|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
07.03.2010, 18:23 | #1 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
Filtr powietrza (luźne przemyślenia)
Ostatnio zabrałem się za mały serwis afryczki (RD04). Kolejny raz wysypuje piasek z puszki filtra i z samego filtra. Niestety w RD04 niezbyt jest szczęśliwie zamieszczony dolot powietrza.
Zastanawiam się nad zmianą drogi powietrza napływającego do filtra. Wiem że gdzieś kiedyś był taki temat poruszany ale nie mogę za chiny znaleść. Może ktoś przerabiał i podsunie jakąś receptę zanim zniszczę puszkę Drugi pomysł to zastosowanie filtra z 126p. Taki filtr bardzo szczelnie nachodzi na rurkę kanalizacyjną fi 50 którą mogę jakoś wyprowadzić szczelnie z puszki. Wtedy mogę go zmieniać co miesiąc (kosztuje pare złotych), pytanie tylko czy jego przepustowość wystarczy.... Jak sądzicie? Jeżeli to śmierdzi dziadostwem to nie bijcie Ostatnio edytowane przez Vooytas : 07.03.2010 o 18:36 |
07.03.2010, 18:39 | #2 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 14
Motocykl: mutant TA/AT
Online: 1 tydzień 2 godz 3 min 26 s
|
Uff,to nie jestem jedyny...
Ja zastanawiam się nad zastosowaniem puszki z TA 650,ale zapewne bedzie za duzy(co do tego jestem pewien),albo zrobienie calkowicie nowego airboxu z dolotem za główki ramy.Jutro bedę sprawdzał na ile jest tam miejsca,bez cięcia zbiornika(co jest w planach ale troche później) |
07.03.2010, 22:18 | #3 |
Administrator
|
Filtr ze 126p ma mniejszą powierzchnię roboczą, będzie dławił przepływ.
__________________
AT03 |
07.03.2010, 22:36 | #4 |
Mój pierwszy japończyk jaki miałem to był CX 500 a były to czasy dosyć odległe. Ciężko było kupić filtr powietrza i robiłem taki patent jak piszesz - wsadzałem filtr 126 p. Tanio to było - minus po ok. 300 km filtr się zapychał ...
Teraz latam na gąbce od quada - na razie nie narzekam. http://www.africatwin.com.pl/showpos...&postcount=103 |
|
08.03.2010, 07:42 | #5 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 41 min 50 s
|
Nie widziałem obu tych filtrów ale nie tak łatwo ocenić na oko stratę ciśnienia na filtrze. Oczywiście afryka kręci wyżej niż maluch więc i więcej powietrza potrzebuje.
Z drugiej strony przepuszczalność filtra mocno spada w trakcie eksploatacji i dlatego ma on sporo zapasu. Być może częściej zmieniany filtr od maluszka da jednak radę. Warto spróbować.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
08.03.2010, 10:44 | #6 |
gsm: 512242193
Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 12 godz 37 min 34 s
|
ja chce do mojego TA dać puszkę wiatrów z 7
co wiążę się pewnie z wspawaniem nowego zbiornika lub bardzo mocnej ingerencji w zbiornik |
08.03.2010, 10:58 | #7 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
Próbowałem filtr od 126 p suzuki dr bigu - sprzęt nie szedł na górnych obrotach....
Pałeł - po co ? Przeciez trampek ma fajniejszą puszkę, bardzo łatwo demontowalną, bez problemów z kroćcami i łatwo przerabialną. W moim trampim wyjełem tą gumę dławiącą i Trampek od razu lepej sie wkręca. Do tego trampek wcale nie łapie powietrza niżej niz rd07 - mam te oba motocykle aktualnie stojące obok siebie - chciał bym miec w mojej rd07 ten airboks z trampka....
__________________
Enduro i ADV Ostatnio edytowane przez motormaniak : 08.03.2010 o 11:02 |
08.03.2010, 12:11 | #8 | |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
Online: 1 miesiąc 21 godz 53 min 22 s
|
temat przerabiałem jakoś na dniach
założyłem po prostu na gardzielach od gaźnika dwa K&N bezpośrednio na gaźniki ... Pomysł ten zapoczątkował IZI z Movistarem - wygląda że będzie OK. ale wypowiem się po pierwszych lataniach gdzieś. MINUS tego rozwiązania - żeby wyczyścić filtry musisz sciągnąć bak PLUS - wyżej filerki są +- 15 cm Cytat:
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa |
|
08.03.2010, 12:19 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
K&N w ogóle jest tak wspaniały, że nie wiem jakim cudem nie montowali go fabrycznie
|
08.03.2010, 13:00 | #10 |
gsm: 512242193
Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 12 godz 37 min 34 s
|
no tak oryginalna puszka z 7 ciągnie powietrze poniżej puszki fakt a trampek poniżej dupy
właściwie w miejscu gdzie zaczyna się siedzenie to tak plus minus na oko głębokość brodzenia chodzi ci o gumę samego czerpaka ? |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Filtr powietrza | Babel | Uklad paliwowy i wydechowy | 66 | 16.10.2010 19:28 |
filtr powietrza? | kamol | Regularne czynności serwisowe | 22 | 27.05.2008 11:52 |