przeszlifowane. Czy moglibyście sprawdzić jaki macie opór na przednim kole w spoczynku? |
27.02.2022, 23:27 | #16 |
Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Warszawa
Posty: 201
Motocykl: SD06
Online: 3 tygodni 1 dzień 15 godz 21 min 57 s
|
A oś koła jest dokręcona zgodnie z instrukcją?
|
28.02.2022, 00:46 | #17 |
Zarejestrowany: Sep 2021
Posty: 25
Motocykl: CRF1000
Online: 14 godz 34 min 33 s
|
Tak. Przy zdjętych zaciskach kręci się zupełnie luźno
|
28.02.2022, 22:52 | #18 |
Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Warszawa
Posty: 201
Motocykl: SD06
Online: 3 tygodni 1 dzień 15 godz 21 min 57 s
|
A na zluzowanej ośce z założonymi zaciskami jak jest?
|
28.02.2022, 23:42 | #19 |
Nie miałem nigdy NAT ale czy zaciski są pływające? Jeśli tak to może na jarzmach to stoi i powoli się cofa?
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
01.03.2022, 08:46 | #20 |
Zarejestrowany: Oct 2016
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 53
Motocykl: CRF1000
Online: 2 tygodni 2 dni 54 min 48 s
|
Zaciski nie są pływające, tarcze są pływające, przy tej budowie klocki zawsze mocniej dolegają do tarczy niż np w trampku. U mnie trą od nowego, mam zrobione 15tyś km i nic się nie dzieje, u kolegi w 1100 tak samo trą. To taki objaw jakby były zapowietrzone, szczególnie to słychać przy przestawianiu motoru z miejsca w miejce. Sprawdzę tylko ile można koło bujnąć w powietrzu. TTTM
Byłem zobaczyć, trą, ale jednak nie tak mocno, jak bujnę kołem to zrobi kilka obrotów |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Czujnik paliwa - działanie kontrolek (wydzielone z działu kupię ) | Cassini | Uklad paliwowy i wydechowy | 17 | 04.03.2022 18:57 |
Klamki hamulców DCT | TOMADYNA | Gadżety / wyposażenie | 14 | 16.12.2021 21:37 |
Odpowietrzanie hamulców | 7Greg | Hamulce, kola, opony | 7 | 14.03.2010 14:55 |