24.04.2023, 10:19 | #152 |
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Łapanów
Posty: 325
Motocykl: RD03
Przebieg: 97546
Online: 1 tydzień 15 godz 16 min 9 s
|
Witajcie. Temat stary ale może się komuś ta informacja przyda.
Wymieniłem olej po pierwszych 12tys km i się trochę zdziwiłem, że był czarny jak smoła. W trakcie rozmowy z szefem jednego z serwisów motocyklowych dowiedziałem się, że w CRF1000 trzeba zmieniać olej co 6tys km a nie jak serwis każe co 12tys km. Leje to olej Hondy 10w/30 lub Motula o tych samych parametrach branych z pewnego źródła (Intercars) Stwierdził, że silniki Hondy są bardzo dobre tylko warto zmieniać częściej olej.
__________________
... wolność i przestrzeń niczym nieograniczona ... |
24.04.2023, 12:25 | #153 | |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 31 min 19 s
|
Cytat:
https://allegro.pl/oferta/pit-bike-h...nt=12295080706 http://https://allegro.pl/oferta/pit...-5-12295080706 po ilości zebranych opiłków ew. pyłu metalicznego sporo się dowiesz o stanie silnika oraz jakości zastosowanego oleju. Osobiście poddaje w wątpliwość zalecenia producenta.... obecnie wszyscy idą w kierunku oleju z możliwie niską lepkością jednym słowem wyścig na minimalizowanie zużycia paliwa nawet gdy są to laboratoryjne wartości. |
|
25.04.2023, 20:14 | #154 |
Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Opolskie
Posty: 466
Motocykl: XR 600
Online: 2 tygodni 1 dzień 19 godz 5 min 24 s
|
Ja pi..dole w aucie zmieniam co 10 tys a Wy w moto co 12âšď¸ w xr zmiana co 900 - tylko off
__________________
Na YouTube przygody HONoDY https://youtube.com/channel/UCrDx6paxecbzeSUSJR7iE6Q |
14.10.2023, 00:34 | #155 |
Ku historycznym historiom jak to kiedyś było, aktualne ceny na dzień 2023-10-23
1. Valvoline Synpower 4T 10W30 1L - 50 PLN x 4 = 200 PLN (nie występuje w 4L) 2. Motul 7100 4T 10w30 4L - 245 PLN 3 Liqui Moly Motorbike 4T Street 10w30 4L - 180 PLN 4. IPONE FULL POWER KATANA 10W30 4L - 254 PLN 5. Castrol Power 1 Racing 4T 4 l 10W-30 - 167 PLN 6. Honda 4L 10w30 - 250 PLN. Ceny sprawdzone w pewnych sklepach. Ostatnio edytowane przez dzinks : 04.11.2023 o 18:02 |
|
05.11.2023, 15:30 | #156 |
Zarejestrowany: Nov 2013
Miasto: Piotrków Tryb
Posty: 280
Motocykl: CRF 1100 ATAS
Online: 1 miesiąc 5 dni 13 godz 8 min 38 s
|
Przymierzam się do wymiany oleju w ATAS 21 i potrzebuje namiary na podkladki pod śruby spustowe oleju oraz oringu do filtra skrzyni biegów. Wolę skompletować całość zanim rozkręce.
Podacie wymiary jakich szukać? |
06.11.2023, 07:25 | #157 | |
Administrator
|
Cytat:
Skoro w autkach rozsądnie jest wymienić po 10-12 a max 15 tyskm to w motocyklach było by rozsądnie zdecydowanie skrócić przebiegi do wymian na jakieś 7-8 tyskm w zależności od stylu jazdy. 12 tys to sporawo.
__________________
AT03 |
|
06.11.2023, 07:35 | #158 |
Mdmxd - magnesy neodymowe średnio się nadają do takiej aplikacji. Lepsze są AlNiCo lub po prostu zwykłe ceramiczne.
Magnes neodymowy powyżej 80C zaczyna tracić swoje właściwości i ulega degradacji w związku z niską tzw temperaturą Curie. To co ludziom sprzedaje Allegro pominę milczeniem.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
06.11.2023, 08:06 | #159 |
Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,206
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 18 godz 25 min 52 s
|
Są magnesy neodymowe wysokotemperaturowe. Wytrzymują powyżej 100 °C.
__________________
Romet R125 vel Debeściak Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek |
06.11.2023, 08:43 | #160 |
pokaż mi je.
to, że nie przestają całkowicie działać nie znaczy, że zachowują w 100% swoje właściwości. Neodymium magnets have a very low Curie temperature of 310-400 °C. However, they can start to lose magnetism at temperatures as low as 80 °C. Skoro olej w silniku ma spokojnie 100 do 120C w normalnym w zasadzie zakresie pracy /nie chcę rozpoczynać debaty o temp. oleju/ to po dobrym sezonie niewiele może zostać z takiego magnesu. Dodatkowo chińczycy na pewno są przejęci tym tematem i wkładają do korków te wysokotemperaturowe właśnie Oczywiście nie dzielmy włosa na czworo + niech każdy magnesuje swój olej czym chce Finalnie - 12k na wymianę to jakiś standard w Hondzie od lat. Czy słuszny czy nie, nie będę dyskutował. W moim przypadku nie ma konieczności przeciągania interwału aż tak daleko i potwierdzę również, że przy wymianie z reguły około 7kkm olej z reguły jest już mocno zabrudzony. Pamiętajcie, że to nie tylko 'spalenizna' ale i cząstki sprzęgła, bo nie wszystko się odfiltruje. Żeby nie było, że to sprzęgło jeno - w cegle K1100 mam olej czarny w okienku po 1000km. Co zrobisz, a sprzęgła nie ma.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Olej | marekw | Regularne czynności serwisowe | 25 | 22.03.2016 15:51 |
Olej do lag | kraft90 | Rama, zawieszenia, napęd | 4 | 01.07.2015 09:19 |
Jaki olej do XTZ 750 '90 | LuckyOne | Regularne czynności serwisowe | 1 | 15.03.2015 10:57 |
olej w prądnicy((( | vinc18 | Układ elektryczny i zapłonowy | 12 | 17.02.2014 14:44 |