|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
07.05.2022, 13:24 | #91 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Dziwnówek
Posty: 31
Motocykl: RD07a
Online: 16 godz 28 min 47 s
|
No ale przecież to jest bez sensu dlaczego wycięciem na ksztalt zabezpieczenis ma zębata iść w stronę silnika. W jakim celu ten frez
Dwa że nie ma to znaczenia bo z ciekawości przełożyłem ja i odkręciłem ( ta stroną jak ty to odpisujesz) i efekt był ten sam poniżej filmik z zębatka na odwrót . https://youtu.be/pqE0nI9hZLs Plan jest taki że stare zabezpieczenie przytnę gdzie są miejsca na śruby zabezpieczenie wejdzie na wałek razem z zębatka a nowe zabezpieczenie zablokuje calosc. Ale wydaje mi się że ten luz i tak zostanie bo nowe zabezpieczenie wszystko znowu dociagnor w stronę rowka i luz będzie w dalszym ciągu. |
07.05.2022, 14:46 | #92 | |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Giżycko
Posty: 167
Motocykl: XRV 750 Africa Twin
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 6 godz 10 min 32 s
|
Cytat:
Tak powinna być założona. A i te gluty to nie klej tylko smar |
|
07.05.2022, 14:55 | #93 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Dziwnówek
Posty: 31
Motocykl: RD07a
Online: 16 godz 28 min 47 s
|
No niby tak ale po kiego grzyba to wyrzeźbili skoro mamy zakładać rzebiojym w stronę silnika mogliby wtedy z obu stron zrobić identycznie. Twoja zębatka z zabezpieczeniem siedzi ciasno czy też lata jak to pokazałem i siebie na filmie.
Ps ale masz tam czysciutko panie Myślę też że po założeniu łańcucha i jego naciągnięciu ten luz będzie dużo mniejszy w porównaniu do tego co pokazałem na filmie bez łańcucha . |
07.05.2022, 15:11 | #94 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Giżycko
Posty: 167
Motocykl: XRV 750 Africa Twin
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 6 godz 10 min 32 s
|
Nie idzie otworzyć twojego filmiku.
Stan wałka bardzo dobry a i tak zębatka na sztywno nie siedziała. Jeżeli chcesz na sztywno to tylko klej to załatwi, ja nie jestem zwolennikiem klejenia skoro wałek dobry, chyba że na pamiątkę miałbym sobie wałek zostawić |
07.05.2022, 15:49 | #95 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Dziwnówek
Posty: 31
Motocykl: RD07a
Online: 16 godz 28 min 47 s
|
Kurde dałem na prywatny teraz powinien działać daj znać co o tym sądzisz
https://youtu.be/pqE0nI9hZLs Ostatnio edytowane przez wierny : 07.05.2022 o 16:27 Powód: Film w oknie. |
07.05.2022, 19:37 | #96 |
Masakra. Jeśli nie chcesz wymieniać wałka to złóż to na klej. Taki luz wyrypie wielowypust bardzo szybko, a w szczególności jak dostanie się woda. Klej nie tylko wykasuje luz, ale zabezpieczy przed korozją i przy następnej wymianie zębatki wałek będzie w takim samym stanie jak teraz.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
07.05.2022, 19:38 | #97 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Giżycko
Posty: 167
Motocykl: XRV 750 Africa Twin
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 6 godz 10 min 32 s
|
Ja zawsze przy wymianie żebatki dawałem nowe zabezpieczenie. Minimalny luz był, ale nie aż tak jak u Ciebie. Daj nowe zabezpieczenie i zobaczysz co się będzie działo.
|
07.05.2022, 19:50 | #98 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Dziwnówek
Posty: 31
Motocykl: RD07a
Online: 16 godz 28 min 47 s
|
Po założeniu łańcucha i naciągnięciu luz jest już minimalny. Powiem szczerze Pan Hąda średnio to wymyślił. Wkładając samą zębatkę siedzi ona jak przyspawana na waleczku, problem zaczyna się Po dokręceniu zabezpieczenia, zębatka cofa się w stronę rantu i zaczyna się problem z luzem. Zobaczymy z nowym zabezpieczeniem a jak to nie pomoże to ze starego zabezpieczenia zrobię podkładkę która zrobi dystans ale średnio wierzę że to wykasuje ten luz. W ostateczności wkleje bo szkoda mi takiego ładnego wałka.
|
07.05.2022, 20:17 | #99 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Chyba temu, bo jak dopchasz zębatkę na zdrowy wałek to trzyma jak fabryka nakazała.
Po cofnięciu na właściwe miejsce jest na wyklepanym wałku i łapie luz. Nawet jak dasz podkładkę aby popchać zębatkę na zdrowy wałek to cały moment będzie przekazywany przez 2mm zdrowego wielowpustu. Wiec po kilku setkach/tysiącach kilometrów zdrowy wałek wyklepie się do tego samego poziomu. Ja bym dawał klej Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
07.05.2022, 20:55 | #100 |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Dziwnówek
Posty: 31
Motocykl: RD07a
Online: 16 godz 28 min 47 s
|
Ale ten wałek jest taki sam na całej długości wrzuciłem wyżej zdjecie.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
zębatka przednia (luzy) | JANEK | Rama, zawieszenia, napęd | 202 | 08.02.2019 01:26 |
Klej do śrub | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 7 | 09.11.2008 10:19 |