Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.11.2024, 19:10   #21
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 4,845
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 12 godz 48 min 26 s
Domyślnie

Kasa kasą ale jak sprawdzić przebieg co kupujesz ?
Czytam na facebuku jak ludziska robią duże obsługi w CT i padam ze śmiechu, np. przy 60kkm regulacja wszystkich zaworów i wymiana łańcuchów rozrządu gdzie łańcuchy wytrzymują dużo ponad 100kkm a zawory tylko wydechy przy 100kkm. Ale wiadomo ccc robi swoje
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2024, 07:02   #22
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,630
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 17 godz 36 min 14 s
Domyślnie

Jak forumowe to wystarczy poczytać i wielu odkopało historię , jakiejś wywrotki czy dotyczącą przebiegów o rajdach podlaskich nie wspominając
Były przypadki że sprzedający w ogłoszeniu coś tam pisał a ktoś inny wyszukał że to było nieco inaczej.
Dlatego może wielu też się pilnuje i nie piszą wszystkiego , że coś źle działa czy sprawia kłopoty itp Nawet jak jest inaczej.
Dobra , nie zaśmiecam brania oleju.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2024, 14:46   #23
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Wawa
Posty: 432
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 73000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 6 godz 48 min 48 s
Domyślnie

Moja CRF1100 wzięła 0,8L oleju w przedziale przebiegu od 1000 do 7500km.
Potem wszystko się uspokoiło i już nie bierze tak oleju.
Co 7500 ubywa 100-200 mililitrów.
Wiem to na 100% gdyż sam wymieniam olej i prawie zawsze mierzę dokładnie ile oleju spuszczam z moto... dolewek nie robię puki co.
I wiem ile wlewałem wcześniej... bo zawsze ustawiam taki sam poziom.
Stosuję taką praktykę, że olej i filtr wymieniam co 7500km.
Pierwsza wymiana była przy przebiegu 1000km w ASO.
Druga przy 7500km w Iranie.
Trzecia przy 15tyś
Czwarta przy 22,5tyś ... i tak dalej.
Jeśli jestem w trasie i wiem, że nie da się kupić oleju w danym kraju to wiozę 4 litry i filtr.
Lub jeśli wymiana ma nastąpić za 2tyś km czyli za 2-3 dni to też wiozę swój olej i wymieniam w trasie.
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.12.2024, 23:35   #24
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,503
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 2 godz 46 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał syncronizator Zobacz post
Moja CRF1100 wzięła 0,8L oleju w przedziale przebiegu od 1000 do 7500km.
Potem wszystko się uspokoiło i już nie bierze tak oleju.
Co 7500 ubywa 100-200 mililitrów.
Wiem to na 100% gdyż sam wymieniam olej i prawie zawsze mierzę dokładnie ile oleju spuszczam z moto... dolewek nie robię puki co.
I wiem ile wlewałem wcześniej... bo zawsze ustawiam taki sam poziom.
Stosuję taką praktykę, że olej i filtr wymieniam co 7500km.
Pierwsza wymiana była przy przebiegu 1000km w ASO.
Druga przy 7500km w Iranie.
Trzecia przy 15tyś
Czwarta przy 22,5tyś ... i tak dalej.
Jeśli jestem w trasie i wiem, że nie da się kupić oleju w danym kraju to wiozę 4 litry i filtr.
Lub jeśli wymiana ma nastąpić za 2tyś km czyli za 2-3 dni to też wiozę swój olej i wymieniam w trasie.
ja robię dokładnie odwrotnie, gdy z trasy wynika iż przejadę 12.000km (okres wymiany) to do 2000 więcej daruje sobie wymianę przed trasą. Jeżeli w rok nie zrobię tych 12.000km to następny rok jeżdżę na tym samym oleju.

Motocykl użytkuję raczej emerytalnie i zakładam, że producent przewidział go na dużo gorsze warunki niż moje dlatego nie widzę sensu robić mu lepiej niż ma, jak na razie co już pisałem nie ubywa nic.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 12:36   #25
Robi72


Zarejestrowany: Dec 2024
Miasto: Grodków
Posty: 6
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 73000km
Robi72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 godz 23 min 52 s
Domyślnie

Witam, mam takie pytanie do kolegów, czy jak swoją CRF 1000 robię rocznie około 3-4 tyś km, to czy wymieniać rok w rok olej, czy np przejeździć na nim kolejny sezon, dokręcając np kolejne 4-5 tyś km i dopiero wtedy go wymienić na nowy. Będzie to miało jakiś wpływ na silnik, jego zużycie mechaniczne? Tak jak w serwisówce podano, ze na oleju można przejechać 12 tyś km lub rok. Wydaje mi się, że ważniejsze dla oleju są przejechane tzw. motogodziny
Robi72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 12:49   #26
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,068
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 4 godz 4 min 30 s
Domyślnie

trzymaj się swoich wniosków może którymi podzieliłeś się w innym wątku szło to mniej więcej tak, że inżynierowie Hondy wiedzą co piszą w manualu. dla mnie rok to nie dwa lata
w swoich, znacznie starszych niż Twoja NAT, staram się trzymać wymian co roku jednak. Rzadko mam taki sezon, żebym nakulał jednym motocyklem przebieg kwalifikujący olej do wymiany.

tak bardziej nawiasem i na poważnie to RACZEJ nic się nie stanie ale olej się degraduje z powodu zawartości produktów spalania /kwasy/ co na pewno obniża jego parametry - do tego w starszych maszynach gdzie uzwojenia alternatora pracują od wielu lat w kąpieli starych olejów nie zalecałbym pozostawiania na zimę starego oleju bo /z taką opinią się spotkałem i mnie to przekonuje/ taki olej ma korozyjny wpływ na lakier uzwojeń co może doprowadzać do awarii stojanów.
można się śmiać ale niestety są maszyny gdzie altek jest w takim miejscu, że wyjęcie go = roz.. moto w mak. więc w moim odczuciu KAŻDY krok mający na celu odsunięcie potencjalnej awarii jest celowy.
poza tym uzwojenia zdychają z reguły dopiero naprawdę na gorąco = z daleka od domu
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 13:27   #27
Robi72


Zarejestrowany: Dec 2024
Miasto: Grodków
Posty: 6
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 73000km
Robi72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 godz 23 min 52 s
Domyślnie

Dzięki za informację, czyli wymiana oleju jak zaleca Pan Honda :-)
Robi72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 13:29   #28
Dlugi_TA


Zarejestrowany: Jan 2023
Posty: 92
Motocykl: Transalp 650 RD11
Dlugi_TA jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 16 godz 27 min 28 s
Domyślnie

Zawsze wymieniam olej przed zimowaniem (choć i w zimie zdarza się jeździć).
To nie jest nie wiadomo jaki koszt, by warto było oszczędzać...
Dlugi_TA jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
CRF 1100 klocki na tył? Aron Hamulce, kola, opony 6 22.08.2022 09:57


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.